"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuinka tuhoat necronien monoliitin?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

no sittes vielä yks kysymys, kun mulla on sellaset 3500p kaamosta, joista saa koottua 2000p WE, niin WE:t ei pahemmin saa minkään sortin isoja aseita (paitsi dredille, joka ampuu 4 vuoron sisällä squadillisen tai kaksi omia)...
No en käytä normaalistikkaan raskaita aseita.. ne on nössöille! Kranaateilla ne Leman Russit pistetään palasiksi ja Thristerillä... No eldareita vastaan tämä on todettu huonoksi ideaksi, kun ne tahtoo päästä aika hyvin karkuun ja ampua starcannoneilla kaiki bersut palasiksi ennen kuin olen puolimatkassa hajonneesta rhinosta eldareita päin. Tästä tuleekin mieleen yks hassu tapahtuma :P
Oli sellanen peli, että piti sellanen odjektive vallottaa, joka oli sellasessa 3 seinän sisällä... no olin teurastanut viholliselta KAIKEN, paitsi falconin, josta siitäkin oli aseet palasina.. no se sitten vikalla vuorolla tajusi erään kettumaisen jutun ja kurvasi sen falconin sinne 3 seinän sisälle, joten en enää mahtunut sinne squadillani, eikä minulla ollut enää yhtään asetta joka olisi voinut tuhota falconin. minulle moraalinen voitto, mutta silti hävisin :lol:

No oli vähän OT, mutta oli pakko kertoa. Olen pyrkinyt siihen, että jos otan raskaita aseita, niin ne on sitten ajoneuvoissa, tai sitten pelkkä havoc squad riippuen siitä, että jaksaako sellasia käyttää :D
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

s2pid kirjoitti:no sittes vielä yks kysymys, kun mulla on sellaset 3500p kaamosta, joista saa koottua 2000p WE, niin WE:t ei pahemmin saa minkään sortin isoja aseita (paitsi dredille, joka ampuu 4 vuoron sisällä squadillisen tai kaksi omia)...
Vastaus. RUKOILE! Tai pyri phase outtaa. Phase out on AINOA tapa lukuunottamatta onnekasta bloodthirster tai dreadnought chargea(dread parempi koska S10 S8 sijasta...Noloa) jolla world eaterit pystyy luotettavasti torjumaan monolithin. Urgh. Eipä sinänsä. World eater pelaajan elämä on vaikeuksia täynnä joten eipä paljon uutta maan päällä ;-)
No oli vähän OT, mutta oli pakko kertoa. Olen pyrkinyt siihen, että jos otan raskaita aseita, niin ne on sitten ajoneuvoissa, tai sitten pelkkä havoc squad riippuen siitä, että jaksaako sellasia käyttää :D
No world eatereilla ei ole havocceja(saisa edes PERUSMARINEITA) joten ei ole apua pure-world eater armeijalle kuten omani. No on minulla dreadnought ja predator joten lascannoneita löytyy jos tarve vaatii mut pisteet loppuu kesken joten se on joko tai.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

no kyllä minäkin jos WE armylla pelaisin, pelaisin ihan pure-WE:tä, mutta harvemmin tulee käytettyä. Yksi vaihtoehto on laittaa 3 drediä kentälle, mutta kenellä muka olis laittaa 120e kolmeen yksikköön?! no eipä mulla ainakaan :cry:
Kattoo jos sais käytettynä joululahjaksi vehkeiltyä kaks drediä :twisted:
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

s2pid kirjoitti:no kyllä minäkin jos WE armylla pelaisin, pelaisin ihan pure-WE:tä, mutta harvemmin tulee käytettyä. Yksi vaihtoehto on laittaa 3 drediä kentälle, mutta kenellä muka olis laittaa 120e kolmeen yksikköön?! no eipä mulla ainakaan :cry:
Kattoo jos sais käytettynä joululahjaksi vehkeiltyä kaks drediä :twisted:
Huono ajatus. Ne on IHAN psykoja. Aiheuttanu enemmän vahinkoa minulle kuin vastustajalle. Tosin uus codexi on ihan nurkilla ja GW kuunteli valittajia liikaa. Nyt fire frenzy on useimmiten EDUKSI kaaokselle kuin haitaksi...Ja ilmeisesti maksaa yhtä paljon kuin lojalisti ja on 1 hyökkäys enemmän. Kurjin osa uudesta codexista minulle ja saatanpa käyttää vanhoja sääntöjä siitä huolimatta(olen suht varma et vastustajia ei haittaa se ;-)
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

eiks tollanen monolithi sit putoo lähirysäökässä koskaan?
"Summon my army Lich"
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Putoaa se. Sitä vain on paha osua... mutta, on se mahdollista.

Parempi vain ampua se sinne minne pippuri kasvaa. :twisted:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Aacheron kirjoitti:Ei, vaan D-Cannon battery... :twisted: 3x S:10 hits (jos käy säkä tai Guide, tai molemmat :wink:).
Mmm.... Ordnance Damage Table...

Lagitus muuten pelaa Örkeillä, joten Örkkikohtaiset vihjeet olisivat suositeltavia.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
[Luoja]

Viesti Kirjoittaja [Luoja] »

Ei sitä monolithiä kannata tuhota, tuhoaa vaan ne perusnecronit niin ne kaikki phase outtaa.
Ghe'dahlg

Viesti Kirjoittaja Ghe'dahlg »

[Luoja] kirjoitti:Ei sitä monolithiä kannata tuhota, tuhoaa vaan ne perusnecronit niin ne kaikki phase outtaa.
Tyhmä kysymys, mutta mitä on Phase outtaaminen*nolo*...
Aacheron kirjoitti:Parempi vain ampua se sinne minne pippuri kasvaa.
Mä vähän luulen, että intialaisille voi tulla ongelmia sen kanssa...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Sleep

Viesti Kirjoittaja Sleep »

Jos necroneilla on enää alle 25% MODELLEISTA pöydällä, ni ne hävii automaattisesti ja kaikki lähtee vipettiin.

Muuten, jos Monolith on skimmeri, ni sehän tuhoutuu immoblisoituessaan?
Sillonhan se ois törkeen helppo posauttaa...
Vai onko sillä joku special rule? Niiku necroneilla yleensä.
Huumorilla, huumorilla.
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Ghe'dahlg kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta mitä on Phase outtaaminen*nolo*...
Necronit teleporttaa pois (Phase out) kun tarpeeksi suuri osa modeleista on tuhottu, olikos se luku 75%. Eli kun enää 25% Necron-armyn modeleista on "elossa" (pistemäärillä ei väliä) niin kaikki katoaa (myös ruumiit ja vangit) takaisin sinne mistä ilmestyivät.
Tau-setä

Viesti Kirjoittaja Tau-setä »

Sleep kirjoitti:Muuten, jos Monolith on skimmeri, ni sehän tuhoutuu immoblisoituessaan?
Sillonhan se ois törkeen helppo posauttaa...
Vai onko sillä joku special rule? Niiku necroneilla yleensä.
Sillä on special rule. Jos se immobilisoituu, niin se vaan jämähtää paikalleen, eikä tuhoudu. Itse asiassa "Destroyed" on lähes ainoa tulos joka monoliittia haittaa, koska se saa ampua Ordnance-tykkinsä vaikka olisi stunnattu tai shaken (eikä sitä asetta saa edes rikki Weapon Destroyedilla...).
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Ja joikainen weapon destroeyd result vähentää siitä gauss flux arcista joka ampuu D6 kutia jokaista vihollisyksikköä joka on 12" sisällä siitä niin yhellä kudilla. Esim. sille on tullu jo yks wepdest, eli sä heität d6:sta 4, ja siis se tekee sit 3 hittiä. 3 weapon destroyediä niin heität kutosen nii osuu vaan 3. Käsi ylös joka ymmärsi lukematta kodexia.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Sleep kirjoitti:Jos necroneilla on enää alle 25% MODELLEISTA pöydällä,
Ei modeleista vaan necroneista! Kaikki modelit necron armeijassa eivät ole necroneita.
And they wonder how he dealt with stress so well..
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Se vaan tippuu maahan kun se immobilisoi, samoin weapon destroyedeista ei ole juurikaan hyötyä.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Ja siis muistattehan vielä kaikki että MITKÄÄN aseet ei saa sitä extra D6:sta Monoa vastaan (kuten meltat yms). Silti Ordnance aseet heittää vielä 2d6 ja valittee korkeimman.
jamovoima
Valvoja

Nii mut edelleen wraithcannon salvo tiputtaa sen melko suurella toden näkösyydellä, siihen ei mikään auta kun puoli vehettä lähtee warppiin.
Aacheron
Viesti:

jamopower kirjoitti:Nii mut edelleen wraithcannon salvo tiputtaa sen melko suurella toden näkösyydellä, siihen ei mikään auta kun puoli vehettä lähtee warppiin.
...tai sitten ne lähettävät sen suoraan pippurimaahan! :twisted: (kts. joku toinen replyni tähän threadiin :roll:)

Mutta, Wraithcannonit; tai jos Örkeillä pelataan, mikä tahansa Ordnance. Eikös Lobba ole Ordnancea?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
jamovoima
Valvoja

ei vaan barragea. se basiliski toimii kyl ihan hyvin.Toinen vaihtoehto on mennä hakkaamaan sitä warlordilla jolla on power klaw, hyvällä tuurilla joku kuudesta atakista osuu, jolloin monolith kärsii s10 hitin.

Kannattaa örkeillä oikeasti pelätä sitä c'tania, kun se saattaa olla jopa aika paha noita vastaan.
Aacheron
Viesti:

Nojaa... mutta jos on niitä sunnuntaimatemaatikkoja jotka laskevat jokaisen nopanheiton tuloksen pari kuukautta etukäteen, homma kusee näin: jos Örk Warlord lyö kuudella attackilla sitä 'Lithiä vastaan, teoreettisesti yksi osuu. Ja se yksi on (kuten Jamo huomautti) Power Klawed S:10. Eli, 4 on Glancing, ja 5+ Penetrating. On siinä hommaa; mutta pari vuoroa sitä, plus ehkä Nobzeja mukaan...

...eiköhän se pian saa jotain teknistä vikaa, ja sanoo poks. :wink:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”