Paras rotu?

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.

Paras rotu?

Bretonnia
2
1%
Dwarfs
18
12%
Chaos
20
14%
Lizardmen
8
5%
Wood Elves
10
7%
High Elves
21
14%
Dark Elves
13
9%
Vampire Counts
17
12%
Orcs & Goblins
23
16%
Skaven
14
10%

Ääniä yhteensä: 146

[Luoja]

Viesti Kirjoittaja [Luoja] »

mutta kanuunoilla voi sniputtaa porukkaa kumoon.
Voihan ampumalla toki saada tuhoa aikaan mutta ei yleensä tarpeeksi. Tietenkin jos joka laukauksella saa yhden charrun pois niin olet aika vahvoilla, niillä vaan yleensä tuppaa olemaan se, look out sir.[/quote]

Entäs jos muu unitista on kivitetty kuoliaaksi?
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

El kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää pistemäärä ja koostumus tästä armeijasta, jos vain viitsit sen kirjoittaa.
2000 pistettä:

Lothern seaguard 10 ukkoa

Archers 10 ukkoa

Archers 10 ukkoa

4 Repeating bolt throweria

ja sitten loppupisteillä velhoja ja niille kaikkea kivaa. (Okei, loitsiminen ei ole ampumista, mutta kaukaahan silläkin vihollisia niitataan.)

Tuossa noin suurin piirtein, en nyt jaksa kaikkia upgradeja kirjoittaa - eikä se olisi taktisesti viisastakaan, joku tuleva vastustajanihan voi lukea tätä...

En minä tiedä, ovatko kaikki vastustajani olleet vain niin säälittäviä, mutta voittoja on tullut. Toisaalta olen tällä armeijalla voittanut VC-, kääpiö- ja DE-pelaajat, jotka massacroivat saman kokoisen Empire-armeijani lähes joka kerta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Kaikkein varmin ja selkein pyrkimys voittavaksi armeijaksi on ropecon 2001:ssä vastaantullut summonarmeija, samalla se taisi olla tylsimpiä näkemäni armeijoita. Pelaajat oli onneksi reiluja jannuja itse pelissä (huom. kaksi pelaajaa pelasi yhteisellä armeijalla) ja peli oli sen takia ihan mielyttävä kokemus, tiukka vääntö ja lopputulos tasuri . Armeijassa oli 14 powerdicee summonia ja pelkkiä skeeloja hand weapon shieldillä ja sekalaisesti ghouleja, ei mitään muuta. Jos tappoi kaikki ei summonoitavat yksiköt niin pisteet ei silti riittäneet edes minor victoryyn ja 14 nopan summonia on aika vaikea tukkia, varsinkin kun mulla oli yksi ensimmäisen tason maagi kahdella kääröllä, eikä muuta.
Skenaario oli breaktrough jossa saa siis lisäpisteitä myös summonoiduista yksiköistä jne. Olin silloin vielä niin nuori ja naivi että annoin vastustajan mm. heittää maageillaan taikoja unittien toisista rankeista jne. vain eturivissähän olevat hahmot toimii normaalisti.
Pidän kuitenkin tuontyyppistä lähes haavoittumatonta ja tuurista melkein riippumatonta armeijaa parhaana jos ajatellaan pelkkää voittamista, tosin khornen kun tolla koppaa niin on vaikeuksissa jos toinen vain tietää mitä tekee.
Joo, tais olla mun armeija. Pelasin sua vastaan tasapelin ja en oo muilla nähnyt armeijaa pelkillä skeletoneilla(handwepon, shield) ja ghouleilla...Mutta:
-En loitsinut tokasta rankista(etkö muista kun ne sun duelistit chargas ja tappo niillä pistooleilla multa ne 2 necroa, siis ekasta rankista)
-Ja pelasin kyllä yksin, taisin kyllä ilmoittautua turnaukseen kaverin kanssa mutta se taisi hortoilla missä lie.
-Muistaakseni kaksi magick vuoroa loppui miscasteihin :- ) noihin ne loitsu armeijat kaatuvat.
-Itse torsoilin pelissä aika paljon ja turnaus voittoon ei ollut mahdollisuuksia koska armeija ei ollut läheskään kokonaan maalattu ja jouduin lopettamaan yllättäen turnauksen kesken.

Kovimpana armeijana tuota kyllä pidän, ainakin kovin mitä olen itse tehnyt, khornen kanssa pulassa mutta muita yleensä viedäänkin
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Joo, tais olla mun armeija. Pelasin sua vastaan tasapelin ja en oo muilla nähnyt armeijaa pelkillä skeletoneilla(handwepon, shield) ja ghouleilla...Mutta:
-En loitsinut tokasta rankista(etkö muista kun ne sun duelistit chargas ja tappo niillä pistooleilla multa ne 2 necroa, siis ekasta rankista)
Unitti oli 4 modelia leveä ja siinä on kaksi maagia, kuitenkin onnistuit chargaamaan (kolme vanhelia putkeen, lord + necro + kirja) sillä yksin olevaa haltiaheroa niin että base to base kontaktiin ei tullut muuta kuin skeeloja, muutenhan se ei ole mahdollista kuin siten että unitin vasemmassa laidassa on necromancer lord ja sen takana 2nd lvl. necro, kolme modeliahan tuossa on pakko tuoda meleeseen. Ei mikään iso juttu, koska skenaariossa ei pisteitä charactereista saanut :D
-Ja pelasin kyllä yksin, taisin kyllä ilmoittautua turnaukseen kaverin kanssa mutta se taisi hortoilla missä lie.
Jos parisi oli Tiaisen Ville niin se seisoi siinä sun oikeella puolella tsiikaamassa ja kommentoimassa peliä, muita en mäkään nähnyt :wink:

Mjoo, varmaan ikimuistoisimpia pelejä mun whfb uralla, hyvä peli ja varmaan pahin armeija mitä olen 6th edikassa kohdannut. Kaaosarmeijaa siinä oli ikävä, ravening hordesin ritarit teki kutaa tuollaiselle summonille. Low magic dark elffeillä tunsi olevansa hiukan pulassa :)
*Hu*
El

Viesti Kirjoittaja El »

Jeps olin siellä enimmäkseen henkisenä tukena katsomassa turnausta kun varsinaisena kakkoskenraalina. Mutta tiukka ja hauska peli se oli ja antoi itsellekkin vähän inspistä pelaa FB tä viime edikan kuivan character/monsu pelleilyn jälkeen.
May contain nuts
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Uuden kaaoksen ja HE armeijan myötä on taas alkanut näkymään noita lähes pelkkiin charactereihin perustuvia armeijoita, siis yli 700 pistettä charactereissa.
Yksi tuttava pelaili koemielessä WE character/monsuarmeella, siinä oli lohikäärme ja maksicharacterit kaikilla herkuilla + maksimimäärä puumiehiä, lopuilla skirmishkamaa. Pirullinen voitettava kun armeijan nopeat ja kestävät monsut tappaa kaiken mitä menee kevyesti rikki, coret on minimissä ja lopuilla pisteillä otetut nopeat skirmishyksiköt vaan pakoilee. Vastustaja ei saa mitään kiinni, ja vaikka saisikin niin yksiköillä ei ole lippuja tai mitään muuta sellaista josta saisi lisäpisteitä. Sitten vaan katselee kun skirmishit juoksentelee piilosilla ja isot mömmöt hakkaa armeijasta `pehmeät osiot´ pois 8O Onneksi hän on mieltyneempi armeijamaiseen listaan, on glade guardia ja kaikkee sen semmosta... Ei monsuarmeessa sinällään mitään vikaa ole, mutta on välillä kiva pelata ilman että lopputulos on liian ilmeinen.

Toinen `paras rotu´ on HE seer honouriin perustuva magiahorde, voi toteuttaa joko shoottana tai all cavalryna. Aina vastustajan kannalta pahimmat taiat käytössä ja 10+ powerdicee niihin sijoitettavaksi :?

Kolmas `paras rotu´ on varmaa uuden kaamoksen tzeench, 15+ powerdicee ja maagit jotka huitoo 2-h miekoilla 2+ panssarin suojista.

Ei nuo `Old School´ characterarmeijat ole minnekkään kuolleet, enää ei vain ole sitä universaalia maagisten esineitten kauppaa josta sai kaikkea yliviritteistä ihan vääriin paikkoihin :roll: On itse asiassa hyvät että on armeijoita joihin saa kunnon herot, jotkut kuitenkin tykkää pelata kunnon tappajilla jotka tomuuttaa melkein kaikkea yksinään. Lisäksi kovat herot tasapainottaa peliä, jos ei osaa oikein kunnolla pelata niin ottaa hiukan kovemmat hahmot kuin toisella, unitit on kuitenkin nykyään niin tasaväkisiksi pisteytetty että niistä ei saa tasoitusta aikaiseksi. Hyvän pelin ideaalihan on suht tasainen ottelu, ainakin tietyltä osin, toinen kompensoi taidolla ja toinen hahmoilla. Jokaiselle maun mukaan armeija ja pelityyli :wink:
*Hu*
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Unitti oli 4 modelia leveä ja siinä on kaksi maagia, kuitenkin onnistuit chargaamaan (kolme vanhelia putkeen, lord + necro + kirja) sillä yksin olevaa haltiaheroa niin että base to base kontaktiin ei tullut muuta kuin skeeloja, muutenhan se ei ole mahdollista kuin siten että unitin vasemmassa laidassa on necromancer lord ja sen takana 2nd lvl. necro, kolme modeliahan tuossa on pakko tuoda meleeseen. Ei mikään iso juttu, koska skenaariossa ei pisteitä charactereista saanut
Taidat olla oikeassa, yksi velho oli tokassa rankissä, nykyään tiedän paremmin ja olen jopa lukenut sääntökirjan :- ) Armeija oli kuiva, silloinhan ei vielä mitään khornea ollut joka olisi jotain dispellannut... en enää armejalla pelaa enkä omista enää edes figuja siihen.
Chendar

Viesti Kirjoittaja Chendar »

woodit on ihan kökön hyviä jos niil osaa pelata :mrgreen:
Kynä on miekkaa mahtavampi, paitsi melee combatissa
The Rain

Viesti Kirjoittaja The Rain »

:twisted: Listoista huolimatta ÖRKIT alkaa aina isolla. :twisted:
veltsu

Viesti Kirjoittaja veltsu »

Empire tietty.. mutta jos noista pitää valita - Orcs & Gobbos :twisted:
KuvaVeltsu
mige

Paras rotu

Viesti Kirjoittaja mige »

Kertokaapa minkä takia ette ole laittaneet paras rotu äänestykseen parasta rotua empireä :x
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Heh että tämäkin on tällänen "millä armeejalla pelaat" polli? :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
artemis

Viesti Kirjoittaja artemis »

jess örkit johtaa :D :D :D :D :D
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

Machiavelli kirjoitti:Heh että tämäkin on tällänen "millä armeejalla pelaat" polli? :)
Niinpä tuntuu olevan. Ja vanha kuin mikä.

Täältä löytyy se virallinen Millä armeijalla pelaat -kysely.
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Armeijalistat”