"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

taljojen maalaus?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Mind Blower

taljojen maalaus?

Viesti Kirjoittaja Mind Blower »

Miten hewletissä saa metalli figujen esim. cromin taljan maalattua, muuten siitä tulee hieno, mutta ne metalli pisteet siellä taljassa ketuttaa.
oon yrittäny laimeella maalilla, mutta kun maali kuivuu se vaan ei suostu jäämään rakoihin. että jos jollain olis hyvää niksiä tohon.
"Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together."
- Carl Zwanzig
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Metallipisteet? Tuota...miten olisi spray-pohjamaali?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Laimenna maaleja, mutta pistä mukaan hiukan saippuaa / flow improveria. tällöin veden pintajännitys pienenee ja maalin pitäisi upota&kuivua helpommin pienempiinkin koloihin.

EDIT: Pohjamaali on toki tärkeä juttu myös. Spray uppoaa yleensä pienempiinkin koloihin, jos tarkasti hoitaa. Jos käyttää valkeaa pohjamaalia (kuten minä teen) ja haluaa pienet kolot piiloon, niin tämän pitäisi auttaa.
Viimeksi muokannut Matti, Ti 24.02.2004 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Mind Blower

en viittis jo maalattuja figuja alkaa uudestaan maalaamaan vain taljan takia, itekin olin tota ajatellu.
"Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together."
- Carl Zwanzig
Mind Blower

kiitos tuo saippua juttu toimi kuin unelma nyt näyttää, että figuista tulee huomattavasti kauniimman näköisiä.
- Carl Zwanzig
IVIaster

Viesti Kirjoittaja IVIaster »

miten saatte saippuan maalin. Käytättekö neste saippuaa?
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Saippua liukenee veteen tiesitkös? ;) Eli olen joskus itse käyttänyt palasaippuaa niin, että sivelen kostealla siveltimellä saippuan pintaa ja osa saippuasta jää siveltimeen, jolla kuljetan sitten saippuan maaliin.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Eiköhän joku Fairy toimi ihan hyvin, ja varmasti löytyy joko huushollista (Riittää nyt jopa kymmeneen tuhanteen lautase...figuun! %)= )
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Suositelen jotain tippanokkapulloa, missä on mixtuurat, mediumia, airbrusthinneriä, flowimproveria jne. mitä ikinä siihen haluaa laittakkaan, kätevästi lisää aina paletilla maaliin mihin sitä tarttee ja niin paljo ku sitä tarttee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”