"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Paljonko dispellii?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Aven

Paljonko dispellii?

Viesti Kirjoittaja Aven »

Elikkä mitä luulette, riittääkö 2000pts armyyn 4dis noppaa ja yks käärö vai onks 2 kääröä must?
Tulivaan semmonen tilanne että jostain on pisteitä revittävä!
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

2 kääröä must oli armeija mikä tahansa.

Millä pelaat?
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Oikolukuninja kirjoitti:2 kääröä must oli armeija mikä tahansa.
Täh? Minulla ei ole ikinä yhtään kääröä! Eikä tule! En tosin saakaan kääpiönä, mutta lienee sivuseikka.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Eipä ole tullut vastaan vielä kääpiöpelaajaa jolla ei olisi ollut 5-7 rune of spellbreakingia. Vihaan kääpien dispelliä. Grrrr....
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Creepsy

Viesti Kirjoittaja Creepsy »

Minäkään en dispelliä scrollia käytä enkä tule käyttämään. Monta kertaa olen saanut jonkun kovan tuhospellin (esim. 2d6 str 4 spelliä päälleni joka on tehnyt 2-3 (taino pelaan VC niin tämä ei satu yhtään)).

Paljon mieluummin käytän power stoneja sillä ne o paljon taktisempia =)
The distance between insanity and genius is measured only by success.
Grond

Oikolukuninja kirjoitti:Eipä ole tullut vastaan vielä kääpiöpelaajaa jolla ei olisi ollut 5-7 rune of spellbreakingia. Vihaan kääpien dispelliä. Grrrr....
Ne eivät ole kääröjä ;)
Oikolukuhirvi
Viesti:

Grond kirjoitti:
Oikolukuninja kirjoitti:Eipä ole tullut vastaan vielä kääpiöpelaajaa jolla ei olisi ollut 5-7 rune of spellbreakingia. Vihaan kääpien dispelliä. Grrrr....
Ne eivät ole kääröjä ;)
Senkin pilkun hyväilijä ;)
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Riippuu millä armeijalla. Esmes kääpiöille ei välttämättä edes tarvitse lisätä maagista puolustusta kun ovat muutenkin kestäviä sen suhteen. 4 noppaa plus magic missilet yms tappo loitsut voi melko lailla unohtaa(warplightningia, komeetta ja remains in play loitsuja lukuunottamatta).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Grond

tneva82 kirjoitti:Riippuu millä armeijalla. Esmes kääpiöille ei välttämättä edes tarvitse lisätä maagista puolustusta kun ovat muutenkin kestäviä sen suhteen. 4 noppaa plus magic missilet yms tappo loitsut voi melko lailla unohtaa(warplightningia, komeetta ja remains in play loitsuja lukuunottamatta).
Kyllä minä varmuuden vuoksi sen yhden loitsunrikonnan ja viidennen nopan yleensä otan. Muistaakseni en ole koskaan joutunut katumaan. (siis yhtä seppää yhdellä spellbreakilla - kaksi seppää ja balance neljällä spellbreakilla aiheutti jo hieman overkilliä yhtä pikkuvelhoa vastaan ;))
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Riippuu ihan ketä vastaan pelaat. Jos pelaat kääpiöitä vastaan, jokainen käärö on yhtä tyhjän kanssa, sen sijaan skaveneiden magia+ampumishelvettiä vastaan 4 kääröä on aivan ehdoton. Yleispätevään listaan 2 kääröä on aika hyvä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Grond kirjoitti:Kyllä minä varmuuden vuoksi sen yhden loitsunrikonnan ja viidennen nopan yleensä otan. Muistaakseni en ole koskaan joutunut katumaan. (siis yhtä seppää yhdellä spellbreakilla - kaksi seppää ja balance neljällä spellbreakilla aiheutti jo hieman overkilliä yhtä pikkuvelhoa vastaan ;))
Kyllä minäkin yleensä sen otan mutta ellet arvele kohtaavasi raskasta magiaa muillakin kuin magic missile loitsuin niin sen ~100+ pistettä voi hyvin säästää.

Tosin turnaukseen aina riimuseppä ja spellbreaker tai kaksi.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Aven

Viesti Kirjoittaja Aven »

Niin pelaan chaoksilla. -Kiitos kaikille tähän mennessä vastanneille!
Grond

pertti keinonen kirjoitti:Niin pelaan chaoksilla.
Tuo ei vielä kerro oikeastaan mitään :).
Mutta jos sinulla on 4 noppaa, et pelaa Khornella. Eli sinulla on joko kahden pikkuvelhon tai yhden ison armeija. Kerro tarkemmin.
Snogo

Viesti Kirjoittaja Snogo »

olihan toi vitsi et riittääkö 4 dispel noppaa ja scrolli?
DerAlte

Viesti Kirjoittaja DerAlte »

Omassa armeijassani ei ole scrollin scrollia (tzeentch mortals), dispell dicejä löytyy sentään 7kpl. Näillä yleensä pärjäillyt, sillä vastustajani on yleensä keskittynyt vain magia deffiin, eikä magia hyökkäämiseen (kiitos 15+ power dicen)...

Kun teen listan johonkin turnaukseen, niin kyllä lisään scrollin tai 2 listaani, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Sanoisin näin tuota dispell dice määrästä: riippu täysin siitä ketä vastaan pelaat. Esim. minun tzeentch armeijaa vastaan olisit helisemässä minun magia vuorollani aika pahasti, mutta ihan tuommoisia n.10 power dicen armeijoita vastaan saattaa välillä tulla myös kuumat oltavat...
Snogo

mulla on 7 dispel daissii ja 1-3 rune of spellbreakingiä
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Ihmettelen kyllä miten ihmiset pärjäävät 2 scrollilla...

Itselläni on aina vähintään 4 ja jos siltä tuntuu niin 6 scrollia, enkä ole katunut (ainakaan turnauksissa).

Totta kai se harmittaa kun tulee kääpät vastaan, mutta niitä nyt ei tule ihan joka kerta ja tietenkin koti peleissä jätän scrolleja pois tilanteen mukaan.

Ehkä se olen vaan minä, mutta pelkillä nopilla en ole koskaan pärjännyt ja kyllä se magia oikeasti sattuu että sitä ei halua päästää läpi yhtään enempää kuin on tarpeen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Itelläni menee yleensä Dispellit 8+ ja Powerit 10+ puolelle kun Lizardmeneillä pelailen, kääröjä löytyy 2-4.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Snogo kirjoitti:olihan toi vitsi et riittääkö 4 dispel noppaa ja scrolli?
Noh itse olen ihan turnaus tasollakin pärjännyt 4 nopalla ja kahdella kääröllä. Kaikkea ei ole pakko yrittää dispellata, ja käärötkin käytetään vain pakko tilanteessa. Esim. viime ropeconissa pelasin Tzeentch- armeijaa vastaan(14+ pd) ja lopussa minulla oli vielä toinen kääröistä jäljellä. Ainostaan orange fire piti kertaalleen pysäyttää kääröllä. Muilla loitsuilla ei joko ollut niin suurta väliä tai sain ne pysäytettyä nopilla.
Snogo

Zarathustrian kirjoitti:
Snogo kirjoitti:olihan toi vitsi et riittääkö 4 dispel noppaa ja scrolli?
Noh itse olen ihan turnaus tasollakin pärjännyt 4 nopalla ja kahdella kääröllä. Kaikkea ei ole pakko yrittää dispellata, ja käärötkin käytetään vain pakko tilanteessa. Esim. viime ropeconissa pelasin Tzeentch- armeijaa vastaan(14+ pd) ja lopussa minulla oli vielä toinen kääröistä jäljellä. Ainostaan orange fire piti kertaalleen pysäyttää kääröllä. Muilla loitsuilla ei joko ollut niin suurta väliä tai sain ne pysäytettyä nopilla.
oot kyl ihme jätkä ku oot pärjänny.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”