"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warhammer armies: Far North

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Nyt olen saapunut, päätäni särkee aivan julmasti ja olen ärtynyt... Joten älkää ihmiset vain vetäkö mistään hernettä nyt nenään, itse voisin tehdä sen nyt pienemmästäkin. Ja hymiötä ei tule! <-----piste

Tosiaankin, uusien yksiköiden työntäessä joka reiästä on homma mennyt aika naurettavaksi rumbaksi... Kuten joku tässä sanoikin (kolmisen kymmentä viestiä sitten), homma menee aivan liian hajanaiseksi. Mitään Mark hommeleita ei tarvitsisi alkaa säätämään jos te nyt ette hinkuisi niitä kaiken maailman rekiä ja pukkejanne. Jo maahiset menivät ainakin omasta mielestäni aivan yli, mutta ihmiset (ilmeisesti sillä hetkellä hyvän ja hauskan idean takia) saivat minut laittamaan maahiset listaan. Jo hakkapeliitat (vaikka hyvä idea muuten olivatkin) alkoivat viedä sitä yhtä linjaa jonnekkin kauas pois. Myös reki alkaisi olla minusta todella yli ampuvaa, ja jo maahiset menivät minusta taas kerran yli. Mitäköhän ihmiset vielä haluavat? Kuten tässä monet ovat jo sanoneet, yksikkömäärä on todellakin jo aivan hyvä. Ja loisetkin olivat minusta hyviä. Jokainen pikkaisen erilainen mutta samaa kaavaa seuraava yksikkö riittää tuomaan sen vaihtelun ja yhtäläisyyden tunteen.

Ai että mie en pysy pystyssä enää... Mikäköhän miullakin on. Ihme kun sain tätäkään viestiä kirjotettua.'
Sun kannattaa ottaa jotai antidespressiivisiä (tai jotain tollasii) tabuja tai yksinkertasesti BURANAA!!! Auttaa kummasti. Mä hotkin niitä jokapäivä ei kyl mikään ihme et oon vähän tillintallin....but who cares...nobody cares
Arrh, ei mitään semmosta... Mie oon kestäny pahempaakin ilman mitään ihmesörsseleitä. Jos olette sairaita niin vetäkää valmismustikkasoppaa. Auttaa kummasti ainakin oksennustaudin loppuvaiheessa. Mutta melkein periaatteesta en mitään tabuja ajatellut ottaa... Kyllä tämä tästä. Suomalaisella sisulla, ette saa petskules LD:täni kutosen alapuolelle! :D Katoskaas, jaksoin vääntää hymiönkin...
Viimeksi muokannut Rune, Pe 02.01.2004 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

Rune kirjoitti:Ai että mie en pysy pystyssä enää... Mikäköhän miullakin on. Ihme kun sain tätäkään viestiä kirjotettua.
Sun kannattaa ottaa jotai antidespressiivisiä (tai jotain tollasii) tabuja tai yksinkertasesti BURANAA!!! Auttaa kummasti. Mä hotkin niitä jokapäivä :D ei kyl mikään ihme et oon vähän tillintallin....but who cares...nobody cares :D
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Nyt olen saapunut, päätäni särkee aivan julmasti ja olen ärtynyt... Joten älkää ihmiset vain vetäkö mistään hernettä nyt nenään, itse voisin tehdä sen nyt pienemmästäkin.
Ai että mie en pysy pystyssä enää... Mikäköhän miullakin on. Ihme kun sain tätäkään viestiä kirjotettua.
Mene nukkumaan.
Tosiaankin, uusien yksiköiden työntäessä joka reiästä on homma mennyt aika naurettavaksi rumbaksi... Kuten joku tässä sanoikin (kolmisen kymmentä viestiä sitten), homma menee aivan liian hajanaiseksi.

Ei enää uusia yksiköitä. Reki pitää lisätä. Nuo idiootit maahiset pois. Loiset tilalle. Sen jälkeen pistetään portit kiinni, ja keskitytään hiomaan noita jo olemassa olevia yksiköitä ja suunnitelemaan taika-esineitä.
(Postaan omani sulle privana kohta ettei tarvitse ryhtyä penkomaan tuolta postien välistä)
Rune
Peliporukkavalvoja

No nyt on reki lisätty. Ja tänäiltana on enää turha mitään laittaa, minä menen ainakin nukkumaan pois kipuni. Huomenna toimii sitten taas paremmin... Öitä.
#Ostium

Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

Öitä....
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

Sitten lopputuloksen voisi koota tiiviiseen pakettiin jonnekin tälle sivulle, ja jos vaikka Runefang sitten ystävällisesti laittaisi sen ilmoitukseksi, niin pysyisi ylhäällä. Ja sitten sinne ei lähetettäisi viestejä. Mitä mieltä olette?

Öitä...
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Xalav
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Xalav »

Vilkaisinpa noita tällä hetkelle listassa olevia yksikkövaihtoehtoja. Kaikki muut vaikuttivat suhtkoht loogisilta vaihtoehdoilta suomalaiseen armeijaan, mutta muutama yksityiskohta/yksikkö kiinnitti huomioni:
Finnish Peasants kirjoitti:Upgrade one Peasant to a Puukkojunkkari (+1 Ws, +1 S, +1Ld) for +15pts. He is armed with two hand weapons.
Tavallisia maalaistolloja johtaa rikollinen?
Menninkäinen
Suomalaiset lähtevät sotaan ottaen mukaansa varastelevia taruolentoja, mutta Sampo jätetään kotiin... Ei sillä että se Sampo pitäisi saada, vaan että nuo eivät tuonne oikein IMHO sovi.
Laplander hunters kirjoitti:Equipment: Hand weapon, Crossbow
Luulisi lappalaisilla olevan ihan normaalit jouset mukanaan.
Laplander hunters kirjoitti:In Far north in land of Lapland, mosqitos are the worst nightmare for people living there. Laplanders are experts in defending against gigantic masses of these insects, and so hate all swarms they have to fight with. The hatred continues even after the first round of combat.
Vihaan hyttysiä, joten vihaan myös rottia ja käärmeitä?

Statteihin yms. en jaksa alkaa puuttumaan, mutta juopoille saattaisi sopia animosity tms...
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

1. UNOHTAKAA SE SAUNA
2. Tervalobber ei wörki.
3. Porot ovat täysin samanlaisia kuin hevoset paitsi että päässä on sarvet. Sarvien ansiosta ne saavat +2S chargessa [realistinen] koska hirvetkin voi tappaa innostuessaan pökkimään sarvillaan.
4. TAAAIKARUMPU! Ihanko oikeasi kuvittelette että joku spuge alkaa kannelta soittamaan kesken verisen hack'n'slash taiston? Rumpu: Tahti, taika, t-----
(Any unit within 20" of the taikarumpu may re-roll their failed ...test... [nyt tuli tilt...tämä joka heitetään kun juostaan pakoon =)]
marke

Viesti Kirjoittaja marke »

pamp-pu kirjoitti:Meille syydetään kaikki käännöshommat, vai?
Apua on tarjolla jos tarvitaan, mutta homma pitää tehdä sillä tavalla, että yksi tekee. Seuraava korjaa/tarkastaa ja vielä kolmas henkilö tsekkaa läpi.. ihan vaan aiheesen vielä täysin liittymättä, mutta sitten aikanaan.

Samaa hommaa voisi kyllä noudattaa tämän listan hiomisessa ja viimeistelyssä.. aina tulee jotain josta joku nurisee, koska onhan ne armybookitkin ihmisten tekemiä eikä niissä kaikki jutut kaikkia miellytä.
Eli siis joku kasaa, joku korjaa, joku viimeistelee. Ja se on siinä.

Uusien yksiköiden keksiminen on vielä jokseenki tarpeetonta.. niitä voi sitten (EHKÄ) katsella, kun on saatu kasattua ja hiottua jo olevat yksiköt.

Niinjuu ja sitä piti vielä kommentoida, että tää on aivan loistava juttu.. virne tuli kasvoille kun luki noita runen väsäilemiä unitteja.
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

Ja muistakaa lisätä sinne ettei chariot ole mount ^_^
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

marke kirjoitti:
pamp-pu kirjoitti:Meille syydetään kaikki käännöshommat, vai?
Apua on tarjolla jos tarvitaan, mutta homma pitää tehdä sillä tavalla, että yksi tekee. Seuraava korjaa/tarkastaa ja vielä kolmas henkilö tsekkaa läpi.. ihan vaan aiheesen vielä täysin liittymättä, mutta sitten aikanaan.
Juu, minä voin ilmoitella tuolla fluffipuolella jos tarvitaan lisää kirjoittajia/kääntäjiä ;).
Rune
Peliporukkavalvoja

Minäkin nukuin tässä sitten kolme tuntia, heräsin yhdeltä, yritin tunnin saada unta, huomasin turhaksi ja jäin maalaamaan ja sörheltämään omiani. Nyt on sitten kello yhdestä asti oltu valveilla, ja heti on parempi olo! ^-^ Se siitä nukkumisesta.

Mutta mutta, täällä on nyt ollut 'vähän enemmän auktoriteettiset' ja 'vähän vähemmän auktoriteettiset' (näin karskisti puoliksi jakaen) sotineet siitä, otetaanko mitään maahisia listaan. Minun itseni mielestä ne ovat todella turhia, koska eivät oikein spec. rulejensa ja yleensäkään yleisilmeensä takia sovi suomi-pohjaiseen armeijaan, jonka perus runkona tuntuisivat olevan nyt lappalaiset, suomalaiset talonpojat ja puukkojunkkarit. Sittenkö sinne hyppää äkkiä joku sauthahmo varastamaan jonkun runekirveen kääpäloordilta? Ei kiitos. Nyt tahtoisin mielipiteitä näistä, ja HYVÄT PERUSTELUT KANNASTAAN MUKAAN! Koska juupas eipäs 'keskustelusta' ei tule tasan yhtään mitään.

Tahtoisin nyt tapella vielä reestäkin, mutta kun joutuisin ilmeisesti tappelemaan yksin niin aika turhaa... Se sitten jää sinne. Ja jos maahiset poistetaan, niin loiset palaavat taas entistä ehompina (tai miten ehossa kunnossa olivat alun perinkään...) :)
Loiset on muutenkin loogisempia (vai?)
On kyllä, ehdottomasti. Ainakin minusta, sopisi todella hyvin teemaan.
Viimeksi muokannut Rune, La 03.01.2004 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium

pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Huomenta vaan sinullekin.

juu, itsekin olen samaa mieltä maahisista, pois turhat satuolennot. Loiset on muutenkin loogisempia (vai?)
Inexis

Viesti Kirjoittaja Inexis »

Joo heittäkää maahiset menemän, "in Suomessa vi häv tis reilu meininki".
Eli suomalaiset pöllii tavarat vasta vainajilta.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Hmm... olette suunnittelemassa Suomi-armeijaa hammeriin, vai :) mielenkiintoinen idea. Olen mukana! :D
niih.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Eli minun puolestani ne menninkäiset voi juosta takaisin sinne katajikkoon mistä tulivatkin. Ei tämä lista tarvitse mitään rötösteleviä tonttuja. Ehtiikö minun suunnittelemani Sampo vielä listaan mukaan?
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Rune kirjoitti:Tahtoisin nyt tapella vielä reestäkin, mutta kun joutuisin ilmeisesti tappelemaan yksin niin aika turhaa...
Et joudu, olen itsekkin rekeä vastaan.

Mutta listasta puuttuvat HIRVIÖT, niitähän pitää olla jokaisessa fantasy armeijassa (kääpiöitä ei lasketa)*Ehdottaa Iki-Tursoa*.
Rune
Peliporukkavalvoja

Ehkä, ehkä... Aika varmasti anvil of doomina, ei luultavasti tuo vaikeutta. Mutta uusia yksikkötyyppejä ei varmaankaan enää, aika turha enää postata. Sanon vielä kerran. Saa olla viimeinen. :)
Mutta listasta puuttuvat HIRVIÖT, niitähän pitää olla jokaisessa fantasy armeijassa (kääpiöitä ei lasketa)*Ehdottaa Iki-Tursoa*.
Iki-Tursosta oli jo yksi juustoversio (tai, no minun mielestäni oli ainakin aikamoista emmentaalia), mutta siitä en minä ainakaan oikein tykännyt. Ja eihän niitä nyt ole välttämättä pakko olla, ja sitä paitsi, onhan meillä jo harvinainen karhu.
#Ostium

Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Rune kirjoitti:Ja eihän niitä nyt ole välttämättä pakko olla.
Pakko olla erimieltä, Suomen tarustoissa esiintyy olioita (mm. näkki) jotka sopivat armeijaan kuin nyrkki silmään.
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Laitan tähän nyt nämä Sammon säännöt. Ovat vielä hyvin keskeneräiset, mutta jos jollakin on ideoita niin kertoo vain minulle.

0-1 Sampo ???pts/model

M4 Ws4 Bs3 S4 T6 W6 I3 A6 Ld10

Unit size:1 Sampo and 6 Bearers(included in the profile)
Equipment: Hand weapons
Special rules:
Suomalainen Sisu, Large Target, Aura of Sampo, Carried, Resources from Sampo
Aura of Sampo
The Sampo is a famous legend of the Finns. Its precence on the battlefield is very inspiring to the Finns and they will often fight to the death to save it.
Any friendly unit within 6" of the Sampo gains a 6+ Ward save. In addition, they become stubborn. The Sampoand the Seer have a 4+ Ward save and is unbreakable, as is any unit it joins.
Carried
The Seers/Shamans greatest champions carry the Sampo into battle. He ifself stands atop of it, casting his spells and inspiring troops.
The Sampo is carried by 6 Bearers. Their stats are listed in the profile of the Sampo itself. If the Sampo gets destroyed, they are counted as slain too. The Seer/Shaman on top of it counts as being in a chariot for the purposes of missile fire and challenges.
Resources from Sampo
When the Sampo was forged by smith Ilmarinen, it was magically enchanted to provide three things: gold, salt and jauho. It has produced them all the time until our days and will do so forever. The Seer/Shaman can use the Sampo to cast spells using these resources

As long as the Seer/Shaman is alive, the Sampo generates D3 power dice and D3 dispel dice. The Seer/Shaman who rides the Sampo can use the Sampo to cast spells using its produces. The Sampo has three spells one for each resource it generates. The Sampo may only use each of its resources once per turn. All of the spells may be used in two different ways. If the Sampo miscasts, nothing happens, except the spell simply doesn't work.
The Spells of Sampo
Gold from Sampo
The Sampo throws huge amounts of gold coins out of it. They can be used to lure the enemies of Finns into disadwantageous position as they will try to run for the coins instead of fight.
7+ to Cast. Remains in play. This can be cast on an enemy unit within 24" that is not in close in close combat. You can nominate one point within 24" and in the line of sight of the enemy unit. The unit must pass a Leadership test or it must move towards the nominated point as fast as possible.

The Sampo drops some gold to the feet of their enemies. The enemies will try to capture as much of the gold in their pockets and bags.
8+ to Cast. Can be cast on an enemy unit that is in base to base contact with the Sampo. The affected unit suffers -1 to hit in close combat, as they will try to capture the gold. Units immune to psychology are immune to this spell.

Salt from Sampo
The Sampo throws some salt out of it. It sticks into the weapons of the Finns, making them very painful as the salt goes into the wounds of their wictims.
6+ yo Cast. Can be cast on a friendly unit within 24" that is in close combat. The unit's attacks countas poisoned until your next magic phase.
Viimeksi muokannut Ropetus, La 03.01.2004 11:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”