Maalipurkki jumissa

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Reign

Maalipurkki jumissa

Viesti Kirjoittaja Reign »

Miten saisi kierteillä olevan citadelin maalipurkin auki kun sitä maalia on jostain syystä niiden kierteiden väliin? Voimalla ei lähtenyt vaikka pihtejäkin kokeilin.
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Ite teen silleen jos ne on jumissa, että... otat sen purkin käteen pistät kyljeltään pöydälle.
Sen jälkeen otat ala-osasta kiinni ja lyöt siihen korkin ja itse purkin väliin kyynerpäällä niin kauan kunnes kuuluu semmonen napsahdus ja käsi alkaa turvota lyönti kohdasta.
Tämän jälkeen väännät auki, jos ei vieläkään aukea. pistät sen pöytään pystyyn ja hakkaat otsallasi niin kauan kunnes päässä on pyöreä jälki.
Jos ei vieläkään aukea, otat Sotavasaran ja hakkaat niin kauan kunnes se aukeaa.

-NO OKEI OKEI! Lyöt kyynerpäällä korkin reunoille niin se aukeaa.
Reign

Sipulih kirjoitti:Ite teen silleen jos ne on jumissa, että... otat sen purkin käteen pistät kyljeltään pöydälle.
Sen jälkeen otat ala-osasta kiinni ja lyöt siihen korkin ja itse purkin väliin kyynerpäällä niin kauan kunnes kuuluu semmonen napsahdus ja käsi alkaa turvota lyönti kohdasta.
Tämän jälkeen väännät auki, jos ei vieläkään aukea. pistät sen pöytään pystyyn ja hakkaat otsallasi niin kauan kunnes päässä on pyöreä jälki.
Jos ei vieläkään aukea, otat Sotavasaran ja hakkaat niin kauan kunnes se aukeaa.

.
Tost taitaa kuuluu sen verran ääntä et koitan vasta huomenna ku mutsi ja faija voi suuttuu jos alan keskellä yötä hakkaamaan maalipurkkia :) .
DerAlte

Viesti Kirjoittaja DerAlte »

Helppo pikkuniksi kyseiseen ongelmaan, on pistää purkki kuumaan veteen hetkeksi hautumaan, tai sitten vain laittaa purkki kuuman juoksevan veden alle. Näillä nikseillä on purkki kuin purkki auennut...
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Kuumassa vedessä uittaminen on kenties vähemmän äänekästä tai väkivaltaista. Lisäksi kannattaa käyttää kangasta tai nahkahanskoja antamaan otteeseen lisää pitoa.
Reign

Dolmot kirjoitti:Kuumassa vedessä uittaminen on kenties vähemmän äänekästä tai väkivaltaista. Lisäksi kannattaa käyttää kangasta tai nahkahanskoja antamaan otteeseen lisää pitoa.
Kiitoksia vinkeistä. toivottavasti auttavat.
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Itse käytän jumissa oleviin purkkeihin joitain Tupperwaren sinisiä purkinavaaja-kumilätkiä, toimivat erittäin hyvin. Kannattaa etsiä jostain kaapinperältä jos perheenne on joskus sekaantunut Tupperware-bisneksiin.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Balrog

Viesti Kirjoittaja Balrog »

Ei petskules maalipurkki hampaiden väliin ja rusautetaan auki....
päivä kerrallaan...

Viesti Kirjoittaja Eater »

itse olen saanut tiukimmatkin purkit auki silleen et otan sen purkin käteen ja hakkaan sitä täysillä pöydän reunaan joka korkin kulmasta niin o ihme jos ei aukee
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Balrog kirjoitti:Ei petskules maalipurkki hampaiden väliin ja rusautetaan auki....
Noin se on minullakin toiminut... tosin kannattaa varoa ettei maalia loiskahda suuhun (ei onneksi minulle ole tapahtunut... mutta kaverille kyllä)
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
del Rey

Viesti Kirjoittaja del Rey »

Itse laitan puukon kärjen purkin ja korkin väliin (muista varoa ettei puukko lipsahda), sitten väännän vähän, niin kuivunut maali murtuu (toista tätä parista eri kohdasta korkkia). Tämän jälkeen korkki aukeaa todella helposti!
Chapter Master of the Ambassadors Space Marine Chapter.
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Purista korkkia laidoilta keskelle päin voimakkaasti käsien välissä ja vaihtaen puristamispaikkaa välillä, jotta kuiva maali korkin ja purkin välissä alkaa rutista. Jos ei vieläkään aukea, niin kokeile puristella uudestaan.
Ratgash

Viesti Kirjoittaja Ratgash »

Kyllä se on niin että jos korkki ei eukea niin sitten pistetään kansi reippaasti hampaiden väliin ja purastaan niin että se rusahtaa ja hieman väännetään. Tällä tavalla saa joko:
1.Purkin auki
2.Ikenensä auki
3.Kohta 1.+ Mielenkiintoisen väriset hampaat.(Snot green)
hawauk

Viesti Kirjoittaja hawauk »

http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=5354
Tuolla oli jotain keskustelua aiheesta.
Itse saan korkit auki yleensä nahkahanskoilla.
hawauk

Viesti Kirjoittaja hawauk »

http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=5354
Tuolla oli jotain keskustelua aiheesta.
Itse saan korkit auki yleensä nahkahanskoilla.
Gumur

Viesti Kirjoittaja Gumur »

Lämpimän juoksevan veden alla kopauttelee korkkia kynnellä ja sitten vaan kuivaa ja avaa.
"Se siitä sitten! Alkuruoaksi pajunköyttä, pääruoaksi ankkaa omassa liemessä ja jälkiruoaksi muutama korvapuusti."
- A. Ankka
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Hmm... Mutta eikö sitä purkkia kastellessa kannattaisi yrittää säätää niin että se vesi tulee lähinnä korkille. Jos korkki kuumetessaan laajenee, niin eikös purkkikin laajene siinä samalla?
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Samahan se laajeneeko purkki ja korkki, jos maali ei laajene. Kunhan nyt vaan joku näistä kolmesta laajenee eri määrän kuin muut.
Fatman

Viesti Kirjoittaja Fatman »

Pähkinän Särkiä on paras!
Widunder

Viesti Kirjoittaja Widunder »

Mää tungen saksen kären sen korkin alle ja väännän vähä. Tälleesti joku kolme kertaa eri kohista ni kyllä lähtee
Örr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”