"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dekoriman ja Han Artin pensselit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Wolffer

Dekoriman ja Han Artin pensselit

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

Eli onko kukaan kuullut näistä? itse käytän molempia. Niitä saa ostettua ainakin suomalaisista kirja kaupoista. molemmat näätää ja koko valikoima ihan riittävä. Maalaus jälki tyydyttävä. (Minun kyvyilläni.)
Hintaa on 3.50€ molemmilla. Joten suosittelen.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Empä ole tosisani koskaan kuulutkaan moisista. Meinaat siis varmaankin jotain sekoite karvasuteja missä on golden taklonia ja tollasta perus minkiä sekasin. Karvan väri pitäis olla sellanen kullan kellertävä.
Wolffer

Viesti Kirjoittaja Wolffer »

Ei karvat ovat vaalean ruskeita.
TarkkaEdit. Tarkemmin katsottuna taisi olla symfoni/näädän karvaa.
Mutta ruskeita karvoja silti.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm no jep ne on sitten noita puoliks näätää ja puoliks synteistä (joka auttaa niitä säilytämään syht kovan muodon siveltäessä).
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Mikäs pensseli muuten säilyttää hyvin ton kärjen? Mulla tuppaa aina kääntymään hieman tuo kärki.. (Ja vielä parempi, johtuuko se jostain tietystä syystä?)
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Johtuu käsittääkseni siitä, että käytät synteettistä karvaa. Siirry luonnonkarvaisiin, niissä kärki ei käänny. Yleisesti ottaen, kalliimpi pensseli säilyttää kärkensä paremmin, kunhan kohtelet sitä hellästi. Raphaelit ovat käsittääkseni aika säällisen hintaisia (n. 5-6e/kpl) ja erittäin hyviä.

Kääntyneen kärjen saa pelastettua kerran-pari upottamalla pensselin kärjen lähes kiehuvaan veteen (kuulemma), mutta se kai rikkoo synteettisen pensselin tosi nopeasti. En itse ole kokeillut, kun en käytä synteettisiä.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”