Puun-lehtien-teko-aine-systeemi?
-
SupraJohde
Hmm? Eikä tässäkään threadissa ole vielä mainittu piippurasseja? Pitääpä korjata tilanne.
Piippurassit ovat todella hyviä rungon materiaaleina. 50 rassin pussi maksaa muistaakseni 80 senttiä, ja siitä saa ~10 puuta. Vääntää vain n. viisi rassia keskeltä rungoksi, ja sitten tekee lopuista oksia/juuria. Tarkemmat ohjeet: http://www.terragenesis.co.uk/plants/pipetreeFP.html
Piippurassit ovat todella hyviä rungon materiaaleina. 50 rassin pussi maksaa muistaakseni 80 senttiä, ja siitä saa ~10 puuta. Vääntää vain n. viisi rassia keskeltä rungoksi, ja sitten tekee lopuista oksia/juuria. Tarkemmat ohjeet: http://www.terragenesis.co.uk/plants/pipetreeFP.html
Itse olen tehnyt puunrungot ihan metsästä löydetyistä puun palasista ja tehnyt niihin vähän "syitä" pikasiloitteesta ja lehvästön olen väsäillyt Woodlandscenicsin lehti mössö aineesta, ihan kelvollosia on tullut.
http://www.pbase.com/image/21874878
Nykyisin olen tehnyt puunrunkoja DAS massasta jolloin saa tehtyä sen muotoisia puita kuin haluaa, tosin kuvia DAS puista en ole vielä ottanut, ehkäpä saan niitä myöhemmin tällä viikolla.
Nykyisin olen tehnyt puunrunkoja DAS massasta jolloin saa tehtyä sen muotoisia puita kuin haluaa, tosin kuvia DAS puista en ole vielä ottanut, ehkäpä saan niitä myöhemmin tällä viikolla.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Todella mukavan näköinen puu. Jep. Metsästä löydetyt kepit sopii hyvin juuri todella isojen ja vähäoksisten puiden tekoon, muuten käyttäisin kyllä rautalankaa. Näitä kahta voi kyllä yhdistää varsin kivutta. DAS-massa ei yksinään toimi, vaan tarvii rautalanka kehikon tueksi. Woodland Scenics on todella hyvää lehtiainesta.Argonath kirjoitti:Itse olen tehnyt puunrungot ihan metsästä löydetyistä puun palasista ja tehnyt niihin vähän "syitä" pikasiloitteesta ja lehvästön olen väsäillyt Woodlandscenicsin lehti mössö aineesta, ihan kelvollosia on tullut.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Ei. DAS-massa on ilman vaikutuksesta kuivuvaa savimaista ainetta, Oiva-pikasilotetta käytetään nimensä mukaisesti viimeistelyyn, esim. seinissä olevien painaumien peittämiseen.SupraJohde kirjoitti:siis onko das massa samaa kun jokin oiva-pikasilote?
Tästäkin on puhuttu jo monessa topicissa.
Squier Standard Stratocaster 3-värin sunburstina. Mmmmm...
-
baretul
DAS-massaa voi kokeilla, mutta sen koostumus (ainakin omasta mielestä) ei ole tarpeeksi hienojakoista kaarnan väsäämiseen. Itse käyttäisin Magic sculptia, Super fine Milliputtia tai green stuffia. Vaatii jonkin verran skuptaustaitoa. Vaihtoehtoisesti voit tehdä puut kokonaan rautalangasta ja uunissa kovetettavasta FIMO-massasta. Skulptaa kaarnan rautalanka rungon päälle ja uuniin. Fimoa löytyy vaikka missä väreissä, joten oikealla värivalinnalla maalausurakkakin helpottuu. Tavaraa saa ainakin Hesan Hoppypointista ja varmasti myös muualta.eagleye kirjoitti:Voisko joku kertoo miten saa tehtyy sellasen kaarnan näkösen pinnan kitistä tai Das massasta?
-
baretul
Fimosta ei kannata ruveta tekemään puita, turhan kallista siihen, ja vaikea paistaa jotain maalarin teippiä uunissa. Das massa ja vastaavat suht halvat savimaiset massat käy hyvin
(imo)
Kaarnaa kannattaa vaan skulptia, siis neulatyökalulla (vaikkapa vanha penseli jonka karvakohta on leikattu veke ja tilalle on porattu reikä johon on laittettu neula, saman voi tehä vaikka kynälle tai vastaavalle), sitten parin skulptaus toolia, ja hieman harjotelua aidon kaarna palan kanssa, pitäis saada suht oikean näköstä ja skaalaan sopivaa kaarnaa. Yks vaihtari on että painelee oikeaa kaarnaa tai jotain jo skulptattua pintaa siihe puuhun niin että siihen jää sellasen puun kuoren oloset jäljet. Varmaan parhaimman näkösen saa kun ensiksi tekee esim das massasta, rautalangasta maalarin teipistä jne sen rungon, sitten laittaa ohuita kerroksia green stuffia, milliputtia tai vastaavaa siihen pinnalle ja rupee vaan tekemään. Das massakin kelpaa tohon tyyliin mutta siitä on todella vaikea vaan tehä mitään detaljeita.
Jep ja teräs villa pelkästään ei tee lehdistöä kivan näköseks, eli ideana olis siis tehdään runko ekaks pla pla.. ja sitten laitetaan siihen rautalanka hökkeliin se teräsvilla ja sitten sivellään siihen liimaa kun on rautalangan päällä sitä teräsvillaa, ja sitte laitetaan sellanen paksu "nukkanen" floccki mikä on tarkotettu puihi sen voi pistää pariin kertaan, sen voi vielä maalatakki sen flockin. Suositelen myöskin lakkaamaan tollaset kohdat, koska niistä lähtee välillä turhan helposti sitä tavaraa. Suositelen myöski tekemään puun rakenteista tarpeeks kestäviä, jos tollanen tulee johonki yleiseen pelikäyttöön. Eli se teräsvilla antaa siis sille puun lehdistölle paksuutta, se ei yksistään tee ylensä kovin coolia lehdistöä.
Kaarnaa kannattaa vaan skulptia, siis neulatyökalulla (vaikkapa vanha penseli jonka karvakohta on leikattu veke ja tilalle on porattu reikä johon on laittettu neula, saman voi tehä vaikka kynälle tai vastaavalle), sitten parin skulptaus toolia, ja hieman harjotelua aidon kaarna palan kanssa, pitäis saada suht oikean näköstä ja skaalaan sopivaa kaarnaa. Yks vaihtari on että painelee oikeaa kaarnaa tai jotain jo skulptattua pintaa siihe puuhun niin että siihen jää sellasen puun kuoren oloset jäljet. Varmaan parhaimman näkösen saa kun ensiksi tekee esim das massasta, rautalangasta maalarin teipistä jne sen rungon, sitten laittaa ohuita kerroksia green stuffia, milliputtia tai vastaavaa siihen pinnalle ja rupee vaan tekemään. Das massakin kelpaa tohon tyyliin mutta siitä on todella vaikea vaan tehä mitään detaljeita.
Jep ja teräs villa pelkästään ei tee lehdistöä kivan näköseks, eli ideana olis siis tehdään runko ekaks pla pla.. ja sitten laitetaan siihen rautalanka hökkeliin se teräsvilla ja sitten sivellään siihen liimaa kun on rautalangan päällä sitä teräsvillaa, ja sitte laitetaan sellanen paksu "nukkanen" floccki mikä on tarkotettu puihi sen voi pistää pariin kertaan, sen voi vielä maalatakki sen flockin. Suositelen myöskin lakkaamaan tollaset kohdat, koska niistä lähtee välillä turhan helposti sitä tavaraa. Suositelen myöski tekemään puun rakenteista tarpeeks kestäviä, jos tollanen tulee johonki yleiseen pelikäyttöön. Eli se teräsvilla antaa siis sille puun lehdistölle paksuutta, se ei yksistään tee ylensä kovin coolia lehdistöä.
On kyllä pirun iso puu, jos sitä kaksi viikkoa veistääeagleye kirjoitti:Siis tarkotan et miten sellasen kaarnan näkösen voi tehä, ku mulla ei oo mitään hajuu millä välineillä sais tehtyy kaarnan näköset jutut siihen massaan, siis ne viivat. Ku ei oikeen tee mieli vääntää yhen puun kaarnaa 2 viikkoo...
Kun te puhutte rautalangasta niin tarkoitatteko te sillä piippurassia? Koska rautalanka on aika jäykkää jne...
Muita askartelumassoja on vaikkapa Darwi, jota minulla on (Terracotta). Käsittääkseni melko samaa kuin DAS-massa.
Noihin teräsvillalehdistöihin; käviskö siihen teräsvillan päälle vaikka silkkipaperista rutatut mytyt?
Ja loistavan skulptaustyökalun saa vanhasta lyijytäytekynästä. Itsellä on tukkoonmennyt Techniclick G, omistan näitä peräti kolme kappaletta... On ergonominen, on kierrätystä kuten koko miniatyyriharrastukseni miniatyyrejä lukuunottamatta, on täydellinen (vois olla tarkempikin ihan MINI-kohtiin), on halvahko, on upea, on loistava rautanaulaan verrattuna, osta omasi jo tänään!!!
Muita askartelumassoja on vaikkapa Darwi, jota minulla on (Terracotta). Käsittääkseni melko samaa kuin DAS-massa.
Noihin teräsvillalehdistöihin; käviskö siihen teräsvillan päälle vaikka silkkipaperista rutatut mytyt?
Ja loistavan skulptaustyökalun saa vanhasta lyijytäytekynästä. Itsellä on tukkoonmennyt Techniclick G, omistan näitä peräti kolme kappaletta... On ergonominen, on kierrätystä kuten koko miniatyyriharrastukseni miniatyyrejä lukuunottamatta, on täydellinen (vois olla tarkempikin ihan MINI-kohtiin), on halvahko, on upea, on loistava rautanaulaan verrattuna, osta omasi jo tänään!!!
Ideana oli tehdä puista rautalanka-vaiheessa tarpeeksi paksuja ja jättää maalarin teipit kokonaan pois. Palava maalarinteippi uunissa skenaariolta olisi mukava välttyä. Olisi vain rautalanka runko, johon fimot päälle ja uuniin. Ei kuitenkaan mitään sentin kerrosta. Kyseistä tekniikkaa käytettiin Lothlorien-pöydän puihin WDn LOTR-maastoartikkelissa (numeroa en nyt muista). Tulee varmasti kalliimmaksi kuin perus maalarinteippipuut, mutta tuskin hintaa kertyy 5-6 euroa enemmän per puu (riippuu tietenkin käytetyn fimon määrästä).baretul kirjoitti:Fimosta ei kannata ruveta tekemään puita, turhan kallista siihen, ja vaikea paistaa jotain maalarin teippiä uunissa. Das massa ja vastaavat suht halvat savimaiset massat käy hyvin (imo)
Piippurassit ja fimo yhdistelmä menee varmasti tuohon tulipalo uunissa skenaarioon. Piippurasseista kuitenkin saa varsin mukavia puita jo itsessään. Rautalankaa taas saa lukemattomilla paksuuksilla ja jäykkyyksillä. Puun tekoon varattu lanka ei tarvitse olla sitä paksuinta ja jäykintä. Darwi- ja DAS-massat ovat muistaakseni samaa ainetta, vain eri valmistajilta.Hamara kirjoitti:Kun te puhutte rautalangasta niin tarkoitatteko te sillä piippurassia? Koska rautalanka on aika jäykkää jne...
Itse suosittelisin edelleen Woodlandin Scenicsin Foliage Clustersia, mutta jokainen omalla tavallaanNoihin teräsvillalehdistöihin; käviskö siihen teräsvillan päälle vaikka silkkipaperista rutatut mytyt?
Yksi omista skulptaus työkaluistani on vanha harppi. Todella hyvä!Ja loistavan skulptaustyökalun saa vanhasta lyijytäytekynästä. Itsellä on tukkoonmennyt Techniclick G, omistan näitä peräti kolme kappaletta... On ergonominen, on kierrätystä kuten koko miniatyyriharrastukseni miniatyyrejä lukuunottamatta, on täydellinen (vois olla tarkempikin ihan MINI-kohtiin), on halvahko, on upea, on loistava rautanaulaan verrattuna, osta omasi jo tänään!!!
-
baretul