"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Iron Warriors

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
ChildGamez

Iron Warriors

Viesti Kirjoittaja ChildGamez »

Joo elikkä kamun kans ajateltiin alkaa 40k pelaan vähän aikaa sit. Mutta suunnitelmat muuttu, kun kuultiin 4.edikan tulevan vuoden lopulla. Jos ois minusta kiinni niin aloitettas varmaan aikasemminki, mutta nyt on päätetty väsätä FB armeijat kuntoon (ei kellään viel 2000pts. kasassa) ja odottaa vuoden loppuun, jolloin tulee samassa paketissa kaikki sääntömuutokset.
Ja sit tarinoinnin jälkeen siirrynkin asiaan
-olen erittäin utelias ja haluaisin mielipiteitänne. Itselläni ei ole Chaos Codexia, mutta kamullani on. Kamuni aikoo kuitenkin alkaa pelaamaan IG ja minulla on tullu mahdoton hinku saaha Iron warrior army (joo noh joudun odottaan 1v. mut mikäs siin onhan CD odotettu jo 3+v.)
Kyssät:

1) HQ meinaan ottaa Chaos Lieutenantin, tälle kamaa ja joko veteraanien(mahd. termiksiä mukaan?), possesettien tai normaalien Chaos warrujen kans closis ryhmäks ja rhino alle. Voisitteko neuvoa minua tämän ryhmän suhteen, mitkä ovat pelillisesti hyviä ratkaisuja, mitkä ovat munakkaita ja millä on mukavin pelata? Kokemuksia?

2) Toiseksi Assault ryhmäksi aijon ottaa raptorsit! Olen kuullut kaikki ne haukut mitä niille on annettu jne. Mut pidän modeleista (varmaan ainoa) ja mielestäni tämä ryhmä ois mukavasti liikuteltavissa pelikentällä ja sopii ulkonäöltään mielestäni IW armyyn. Tähän tarvitsisin apua: Kannattaako ottaa Assault weaponia? Ajattelin laittaa yhdelle meltagunin, hyvä valinta vai meneekö liian kalliiks? Ja kannattaako ottaa champpaa 2*ligtning claweilla? Vaiko fistillä/power weaponilla??
-Siinä olisivat assault valintani, jotka joko menevät päälle tai odottavat vihun tulevia joukkoja tervehtiäkseen kädestä pitäen.

3) Havokit. Luultavimmin paras valinta olisi havokit 4*missile launcherilla? Haluaisin kuitenkin erottua massasta ja ajattelin seuraavia:
a) Lascannon, 2*missile launcher ja autocannon?
b) 2*Lascannon 2*autocannon?
c) 2*Lascannon autocannon missile launcher?
Elikkä mitä te suosittilette? Miksi?

4)Yllätys, yllätys aijon ottaa 4 Heavy supportia. (muistaakseni tämä oli mahdollista Iron warrioreilla) Elikkä mikä on mielestänne paras vaihtoehto ja miksi?:
a) Predator, Havokit, Defiler, Dreadnought?
b) Predator, 2*Havokit ja joko Defiler tai Dreadnought?
c) Predator, Havokit ja 2*Defiler (aivan liian kallista?)
d) Predator, Havokit ja 2*Dreadnought?
e) Predator, Havokit, defiler, Basilisk?
f) Predator, Havokit, Basilisk, Dreadnought?
g) Predator, 2*Havokit ja Basilisk?

[EDIT] omg! unohin kokonaan basiliskit! lisäsin ne nyt. [/EDIT]

-Eli Predatorin otan varmasti, Havokit otan varmasti, mutta otanko Dreadnoughtin ja/tai Basiliskin ja/tai Defilerin? Miksi? Dreadnoughtin vois tehä tuota heikohkoa( ? ) assault joukkoani tukemaan.

5) Älä hätäile tää on vika :) Predator +Dreadnought/defiler. Mitä näille (etenkin predatorille) kannattaa laittaa? Vastassa ainakin IG, mutta ajattelin käydä jossakin turnauksissa, sit kun osaan varmasti pelata (nolaamassa itseni tietysti). Perustelkaa vastaus (kiitos) ja ottakaa huomioon myös muut valinnat.

-Iso KIITOS kaikille vastanneille :D , vastauksilla ei tosiaankaan ole kiire, kun varmaankin aletaan vasta vuoden lopulla/ensi vuonna pelaan. Kun olette vastanneet niin onnitelkaa itseänni mun puolesta ja ajatelkaa et tuli tehtyy hyvä työ ja autettuu Newbietä!-
A person can't defeat loneliness.
Waiting for the rising of Chaos Dwarfs
Juliwer

Viesti Kirjoittaja Juliwer »

En itse ole mikään chaos tietäjä, mutta vastaanpa silti.

Nr.5

Antihorde Predator:
Autocannon, pinttlemount stormbolter, sponson H.Bolters, Havoc launcher, mutated hull, parasitic possession & demonic possession.

Perustelut: Tuolla pitäisi pystyä lahtaamaan mitä tahansa runsas lukuista joukkoa (mukaan lukien IG:tä) mennen tullen.

Defilerin käyttö on itsellänikin hakusessa.

Nr.4

Vastus on B (sinne defiler).

Perustelut: Predator lahtaa paljon jalkaväkeä (ainakin jos käytät tuota minun ehdottamaani yhdistelmää), havocit niittävät tankkeja ja pölyntallaajia ihan kiitettävästi ja defiler viskoo pizzojaan ja vetää mukavasti tulta itseensä pois muun armeijan kimpusta.

Nr.3

Vastus on B.

Perustelut: Niittää jalkaväkeä ja tankkeja ihan kiitettävästi.

Nr.2

Pidän itsekin raptoreista niiden hyvän ulkonäön takia. Itse suosittelen 5-7 miehen joukkoa jossa olisi meltagun tai plasma (määrän voi ottaa oman mielen mukaan), ja aspalle parit lightningclawit. Nuo sitten voisi syvä iskeä vihulaisen selän taakse ja ruveta tuhoamaan tankkeja ja muita tärkeitä kohteita.

Nr.1

Tämä ei ole minun alaani, mutta possut voisi olla sopiva vaihtoehto demonic taloniensa kanssa.

Noin toivottavasti olin avuksi.
"Burn the witch... Purge the alien... Banish the daemon..."
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Ja tuo uusi CSM codexihan on yhteensopiva 4 edition sääntöjen kanssa sitten kun se tulevat. CSM:älle tuskin tulee uusia figuja tahi vodexia vielä pitkään aikaan.
ChildGamez

Zherec kirjoitti:Ja tuo uusi CSM codexihan on yhteensopiva 4 edition sääntöjen kanssa sitten kun se tulevat. CSM:älle tuskin tulee uusia figuja tahi vodexia vielä pitkään aikaan.
Kiitokset juliwer ja Zherec. Vastauksistanne on todellakin ollut apua. Vaikka emme alakkaan lähiaikoina keräämään 40k (siis pelaamaan lähinnä) niin kiitokset Zherecin harkitsen nyt todellakin IW figujen hankintaa ja kokoamista, kun nyt olen varmaan maailman hitain armeijan kokoajan johtuen siitä, että kaikki mielellään hieman konverrettua ja olen eri laiska maalaamaan (pitäs tulla hyvää jälkeä, minkä takia erittäin hidasta vaihe päivässä hommaa ja en jaksa maalata ku, joku 4 kertaa viikossa).
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Havoceita ei mielestäni kannata pahasti sotkea keskenään, koska on usein tilanteita, joissa kaikki eivät sitten pystykään tekemään kohteelle mitään. Itse käytän korkeintaan yhden erotusta strenghtissä. (Eli esim. lasc + ML, tai ML + AC, mutta ei AC+lasc) Ne toimivat koot ovat kolme raskasta asetta viiden squadissa, tai neljä kuuden squadissa. Tankhunter skill on ihan paikallaan, ja varsinkin viiden ryhmälle suosittelen lämpimästi undivided markkiakin.

Oma perus HS on autocannon havocit, predator lasc turretilla ja HB sponsseilla, sekä kaksi drediä. Dredit yleensä plasmacannon/havoc launcher varusteilla, ja possessoituina. Tätä sitten usein vahvistan vielä eliittinä otetulla lantikalla. Predatorin tilalla on joskus kolmas dredi.

Demoniprinssi on kyllä parasta vastinetta HQ pisteille, mutta kyllähän halpisluti dark bladella toimii ihan mukavasti myös. Fistiä IC:lle ei kannattane hankkia. Oma valintani on termis ryhmä retinueksi, usein lantikalla. Toinen ihan toimivan oloinen on ottaa se 6(!!!) termistä reapereilla ja tankhunterilla. Tämä sitten maksaa taas hulluna, eli ei ehkä raptorien kanssa kuitenkaan. Nämä osaisivat toki tapellakin, ja joskus kestävät varsin mukavasti. Ja jokainen lascannon joka ampuu termistä, on pois tankeistasi.

Raptorit jos saat pidettyä hengissä, niin voivathan ne toimia. Kyllä minä ne varustaisin meltalla tai plasmapistooleilla itse, kun kerran tuhlataan, niin miksi ei sitten kunnolla...
ChildGamez

Teräratas kirjoitti:Havoceita ei mielestäni kannata pahasti sotkea keskenään, koska on usein tilanteita, joissa kaikki eivät sitten pystykään tekemään kohteelle mitään. Itse käytän korkeintaan yhden erotusta strenghtissä. (Eli esim. lasc + ML, tai ML + AC, mutta ei AC+lasc) Ne toimivat koot ovat kolme raskasta asetta viiden squadissa, tai neljä kuuden squadissa. Tankhunter skill on ihan paikallaan, ja varsinkin viiden ryhmälle suosittelen lämpimästi undivided markkiakin.
Olen päättänyt (no en nyt vielä 100%) ottaa Heavyksi kommenttien perusteella 2*Havokeja toisen ML+AC ja toisen LC+ML+Tankhuntta (en varma miten tankhuntta toimii kun ei ole codexia. Nämä kehitin ennen tätä kommenttia ja tämä kommentti antoi vihdoin kunnon tuen tolle yhistelmälle minkä kehitin mielessä ML joka paikaan LC koville ja AC elite jalkaväelle/pienille ajoneuvoille) Predatorin varmaan TL LC +Havoc launcher(kiehtova vehe) +LC sidet Dreadi plasma cannonilla (wohoo luulin et se ei saa... lempi aseeni :) ) ja havokilla tukeen assaultia.
Teräratas kirjoitti:Demoniprinssi on kyllä parasta vastinetta HQ pisteille, mutta kyllähän halpisluti dark bladella toimii ihan mukavasti myös. Fistiä IC:lle ei kannattane hankkia. Oma valintani on termis ryhmä retinueksi, usein lantikalla. Toinen ihan toimivan oloinen on ottaa se 6(!!!) termistä reapereilla ja tankhunterilla. Tämä sitten maksaa taas hulluna, eli ei ehkä raptorien kanssa kuitenkaan. Nämä osaisivat toki tapellakin, ja joskus kestävät varsin mukavasti. Ja jokainen lascannon joka ampuu termistä, on pois tankeistasi.
Lutiksen tosiaan otan dark bladella (se oli ihan alunperin mielessä). Deamonit eivät ole possessetteja lukuunottamatta vaihtoehtoja ja mietin fluffinkin, että tää on pettänyt Chaoksen jumalat, on eräänlainen piraatti laivueellaan ja on vanginnut entisen valtias demoninsa miekkaansa tehden siitä kaiken läpäisevän mailmojen välisen tuhovälineen jne. ;) ajattelin Lutiksen ryhmän olevan semmonen, joka vois ottaa vastaan sekä massaa, että kovia tyypejä, joten tämä viel auki.
Teräratas kirjoitti:Raptorit jos saat pidettyä hengissä, niin voivathan ne toimia. Kyllä minä ne varustaisin meltalla tai plasmapistooleilla itse, kun kerran tuhlataan, niin miksi ei sitten kunnolla
Mielestäni "Raptorit kusee hintansa takia" kommentit johtunee siit, että niit käytetän iskemään vihun selkään, missä ne saa hieman tuhoo aikaan ja sit tuhotaan. Itse ajattelin käyttää estämään vihujen etenemistä (jos vaikka orkit vastassa) tukemaan lutista, iskemään nopeeta ja kovaa elite yksiköihin ja tekemään counter attackeja, sekä hakkaamaan omien linjojeni taakse "syöksyviä hulluja".

-kiitos hyvistä ja etenkin hyvin perusteluista vastauksista-
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

ChildGamez kirjoitti: Mielestäni "Raptorit kusee hintansa takia" kommentit johtunee siit, että niit käytetän iskemään vihun selkään, missä ne saa hieman tuhoo aikaan ja sit tuhotaan. Itse ajattelin käyttää estämään vihujen etenemistä (jos vaikka orkit vastassa) tukemaan lutista, iskemään nopeeta ja kovaa elite yksiköihin ja tekemään counter attackeja, sekä hakkaamaan omien linjojeni taakse "syöksyviä hulluja".
"Raptorit kusee" kommentit johtunevat siitä että ne ovat kalliita ja niitä on todella vaikea käyttää hyödyllisesti. Terminaattoreillakin on perustellumpi hinta, ne kun voivat tehdä mieletöntä vahinkoa jos ne vain onnistuu saamaan lähitaisteluun. Raptorit sen sijaan eivät ole mitään lähitaistelun kuninkaita, eivät kovin kestäviä, eivät tarpeeksi nopeita (nopeampia kuin jalkaväki mutteivät pääse ajoissa ampuvan vastustajan kimppuun). Mutta hienoja ne ovat, ehkä tarpeeksi hyvä syy ottaa.
zqmfgb
Teräratas
Valvoja

Henri kirjoitti:"Raptorit kusee" kommentit johtunevat siitä että ne ovat kalliita ja niitä on todella vaikea käyttää hyödyllisesti. Terminaattoreillakin on perustellumpi hinta, ne kun voivat tehdä mieletöntä vahinkoa jos ne vain onnistuu saamaan lähitaisteluun.
Jos maastoa on paljon, voi heikkoutta onneksi hieman tasata sillä, että pitää ne kokonaan piilossa. 12" liike yhdistettynä kovaan tulivoimaan, juuri oikealla hetkellä, voi kuitenkin olla todella paha isku vastustajalle. Meltat ja flamerit ovat kuitenkin ihan tosta luokkaa 12" liikkuvana aseena, niillä kun voi oikeasti päästä alle 6" päästä ampumaan.

Itse en niillä parilla yrityksellä ole oikein mitään saanut tehtyä, luultavasti näillä pitäisi olla riittävän kärsivällinen, ja tosiaan odottaa (ja hakea) sitä oikeaa paikkaa ja hetkeä iskeä. Toisaalta tiukassa pelissä ei välttämättä ole varaa antaa 200+ pisteen huuhailla joutavana puolta peliä. Tehokkaamman armeijan luultavimmin saat, jos otat näiden tilalle perinteistä tulivoimaa, mutta myös tylsemmän armeijan pelata.

Tuo omien linjojen siivoaminen kuulostaa ihan järkevältä, tosin taasen saman saa halvemmallakin, eli toinen luti LC pairilla, strenghtillä ja flightillä tai speedillä. Jossain 100-130p hintaluokassa, ja lahtaa kohtuu kivasti väkeä. Tai kaikkein halvimmillaan fisti aspa tai kaksi niihin pakollisiin troopeihin.

Ja tank hunterhan siis antaa kaikille erikoisaseille ja raskaille aseille +1S tankkeja yms. vastaan. Tästä johtuen oma suosikkini onkin tuo 3x AC, sen tulivoima TH skillillä tankkeja vastaan on sama, kuin kuuden singon ilman TH skilliä. Eli kaikki AV13 tai pienempi on todellisessa vaarassa noiden tulialueella. Eikä tuo ryhmä maksakaan kuitenkaan kuin 150p. Yhden tankin kun tappavat, niin ovat liki omillaan jo.
Zwemetin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zwemetin »

Basiliski!
Sillä voi ampuu kaukaa vihun koviksii tai sen heavy weapon tiimii!
OY MATE, YOU BLOODY WANKER!
ChildGamez

Tein jo ekan armylistanikin :) : http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=21178
Tuohon tulee viel paljon muutoksia, mutta siitä saa selville armeijani perus rakenteen (luulisin). Joka kuuluis olla kova firebase ja nopeita counter-charge unitteja. Sinne vois laittaa sit lisäehdotuksia (kaikki käy ja parhaita ovat ne kokemus pohjalta)
DevilPanda

Viesti Kirjoittaja DevilPanda »

Itse käyttäisin havokkeja 2 ml ja 2 autocannon ja tank hunter skillit päälle. Tai 4 autocannonia ja tankinmetsästäjät.
:C
Teräratas
Valvoja

Korroosio kirjoitti:Itse käyttäisin havokkeja 2 ml ja 2 autocannon ja tank hunter skillit päälle. Tai 4 autocannonia ja tankinmetsästäjät.
Neljä tankkeja ampuvaa autocannonia on useinmiten overkill kohderyhmäänsä vastaan, 3 riittää yleensä mainiosti. (Nämä kun joutuvat ampumaan sitä samaa tankkia kaikki kuitenkin.)
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Teräratas kirjoitti:
Henri kirjoitti:"Raptorit kusee" kommentit johtunevat siitä että ne ovat kalliita ja niitä on todella vaikea käyttää hyödyllisesti. Terminaattoreillakin on perustellumpi hinta, ne kun voivat tehdä mieletöntä vahinkoa jos ne vain onnistuu saamaan lähitaisteluun.
Jos maastoa on paljon, voi heikkoutta onneksi hieman tasata sillä, että pitää ne kokonaan piilossa. 12" liike yhdistettynä kovaan tulivoimaan, juuri oikealla hetkellä, voi kuitenkin olla todella paha isku vastustajalle. Meltat ja flamerit ovat kuitenkin ihan tosta luokkaa 12" liikkuvana aseena, niillä kun voi oikeasti päästä alle 6" päästä ampumaan.
Itse olen ainakin huomannut jump packilla liikkuvat yksiköt hyvin näppäriksi, 12" liike mahdollistaa maaston käytön hyvin, ja viidenkin ryhmällä on näppärää piirittää tarnsportteja, jotka erehtyy liian lähelle, varsinkin jos ryhmässä sattuu olemaan parit meltagunit ja jokaisella vielä krak kranaattejakin. Itse ainakin käyttäisin raptoreita juuri transporttien metästykseen, jos niitä omistaisin. Lähitaistelu ryhmäksi raptorit on ehkä hieman kallis, siellä tulee kuitenkin varsin usein tappioita.
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

No kysymys 1: luti deamon weaponilla tavallisten mosureitten sekaan rhinoon... ois mun mielipide.

kysymys 2:Pidän minäki raptor figuista! meltagun ois varmaan kiva
satunnaisten tankkien tuhoamisessa. aspan aseistuksesta:
pair of lightning claws= 4 str4 nosave attackia re-rollilla=30
lightning claw,deamonic mutation,deamonic strenght=4 str5 nosave attackia=30, eli siinä on kantani

kysymys 3: suosittelisin menoa massan mukana tehon takia

kysymys 4:vaihtoehto g:8 pikku lättyä havokeista, 1 pissalätty basiliskistä
ja joko anti-tank tai anti-person predator.

kysymys 5:jotain anti-tank aseistusta IG.tä vastaan ja sitte lätty-aseita
massan varalle. turnauksessa ehkä TW lascannon ja 2 heavy boltteria.

Mitään ei ol taistelussa testattu, päättelyjä vaan(korjaatkaa jos olen sanonu jotain tyhmää)
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”