Jalokivet jne.
- Jänkäkoira
Jalokivet jne.
Kuinka saada oikea kiiltävä effekti jalokiviin?taikka silmiin(esim:jonkun ison loharin?
Viimeksi muokannut Jänkäkoira, Ti 30.12.2003 08:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
Oikeaa kiiltoa saat esimerkiksi kiiltävällä lakalla tai muovililiimalla. Jälkimmäisën kanssa saa olla äärimmäisen varovainen, sillä se tavallaan liuottaa maalia. Muoviliima toimiikin paremmin esimerkiksi alustoissa olevan veden tekemiseen.
Ei näin.Vastatkaa!!!!!
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Yleensähän esim. GW:n maalausohjeissa jalokivi maalataan aluksi tummaksi, sen jälkeen väriä vaalennetaan useilla kerroksilla ihan vaaleaksi saakka siten, että jalokiven alaosassa on ohut valkoinen viiru (ja yläosa taasen on ihan tumma). Sitten yläosaan laitetaan pienenpieni valkoinen piste, joka kuvaa valon suoraa heijastusta. Lopuksi koko komeus lakataan kiiltävällä lakalla.
Tämä ja Jullevin kommentit kattavatkin luultavasti miltei kaiken, kysy jos jäi vielä jotain epäselvää.
Tämä ja Jullevin kommentit kattavatkin luultavasti miltei kaiken, kysy jos jäi vielä jotain epäselvää.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
- Jänkäkoira
hmmm...
eli tarkoitatko että esimerkiksi otetaan dark angels green ja sitte ruvetaaa vaalentaa sitä vaikka oikeaan ylä reunaa kohti(vai?) ja lopuksi siihe tulee esim.scorpion green ja sit viel vaaleempi ja lopux valakone?
"That's when my people say oh,
-
zakug_the_insane
Re: hmmm...
Ei, kun vaalennat alareunaa kohti. Ja se valkoinen piste on tarkoitus laittaa sinne tummalle alueelle, eli yläreunaan.*Slann Marine* kirjoitti:eli tarkoitatko että esimerkiksi otetaan dark angels green ja sitte ruvetaaa vaalentaa sitä vaikka oikeaan ylä reunaa kohti(vai?) ja lopuksi siihe tulee esim.scorpion green ja sit viel vaaleempi ja lopux valakone?
Ainakin Eldarien codexissa ja Helffien armeijakirjassa on kuvallinen opas tähän. Todella helppo ja näyttävä. Minä ainakin sain todella helposti hyvän näköisiä gemejä laittamalla juuri ensin DA greenin, sitten snottia puolet silleen kaaressa, gobboa vähän vähemmän taas ja scorpion greeniä pienen viirun sinne alas. Sitten valkoinen piste keskelle sitä aluetta, joka jäi DA greeniksi. Ei siinä mitään ylivoimaisia blendejä tarvitse ruveta tekemään. Ja lopuksi kun laittaa kiiltävän lakan ja ottaa todella varovasti pyöreän blacklinen gemin ympärille, niin ihan kivan näköistä tulee. Jos on tarkka pensseli ja käsi, eikä välitä liian pahoista lipsahduksista blendivaiheessa, niin tämä toimii ihan hyvin jopa todella pieniin gemeihin. Minulla eldareissa jokainen vähänkään gemin näköinen on pistetty tällä lailla, ja minä itse ainakin tykkään niistä.
Eikun kokeilemaan!