"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k in 40min ELDAR

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Bérníto

40k in 40min ELDAR

Viesti Kirjoittaja Bérníto »

jos en ole imenyt netistä ihan täyttä sontaa niin 40k in 40minutes ruleissa sanotaan että ´´No charactrer or beast may have more than two wounds´´ joten voiko eldar ottaa 3 woundisen farseerin armeijjaan?
´´jos bérníto sanoa étta múchos cárlíco níín siná laittaa´´
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

ei voi. sama koskee myös wraithlordeja (onneksi).
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Bérníto

eihän se ole character
Bérníto

no minkä hq chosen eldar voi ottaa ku jos ottaa warlockkei pitää olla farseer
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

ei niin. vanhemissa patrol säännöissä yli 2w ei-character modeleita sai olla mutta uudemmat kieltävät nämä.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Bérníto

minka hq chosen eldar voi ottaa
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

Kysy pelikavereilta että käykö esim. yksinäisen Warlockin tai Exarchin ottaminen pomoksi (minulle ainakin kävisi).
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Zamuli8590 kirjoitti:minka hq chosen eldar voi ottaa
HQ vaihtoehtoja eldareille ei ole.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Eikä patrol-säännöissä edellytetä sitä yhtä hq ja kahta troop-choisea, vaan vain yksi trooppi.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Grond

Abu kirjoitti:Eikä patrol-säännöissä edellytetä sitä yhtä hq ja kahta troop-choisea, vaan vain yksi trooppi.
Juurikin näin. Mutta jos sääntöjen löytäminen ja niiden ymmärtäminen on näin vaikeaa, kannattanee vaihtaa peliä.
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Aika monesti olen itse patroleja pelannut siten, että esim. guardian porukalle saa ottaa yhden warlockin ja olen tämän sallimisesta muistaakseni joko wd:stä tai gw:n kotisivulta lukenutkin (vrt. IG:n armoured fist -sääntö). Kannattaa kuitenkin sopia vastustajan kanssa ennen peliä vastaavista tilanteista.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

käyttäkää ihmiset pomona jonkun possen champpaa!
Cleanse and purify!
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Grond kirjoitti:
No mikä se nyt on niin vaikea ymmärtää? EI MITÄÄN.
Itse asiassa saa.
Saim-Hann wild rider chieftainilla on vain kaksi woundia, ja se on HQ choice. Eli ei muuta kuin Saim-Hannia rakentamaan, se sopii muutenkin hyvin patrol-peleihin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

The Captain kirjoitti:
Grond kirjoitti:
No mikä se nyt on niin vaikea ymmärtää? EI MITÄÄN.
Itse asiassa saa.
Saim-Hann wild rider chieftainilla on vain kaksi woundia, ja se on HQ choice. Eli ei muuta kuin Saim-Hannia rakentamaan, se sopii muutenkin hyvin patrol-peleihin.
Näinhän se on.

Mutta niin kuin joku sanoi jo armored fististä, poikkeuksia voidaan tehdä. Pelin ideahan on oppia perus säännöt ja peli olisi pelattava hyvässä ajassa. Kyllähän eldarit nyt yhden 3w:n kaverin voivat ottaa, ei se ole niin ratkaisevaa ole.
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Guardsman kirjoitti:Kyllähän eldarit nyt yhden 3w:n kaverin voivat ottaa, ei se ole niin ratkaisevaa ole.
Hmm... Itse en kylä ottaisi vaikka saisikin. Jostain syystä en pysty kuvittelemaan jumalan ruumiillistumaa tai näkijää (joita muutenkin yritetään suojella kallisarvoisia kun ovat) partioimassa.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

eldareiden craftworldeissa taitaa olla muitakin hq-yksikköjä, joita patroliin saa ottaa. Olisko ollu biel-tan sitten, mille sai sen eksarkkipoppoon hookuuksi.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

s2pid kirjoitti:eldareiden craftworldeissa taitaa olla muitakin hq-yksikköjä, joita patroliin saa ottaa. Olisko ollu biel-tan sitten, mille sai sen eksarkkipoppoon hookuuksi.
Tuotanoinjuu... Exarch-ryhmän eskadeeriksi Avatarilleen. "Court of the Young King" nimeltään.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Grond kirjoitti:
Abu kirjoitti:Eikä patrol-säännöissä edellytetä sitä yhtä hq ja kahta troop-choisea, vaan vain yksi trooppi.
Juurikin näin. Mutta jos sääntöjen löytäminen ja niiden ymmärtäminen on näin vaikeaa, kannattanee vaihtaa peliä.
No minä itsekään en aika varmasti olisi tajunnut tuota kuin vasta pienen päättelyn jälkeen (tosin en ole lukenut sääntöjä... Ja jos siellä selvästi lukee että vain yksi troop on pakollinen, niin ongelmaa tuskin olisi tullut), mutta siltikään en ehkä tuollaisesta kämmistä pudottaisi peliä pois harrastuksistani. Varmaan kaikille on joskus tullut kysymyksiä ja epäselvyyksiä säännöistä, vielä useammin alkuvaiheessa tai nuorena. Ei siitä tarvitse suuttua, jos kysytään. Vähän tämän keskustelun alussa minullakin oli tunne, että "mitä? Eikö HQ:ta? Mites sitten pelaat?", joten ei se niin vakavaa ollut. Sori jos meni offiksi. Voisin kyllä lukaista nuo säännöt tuohon 40k in 40min, alkoi kiinostaa...
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Grond

Rune kirjoitti:Ei siitä tarvitse suuttua, jos kysytään.
Eipä niinkään. En minä suuttunut, asenne alkoi vain harmittamaan. Ensin tulee kysymys "mistä löytyy säännöt noille patrol-peleille", (löytyi neljässä sekunnissa Googlettamalla), kohta uusi jossa ei ole ymmärrtetty lukemaansa (liekö edes luettu kunnolla), niin jää hieman kuva ettei yritetäkään itse vaan kaikki on saatava valmiina. Kun näköjään noita armeijalistojakin pitäisi muiden tehdä kysyjälle valmiiksi.
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

Mielestäni Eldareille saa Warlockin 40k in 40min- peleihin. Ainakin joku GW:n jannu oli niin tehny.(Ulthwe strike force- army tosin, mutta luulisin että sen saa muutenkin:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”