"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Helffien käsimerkki

Jos et tiedä, keitä ovat Chaos Dwarfit tai kuka on Sigmar tai mitä olivat Fimirit, tieto löytyy tältä palstalta.
Finet

Helffien käsimerkki

Viesti Kirjoittaja Finet »

Mihin tuo Helffien käsimerkki, (jossa muut sormet ovat nyrkissä paitsi etu- ja pikkusormi, jotka ovat suorina), liittyy? Niiden takurit pitävät kättään tuossa asennossa, kilvissä on kuvioina (kuunsirpin ympärillä) ja joissain 5 edikan lipputangoissa oli sama kuvio.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

[OFF-TOPIC!!!!]
No nehän ovat tietysti Old Worldin Heavy Metal-diggareita!
[/OFF-TOPIC]

(Anteeksi, en malttanut ;))
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

jonkinlainen taikomisjuttu se varmaan on... Kauheaa sinänsä että jos haltiat kuuntelevat metallia... tämä muutti käsitykseni keijukaisista...
niih.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Kuva
High Elfejä? :P
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
MakeH

Re: Helffien käsimerkki

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Finet kirjoitti:Mihin tuo Helffien käsimerkki, (jossa muut sormet ovat nyrkissä paitsi etu- ja pikkusormi, jotka ovat suorina), liittyy? Niiden takurit pitävät kättään tuossa asennossa, kilvissä on kuvioina (kuunsirpin ympärillä) ja joissain 5 edikan lipputangoissa oli sama kuvio.
Uskallan epäillä että sillä ei ole mitään syvällistä tarkoitusta.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
ThoRa

Viesti Kirjoittaja ThoRa »

Keski-ajalla uskottiin kyseisellä käsimerkillä olevan suojelevia voimia mustaa magiaa ja noitia vastaan. Ja siitä on GW nähtävästi johtanut Hammeriin...
U fail.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

GW:n läppä. Figupelit ovat saakuli :D
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
An15

Viesti Kirjoittaja An15 »

Dimmu borgir menee mielestäni jo enemmänkin sinne "kirkonpolttohevin" puolelle.

Jos helffi-maagit näyttävät taikoessaan sitä merkkiä aina vihollisille että ne rupeis miettii mitä se meinaa eivätkä älyä väistää päähän tulevia taikoja...

Edit : Kurkatkaas sormien asento mun avatarissa...
Viimeksi muokannut An15, To 26.02.2004 07:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
Widunder

Viesti Kirjoittaja Widunder »

Tuo peukku ja pikkurilli pystyssä on saakuli palvojien merkki ja merkki, jota I.C. Wienerin kuvassa olevat Dimmu Borgirin ukkelit näytti, tarkoittaa pahoilta voimilta suojautumista (etu- ja pikkusormi pystyssä)
Örr
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Käsittääkseni peukalo pikkurilli yhdistelmä meinaa: "Call me"
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Minä olen yhdistänyt sen kuuhun, pystyssä olevat sormet markkeeraavat kuunsirpin kärkiä. Kuun riimu Sariour puolestaan - yllätys yllätys - symboliseeraa myös magiaa.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

MagnuM kirjoitti:Keski-ajalla uskottiin kyseisellä käsimerkillä olevan suojelevia voimia mustaa magiaa ja noitia vastaan. Ja siitä on GW nähtävästi johtanut Hammeriin...
Luultavasti sieltä on GW sen napannut. Tietysti sen merkitys on muuttunu hieman keskiajoista. Nykyään toi merkki symboliseeraa lähinnä sarvipäätä [saakuli][sormet sarvina]. Ainakin nykyiset saakuli käyttää sitä siinä merkityksessä.
On muutkin merkit muutanu merkitystä eri ajoilla, hakaristikin oli keskiajalla romanialainen onnen merkki, ja nykyään senkin ymmärretään "hieman" toisella tavalla.
Järjenkäyttö sallittu!
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

FallenOne kirjoitti: On muutkin merkit muutanu merkitystä eri ajoilla, hakaristikin oli keskiajalla romanialainen onnen merkki, ja nykyään senkin ymmärretään "hieman" toisella tavalla.
Hakaristihan tunnetusti on tullut muinaisesta egyptistä :) On muuten myös toisinpäin asennettuna suomen vapaudenristi.. tässä merkityksessähän sitä esiintyy paljon enemmän kuin negatiivisessa.. tosin tietysti tunnetumpi on saksan versio :D

Samaa mieltä tuosta haltiamerkistä, kuutahan se tottakai tarkoittaa.. ehkä vähän korni kyllä sinänsä, nykykulttuurin sille asettaman merkityksen takia :)

Muistaakseni myös esim. Matami Mimmi harrastaa taikomista melkein kyseisellä käsimerkillä, pikkurilli etusormi ja peukalo pystyssä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Eikös tää peukalo-pikkurilli-etusormi käsimerkki tarkota myös jotenki viittomakielessä "I Love You" siinähän on I, L ja Y viitomakielen sormiaakkosista yhdistettynä.

...Minä en tästä varmast tiedä joku vaan kertoi joskus näin. joku viitomakielen taitaja voi oikasta jos oon ihan väärässä.
Järjenkäyttö sallittu!
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

FallenOne kirjoitti:Eikös tää peukalo-pikkurilli-etusormi käsimerkki tarkota myös jotenki viittomakielessä "I Love You" siinähän on I, L ja Y viitomakielen sormiaakkosista yhdistettynä.

...Minä en tästä varmast tiedä joku vaan kertoi joskus näin. joku viitomakielen taitaja voi oikasta jos oon ihan väärässä.
Lievästi olisi kyllä friikahtava kokemus jos joku ryhtyisi rakkauttansa tunnnustamaan moisella käsimerkillä :D
Jokin tälläinen mielikuva minulla oli kanssa kyllä... :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Silläkin on ilmeisesti jotain merkitystä näyttääkö merkin kämmenselkä katsojaan päin vai siitä poispäin. Sama kun englannissa "victory"-merkillä, jonka merkitys muuttuu oleellisesti jos sitä erehtyy näyttämään nimenomaan kämmenselkä katsojaan päin.

Eli jos nuo ylempänä esitetyn kuvan hassut miehet kutsuvat demoneita, suurhaltioiden näyttämän merkin ajattelisin olevan lähinnä päinvastainen, eli demoneita karkoittava.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

jullevi kirjoitti: Sama kun englannissa "victory"-merkillä, jonka merkitys muuttuu oleellisesti jos sitä erehtyy näyttämään nimenomaan kämmenselkä katsojaan päin.
Mitäs se silloin tarkoittaa?
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Oikolukurölli kirjoitti:
jullevi kirjoitti: Sama kun englannissa "victory"-merkillä, jonka merkitys muuttuu oleellisesti jos sitä erehtyy näyttämään nimenomaan kämmenselkä katsojaan päin.
Mitäs se silloin tarkoittaa?
Suurinpiirtein samaa mitä keskisormen näyttäminen muualla euroopassa ja jenkeissä, ellen vallan erehdy.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Kuulemma normanneilla oli pahana tapana leikata brittien jousiampujilta oikean käden etu- ja keskisormet poikki piestyään heidät taistelukentällä. Siten britit kelpasivat edelleen viljelemään peltojaan, mutteivät enää jännittäneet jousta isäntiään vastaan. V:n näyttö rystypuolelta osoittaa siis, että vielä on pitkäjousen jännittäminen mahdollista.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Historia”