Helffien käsimerkki
Helffien käsimerkki
Mihin tuo Helffien käsimerkki, (jossa muut sormet ovat nyrkissä paitsi etu- ja pikkusormi, jotka ovat suorina), liittyy? Niiden takurit pitävät kättään tuossa asennossa, kilvissä on kuvioina (kuunsirpin ympärillä) ja joissain 5 edikan lipputangoissa oli sama kuvio.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Re: Helffien käsimerkki
Uskallan epäillä että sillä ei ole mitään syvällistä tarkoitusta.Finet kirjoitti:Mihin tuo Helffien käsimerkki, (jossa muut sormet ovat nyrkissä paitsi etu- ja pikkusormi, jotka ovat suorina), liittyy? Niiden takurit pitävät kättään tuossa asennossa, kilvissä on kuvioina (kuunsirpin ympärillä) ja joissain 5 edikan lipputangoissa oli sama kuvio.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Dimmu borgir menee mielestäni jo enemmänkin sinne "kirkonpolttohevin" puolelle.
Jos helffi-maagit näyttävät taikoessaan sitä merkkiä aina vihollisille että ne rupeis miettii mitä se meinaa eivätkä älyä väistää päähän tulevia taikoja...
Edit : Kurkatkaas sormien asento mun avatarissa...
Jos helffi-maagit näyttävät taikoessaan sitä merkkiä aina vihollisille että ne rupeis miettii mitä se meinaa eivätkä älyä väistää päähän tulevia taikoja...
Edit : Kurkatkaas sormien asento mun avatarissa...
Viimeksi muokannut An15, To 26.02.2004 07:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
-Archangel Tyrael, Diablo II
Luultavasti sieltä on GW sen napannut. Tietysti sen merkitys on muuttunu hieman keskiajoista. Nykyään toi merkki symboliseeraa lähinnä sarvipäätä [saakuli][sormet sarvina]. Ainakin nykyiset saakuli käyttää sitä siinä merkityksessä.MagnuM kirjoitti:Keski-ajalla uskottiin kyseisellä käsimerkillä olevan suojelevia voimia mustaa magiaa ja noitia vastaan. Ja siitä on GW nähtävästi johtanut Hammeriin...
On muutkin merkit muutanu merkitystä eri ajoilla, hakaristikin oli keskiajalla romanialainen onnen merkki, ja nykyään senkin ymmärretään "hieman" toisella tavalla.
Järjenkäyttö sallittu!
Hakaristihan tunnetusti on tullut muinaisesta egyptistäFallenOne kirjoitti: On muutkin merkit muutanu merkitystä eri ajoilla, hakaristikin oli keskiajalla romanialainen onnen merkki, ja nykyään senkin ymmärretään "hieman" toisella tavalla.
Samaa mieltä tuosta haltiamerkistä, kuutahan se tottakai tarkoittaa.. ehkä vähän korni kyllä sinänsä, nykykulttuurin sille asettaman merkityksen takia
Muistaakseni myös esim. Matami Mimmi harrastaa taikomista melkein kyseisellä käsimerkillä, pikkurilli etusormi ja peukalo pystyssä.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Eikös tää peukalo-pikkurilli-etusormi käsimerkki tarkota myös jotenki viittomakielessä "I Love You" siinähän on I, L ja Y viitomakielen sormiaakkosista yhdistettynä.
...Minä en tästä varmast tiedä joku vaan kertoi joskus näin. joku viitomakielen taitaja voi oikasta jos oon ihan väärässä.
...Minä en tästä varmast tiedä joku vaan kertoi joskus näin. joku viitomakielen taitaja voi oikasta jos oon ihan väärässä.
Järjenkäyttö sallittu!
Lievästi olisi kyllä friikahtava kokemus jos joku ryhtyisi rakkauttansa tunnnustamaan moisella käsimerkilläFallenOne kirjoitti:Eikös tää peukalo-pikkurilli-etusormi käsimerkki tarkota myös jotenki viittomakielessä "I Love You" siinähän on I, L ja Y viitomakielen sormiaakkosista yhdistettynä.
Jokin tälläinen mielikuva minulla oli kanssa kyllä...
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Silläkin on ilmeisesti jotain merkitystä näyttääkö merkin kämmenselkä katsojaan päin vai siitä poispäin. Sama kun englannissa "victory"-merkillä, jonka merkitys muuttuu oleellisesti jos sitä erehtyy näyttämään nimenomaan kämmenselkä katsojaan päin.
Eli jos nuo ylempänä esitetyn kuvan hassut miehet kutsuvat demoneita, suurhaltioiden näyttämän merkin ajattelisin olevan lähinnä päinvastainen, eli demoneita karkoittava.
Eli jos nuo ylempänä esitetyn kuvan hassut miehet kutsuvat demoneita, suurhaltioiden näyttämän merkin ajattelisin olevan lähinnä päinvastainen, eli demoneita karkoittava.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Mitäs se silloin tarkoittaa?jullevi kirjoitti: Sama kun englannissa "victory"-merkillä, jonka merkitys muuttuu oleellisesti jos sitä erehtyy näyttämään nimenomaan kämmenselkä katsojaan päin.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Suurinpiirtein samaa mitä keskisormen näyttäminen muualla euroopassa ja jenkeissä, ellen vallan erehdy.Oikolukurölli kirjoitti:Mitäs se silloin tarkoittaa?jullevi kirjoitti: Sama kun englannissa "victory"-merkillä, jonka merkitys muuttuu oleellisesti jos sitä erehtyy näyttämään nimenomaan kämmenselkä katsojaan päin.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Kuulemma normanneilla oli pahana tapana leikata brittien jousiampujilta oikean käden etu- ja keskisormet poikki piestyään heidät taistelukentällä. Siten britit kelpasivat edelleen viljelemään peltojaan, mutteivät enää jännittäneet jousta isäntiään vastaan. V:n näyttö rystypuolelta osoittaa siis, että vielä on pitkäjousen jännittäminen mahdollista.