"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sotu II YLEISÖÄÄNESTYS - Päättyy tänään!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.

Sinun valintasi

4
42
21%
17
33
17%
8
18
9%
16
33
17%
10
31
16%
5
41
21%

Ääniä yhteensä: 198

VC
Viesti:

Sotu II YLEISÖÄÄNESTYS - Päättyy tänään!

Viesti Kirjoittaja VC »

Yleisöäänestykseen valittiin singlesarjojen kaksi parasta ja muut sarjojen parhat.
Kaikki saavat nyt äänestää.

Klikkaamalla saat isomman kuvan.

nro 4
Kuva

nro 17
Kuva

nro 8
Kuva

nro 16
Kuva

nro 10
Kuva

nro 5
Kuva
Viimeksi muokannut VC, Ma 12.01.2004 22:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

No on vaikeaa -valitse nyt loistavista paras! Zoomailen tässä puoli tuntia, luultavasti päädyn johonkin ratkaisuun ;).
ais

Viesti Kirjoittaja ais »

eipä tuossa ollut kovinkaan niitä mistä mä pidin siinä koko hommassa mut ei auta valittaa. valintani on 8. hienot sävyt hienolla maalausjäljellä.
Viimeksi muokannut ais, Pe 09.01.2004 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ChildGamez

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

En kyllä ole mikään hyvä arvioimaan näitä, mutta rakastan konvertamista yli maalauksen ja, ehkä juuri sen takia tuo lisko. Onkos tuo nyt Tzeentchin hero?
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Valintani on numero 4. Kilpailun hienoin työ niin teknisesti, tunnelmaltaan kuin värimaailmaltaankin.
And they wonder how he dealt with stress so well..
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

VJ kirjoitti:Valintani on numero 4. Kilpailun hienoin työ niin teknisesti, tunnelmaltaan kuin värimaailmaltaankin.

amen!
☠️
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

VJ kirjoitti:Valintani on numero 4. Kilpailun hienoin työ niin teknisesti, tunnelmaltaan kuin värimaailmaltaankin.
Samaa mieltä :D.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Mä en kyllä tuosta 4:sta paljoa perusta, tekniikallisesti loistava, mutta kun se vain ei riitä. Mun ääni meni nr.16:lle pienen harkinnan jälkeen (ällistyttävää, että minä, joka en pidä oikeastaan sci-fi:stä, menin antamaan ääneni sitten juuri sci-fi napille... noh, minusta tuossa on ylivoimaisesti paras tunnelma).

Vaikka kuva onkin siinä huono(hko), niin kuva on silti tarpeeksi nätti piestäkseen muut ehdokkaat (kuvaahan tässä arvosteltiin). Jokaisessa kuvassa on minun nähdäkseni enemmän tai vähemmän jotain pielessä, oliko se sitten tyyli, figun skulpti (jos figu on minusta karsea, on vaikeaa arvostaa kokonaisuutta), kuva, tekniikka vai jokin muu seikka.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Kyllä miun täytyy äänestää tuota Tzeentch matoa, se on vaan niin hieno. Ei ehkä parhaiten maalattu kaikista, mutta omaa hienoja efektejä roppakaupalla plus uskomattoman hienon beissin.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Minuun iski parhaiten tuo ehdokas numero 10. Nelonen on kyllä upeasti maalattu, ja sopivaan taustaan laitettuna näyttäisi lähes jopa "realistiselta", mutta jotenkin tuntuu liian lattealta.

Kaikki nuo ovat aivan upeita, kymppi vaan oli mun valintani.

Miettikää minkälainen paikka Suomi olis jos täällä ei olis ketään ketä osais maalata tuommoisia figuja?!
Andromedus

Viesti Kirjoittaja Andromedus »

Valintani on Furio, erittäin hieno ja olen aina tykännyt Ordo Malleuxista. Nelosesta en valitettavasti paljoa perusta, on vähän heiveröisen näköinen ja ei varmaan jaksais kantaa tuota miekkaa.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Kyllä tuo 8 iski hyvillä väreillä ja muutenkin ihan ok, maalauksella.

10 pääsi aika lähelle mutta hölmön näköinen miekka pilasi figuurin.
P_H

Viesti Kirjoittaja P_H »

Pakko sitä nelosta on äänestää. Ällistyttävä maalausjälki kertakaikkiaan. Kyllä..
...and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "Miees..."
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

Äänestin numeroa 16. Miksi?

Muhun jotenkin vain iski tuon figun synkkä ja tyylikäs tunnelma. Maalausjälki kaiken lisäksi oikein hieno.

Muita ehdokkaita olivat mun listalla nro. 4 (hieno tekninen suoritus, mutta mun silmiin jotenkin hengetön) ja nro. 17 (olisin luultavasti äänestänyt tätä, jos olisi basestettu. En pidä paljaista alustoista. Tässäkin oivallista tyyliä)

Kuudentoista kuitenkin valitsin. Vaikea oli päätös.
ur ballz r p3ndul0us & w34k
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Bansku kirjoitti:Äänestin numeroa 16. Miksi?

Muhun jotenkin vain iski tuon figun synkkä ja tyylikäs tunnelma. Maalausjälki kaiken lisäksi oikein hieno.
Siis mun on pakko ihmetellä tätä nyt oikein ääneen. 16. figun kuvahan on niin pieni ja alivalottunut, että siinä voisi olla ihan kenen vaan armeijasta revästy figu. Suurinosa kuitenkin varmsti tietää maalajan todellisen henkilöllisyyden, joten voidaan olla varma, että figu on luonnossa loistava... Mutta siis nyt äänestetään kuvia. Tuota kuvaa en olisi sijoittanut viiden parhaan joukkoon... Ei siis missään nimessä tarkoitettu loukkauksen maalaajalle. Ja tottakai kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen. Tässä kuitenkin oli minun.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Minäkin äänestin figua 16. Kuva oli tosiaan über huono, mutta sain selvää kyllä itse figusta. Outoa tosin, mutta vaikka olen vannoutunut mariinien vastustaja, Grey Knightit ovat vain jotenkin reteitä.. Onpahan ainakin dynaamisempi asento kuin yleensä mariineilla.

Muita ehdokkaita olivat nuo numerot 4 ja 10.

Nelosen maalaus oli jotenkin... Noh, en tiedä. Jotenkin "harmaa". Pöh, en minä osaa selittää. Kuten ennenkin sanottu, teknisesti todella hyvä.

Kymppi sitten.. Hieno figu, mutta pidän enemmän numerosta 16. Jostain kumman syystä.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kritisoidaanpa nyt sit muitakin kuvia (tai siis tuota 4:sta, joka on tuntunut saavan kovan suosion, mikä ei yllätä. Olihan se tekniikallisesti todella loistava) ja kerrotaan miksi päädyin 16:aan. :)

Kuvaa 16. (jota siis äänestin) häiritsee selvästi liian tumma kuva ja ehkäpä turhan pieni. Myöskin miekan salamat ei toimi. Kuitenkin siinä on "jotain", kenties realismia? Vaikka kaikkea ei näy selvästi, niin osittain se voi toimia mun kohdalla jopa etuna, koska nyt se näyttää minusta juuri synkässä tulevaisuudessa raunioissa olevalta ukolta. Powerarmoureista en tykkää yleensä, mutta tässä kuvassa on minusta tunnelmaa ja tarinaa takana.

Kuva 4:enhan on tekniikallisesti, ainakin kuvan mukaan, paras ja toisaalta maalajaakaan ei ole vaikea arvata, joten se on varmasti sitä luonossaankin. Suurin vika minusta on aivan hirvittävä figu! Tuota miekkaa nyt tuskin noilla käsillä heilutettaisiin ja muutenkin figun skulpti aiheuttaa minussa lähinnä kammoksuntaa. Samoin myös iho näyttää enemmän kullalta kuin iholta (minusta), jos nappi olisi ollut Raistlin, Ilmarisen vaimo tms., tuollainen iho voisikin toimia loistavasti mutta nyt en keksi sille mitään järkevää selitystä. Muutenkin vaikutti minusta enemmän tekniikka harjoitukselta, korea ulkokuori vaan sisällötön...

Kuva 10. Oli ihan kiva myös ja kenties siinä oli hiukan jo tunnetta mutta tuo miekka! Siis... ugh, siinä oli akileen kantapäätä kerrakseen.

Muut työt olivat myös ihan kivoja, mutta useimmat olivat sarjakuvamaisia, sieluttomia ja harjoitelmilta tuntuvia.

Ehkä tuossa 16:ssa napsahti juuri se synkkyys ja taustatarinan tunne, mitä en ole itse omiin figuihini onnistunut saamaan ja täten veti pointsit multa kotiin...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Porkkana

Viesti Kirjoittaja Porkkana »

Noh jonkin aikaisen miettimisen jälkeen päädyin.....kuvaan 16.

Minua on aina kiehtonut Grey Knightit(sis Terminaattorit,Grandmasterit,ym.)joten valitsin Furion.Salama-efekti Force weaponissa on mielestäni jotenkin hiaano.Muutenkin figu on kova.Kuva ehkä hitusen huono ,mutta eipä se minua haittaa...

Muut vaihtoehdot olivat 5 ja 17

5:aina tykänny sarjakuvamaisesta-tyylistä.Erittäin värikäs

17:Siinä on drow suoraan...no tiedätte mistä kirjasta...
Älä syö porkkanaa.
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

VC kirjoitti: Siis mun on pakko ihmetellä tätä nyt oikein ääneen. 16. figun kuvahan on niin pieni ja alivalottunut, että siinä voisi olla ihan kenen vaan armeijasta revästy figu.
.
Niinkö tosiaan? Oman kokemukseni mukaan huono kuva huonosta figusta on huonomman näkönen kun huono kuva paremmasta figusta? Ja kun ottaa vielä huomioon sen jännän harmaan+hopean maastokuvion, missä monien armeijat marsii kentälle vuodesta toiseen, on kai no.16 sentään kompuroinut ohi jonkun sortin rajapyykin? ;)

Kyllä muakin moni asia maailmassa ihmetyttää, esim. miten pelkällä mustalla muovibasella pääsee kahden parhaan joukkoon? Maku asioista ei kuitenkaan voi kiistellä. "Taide on taidetta ja kaikki muu kaikkea muuta"... Kauneus on kuitenkin jollain lailla absoluuttista, käsitteistä riippumatonta, ja maalaustaito "mitattavissa" laadussa, joten itse en kai sitten voi muuta kun ihmetellä, et miten ihmeessä joku äänesti jotain muuta ku numero 4:jää??????????? ...josta palaamme makuasioiden luonteeseen.

En ehtinyt saada kisan deadlineen mennessä parempia kuvia, mutta mitäs sitten. Monesta oli kuitenki kiva nähdä figu kisassa, ja itse sain hyvän porkkanan maalata loputki GKt valmiiks. Se riittää mulle oikein hyvin :)
☠️
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Riio-Kola kirjoitti:10 pääsi aika lähelle mutta hölmön näköinen miekka pilasi figuurin.
Mitä vielä! Miekka on juuri hieno, mun mielestä hienoin figu ja sitä äänestin...
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
Lukittu

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”