"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

voiko posti ennakkoon luottaa???

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
The Emperor

voiko posti ennakkoon luottaa???

Viesti Kirjoittaja The Emperor »

eli kysymys on että voinko luottaa jos ostan posti ennakossa että myyjä lähettää ees tavarat?
ajatus on että hänhän voi vain pistää pelkän laatikon postiin tai ei läheskään kaikkea mistä sovittiin.
vastauksia kiitos
*True Beast Doesn't Fear Enything*
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Jos olet maksanut rahat tilille, eikä kaikkia tavaroita tule, voit esittää virallisille tahoille sen, että olet maksanut, mutta et saanut tavaroitasi. Tämän jälkeen viranomaisten tulisi puuttua asiaan, eli kyllä, voit luottaa siihen.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Kannattaa lukea OMV-alueen tiedotteet läpi, siellä on mm. Ohjeita kaupankäyntiä varten ja ehdotuksia mitä tehdä mikäli kaupat ei suju sopimusten mukaisesti.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Elf & Goblin

Viesti Kirjoittaja Elf & Goblin »

Minusta kannattaa eka olla vähän puheväleissä sen myyjän kanssa. : )
Jos on isoista rahoista kyse kannattaa olla erittäin varovainen.
Mutta jos et saa tavaroitas niin todellakin kannattaa ilmottaa viranomaisille ;)
Niinku ylempänä manittiin....
Viimeksi muokannut Elf & Goblin, La 13.03.2004 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Postiennakko on oikeastaan toiseksi luotettavin keino. Face to Face on toki kaikkein varmin, mutta se taas ei aika usein ole vaihtoehto.

Yleensäottaen kyllä sotussa kauppaa käyviin ihmisiin voi kohtuullisen hyvin luottaa, ainakin itse olen voinut.. saanut jopa ylimääräistä jos myyjä on vahingossa käyttänyt pidempään postituksessa kuin on sovittu.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Emperor, etköhän voi pyytää, että näet paketin sisällön, ennen kuin maksat.
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Ja jos on epäilyksiä, niin tietääkseni voi pyytää postihenkilöä olemaan "todistajana" pakettia aukaistessa.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Postiennakko on riski yleensä lähinnä lähettäjälle, joka siis voi joutua maksamaan postikulut, mikäli ostaja ei koskaan käykään lunastamassa pakettia. Postiennakkomaksu pitää myös huolen siitä, että sen käyttö ei ole erityisen kannattavaa kuin vasta vähän suuremmissa ostoksissa.

Toisaalta, kun otat talteen kaiken sähköposti/YV vaihdon myyjän kanssa, niin tilinumerokin on aika kiitettävän hyvä yhteystieto. Eli sähköpostit todisteena ja tilinumero yhteystietona saa kyllä asian virkavallan kanssakin varmasti selvitettyä, mikäli todella hankalaksi menisi.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Kyllähän postiennakko on varsin luotettava tapa tilata kun postissa voi tarkistaa että paketissa ei ole vain tiiliskiviä tms. Itse luottaisin siihen enemmän kuin että maksaisin rahat ennakkoon jonkun tilille. Toki asian voi silloinkin selvittää mutta on se varmaan hankalampaa ja ikävämpää.
Modern cars - they all look like electric shavers.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Gorkiporki kirjoitti:Itse luottaisin siihen enemmän kuin että maksaisin rahat ennakkoon jonkun tilille.
Kummallista. Itse luotan aina siihen että saan vastapuolen tilinumeron. Mahdollisissa petossyytteissä huomattavasti helpompi toimia. Koskaan ei ole tarvis ollut mennä käräjille asti.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Eikös sotavasaraan voisi saada vähän samantyylisen systeemin kun huuto.netissä on, eli käytännössä se toimisi sillä tavalla että myyjälle/ostajalle voi laittaa kommentteja (eräänlainen suosituslista), jossa ostaja/myyjä voisi lisätä aina risuja/ruusuja. Ja jos sinne tulisi perättömiä kommentteja, niin ylläpito voisi poistaa ne.
Elf & Goblin

Minusta se on luotettava koska Postissa varmaan todellakin pystyt katsomaan sisällön....
Tai riippuu myyjästä ;)
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Riio-Kola kirjoitti:Eikös sotavasaraan voisi saada vähän samantyylisen systeemin kun huuto.netissä on, eli käytännössä se toimisi sillä tavalla että myyjälle/ostajalle voi laittaa kommentteja (eräänlainen suosituslista), jossa ostaja/myyjä voisi lisätä aina risuja/ruusuja. Ja jos sinne tulisi perättömiä kommentteja, niin ylläpito voisi poistaa ne.
Eräs moderaattoreista tämäntapaista systeemiä suunnitteli, mutta yllättävät kiireet toistaiseksi hautasivat idean. Olisikos listalle "Good Tradereista" kysyntää?
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Grond kirjoitti:
Riio-Kola kirjoitti:Eikös sotavasaraan voisi saada vähän samantyylisen systeemin kun huuto.netissä on, eli käytännössä se toimisi sillä tavalla että myyjälle/ostajalle voi laittaa kommentteja (eräänlainen suosituslista), jossa ostaja/myyjä voisi lisätä aina risuja/ruusuja. Ja jos sinne tulisi perättömiä kommentteja, niin ylläpito voisi poistaa ne.
Eräs moderaattoreista tämäntapaista systeemiä suunnitteli, mutta yllättävät kiireet toistaiseksi hautasivat idean. Olisikos listalle "Good Tradereista" kysyntää?
Ei kai siitä mitään haittaakaan ole, tosin jonkun vaan täytyy jaksaa tehdä se.
Elf & Goblin

Voisi olla....
The Emperor

Viesti Kirjoittaja The Emperor »

no kiitos neuvoista.kyllä nyt tuntuu siltä että kauppa sujuu oletusten mukaan:D
*True Beast Doesn't Fear Enything*
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

The Emperor kirjoitti:no kiitos neuvoista.kyllä nyt tuntuu siltä että kauppa sujuu oletusten mukaan:D
Kyllä nettikauppaan kannattaa mielestäni aina pienellä varauksella suhtautua, jos ei toisesta osapuolesta ole koskaan kuullut aiemmin. Yhteys tai tilitiedot kun on käsissä, niin huijaustapauksessa on kyllä ihan sopivan vahvoilla, varsinkin jos on ymmärtänyt tallettaa keskinäisen viestinnän kokonaisuudessaan.

Ja yksi kohtuullinen mittari täällä sotavasarassakin mielestäni on jo se, että voit käydä lukemassa kauppakumppanin kirjoittamat julkiset viestit suht helposti (käyttäjätietojen kautta), jos viestjä on muutama sata, ja ne ovat tiukkaa asiaa, on ainakin minulla heti kaveriin enemmän luottoa, kuin kaksi viestiä kirjoittaneeseen kaveriin, jonka toinen viesti oli "ONX kaaos kova?!!?!1" ja toinen sitten "miks mun viesti poistettiin?!!!!111".
Noin niinkuin kärjistettynä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Deetwo kirjoitti:Yleensäottaen kyllä sotussa kauppaa käyviin ihmisiin voi kohtuullisen hyvin luottaa, ainakin itse olen voinut.. saanut jopa ylimääräistä jos myyjä on vahingossa käyttänyt pidempään postituksessa kuin on sovittu.
Juh. Luotettavaa porukkaa täällä on, vain kerran on tullut tapaus vastaan jossa toinen osapuoli ei ollut täysin rehellinen, maksoi vain 60% sovitusta summasta. Nykyään koko hepusta ei kuulu mitään.

Että HIUKKASEN kannattaa olla varovainen :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Zelekendel

Viesti Kirjoittaja Zelekendel »

Hm.

En minä ainakaan keksi, miksi postiennakko olisi luotettavampaa kuin tilimaksun kautta käytävä kauppa - kuten sanottua, paketissahan voi olla mitä vaan.

Ja ei - sitä ei saa postissa ennen maksua avata ja katsoa.

Eli postiennakko on lähinnä myyjän etu.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Erään (kuulopuhe-)näkemyksen mukaan pakettikortin kommenttikenttään voi kirjoittaa isoilla kirjaimilla "sisällön saa tarkistaa" tai jotain sanomaltaan samantapaista. Tällöin lunastushetkellä saa vilkaista lootaan ja päättää, vastaako se riittävässä määrin kuvausta. Jos sisällä on vanha sukka ja kolme pientä kiveä, luultavasti postin tätikin ymmärtää hyvin yskän. Sitten jos 500 örkin paketista puuttuu yksi snotari tai maalausjälki ei olekaan "tosi hyvä", selvittely on astetta ankeampaa. Luultavasti kuitenkin "saa avata"-kommentin vaatiminen karsii lähettäjästä pahimmat huijaushalut.

Itse en ole koskaan käyttänyt postiennakkoa, eikä ole suunnitelmissa. Vältän ongelmat valikoimalla asiakkaani.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”