"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hiukan kysyttävää gyrocopterin konveerauksesta.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Bugman90

Hiukan kysyttävää gyrocopterin konveerauksesta.

Viesti Kirjoittaja Bugman90 »

Mikä on,kun Gyrocopterin siivekkeet ei pysy liimaamalla?Olen päätynyt siihen,että konvaaminen on ainoa keino saada ne pysymään.Voisiko joku hieman valaista minua aiheesta?
DerAlte

Viesti Kirjoittaja DerAlte »

Ei siinä mitään konvaamista tartte. Joko kunnon liima (araldit) tai sit pinnaat ne yhteen (eli poraat reiät ja laitat metalli tapeil kiinni ja sit liimaat). Se on siinä.
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Niitä on vähän helvetin vaikea pinnata. Kunnon tappajaliimaa vaan, en itse saanut GWn liimalla niitä mitenkään kokoon, vaan jouduin sähläämään järkyttävällä määrällä GSää.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Ostakaa Loctiten 401:tä. Se on loistavaa. Pysyy nimittäin figu kun figu kasassa ja pienellä vaivalla. On suht. riitoisaakin kun se ei pursua sieltä purkista tai muuta yllättävän ikävää, ja sitä ei tarvitse paljoa. Kuivuukin nopeasti. Kannattaa ostaa, GW:n mössö on ihan kädestä.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Tai sitten hankit epoksiliimaa, se ainakin pitää.
minisaarnaaja

Viesti Kirjoittaja minisaarnaaja »

Ne siivet ovat kyllä yhdet vaikeimmista osista koota mitä nykyisistä miniatyyreistä löytyy. Itse yritin perinteisellä tavalla, eli ensin pinnaus, sitten pikaliima ja sitten GS siihen päälle. Silti yksi siivistä lähti melko helposti irti. Epoksiliima taitaa olla seuraava vaihtoehto. Vanhan gyron siivet olivat huomattavasti paremmat pelaamista ajatellen, joskin uudet ovat realistisemmat ja näyttävämmät.
Suomenkielinen maalausopas ja maalaus- ja konvertointiaiheisia artikkeleita - http://www.wellofminiatures.wordpress.com
chokka

Viesti Kirjoittaja chokka »

Itse ole koonnut siivet ihan GW:n liimalla. Ensin kokosin kaikki muut osat, sitten käänsin figun ympäri ja liimasin siivet käyttäen figujen baseja tukina :)
Riio-Kola

Chokka_ kirjoitti:Itse ole koonnut siivet ihan GW:n liimalla. Ensin kokosin kaikki muut osat, sitten käänsin figun ympäri ja liimasin siivet käyttäen figujen baseja tukina :)
Näinhän se on helppo liimata, toinen juttu on kestääkö liimaus esim. kuljettamista?
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Mistäs tuota Loctiten-liimaa saa. No kyllähän niiden pitäisi pysyä GW liimalla... Mutta kun ei. Eikö niin Juho? :D
wat
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

LooPe kirjoitti:Mistäs tuota Loctiten-liimaa saa. No kyllähän niiden pitäisi pysyä GW liimalla...
Loctitea saa kaikista tavarataloista ja rautakaupoista.

GW:n liimassa ei sinänsä ole mitään vikaa, paitsi
1) Hinta
2) Pullon suutin
chokka

Viesti Kirjoittaja chokka »

LooPe kirjoitti:Mistäs tuota Loctiten-liimaa saa. No kyllähän niiden pitäisi pysyä GW liimalla... Mutta kun ei. Eikö niin Juho? :D
GW:n liimalla kyllä pysyy...paitsi jos joku raivopäinen pelikaveri niitä figuja rupeaa potkiskelemaan vain pahaa pahuuttaan ;)

Riio-kola kirjoitti:kestääkö liimaus esim. kuljettamista?

Minulla on ainakin kestänyt...en usko, että kestää jos kuljetat figuja repun sivutaskussa. Kerran kuljetin Gyroa repun sivutaskussa :D ja kuinka ollakkaan....KRÄTS! En suosittele (=

Ja ikävä tosiasia Gw:n liimassa on se, että maksaa paljon ja suutin on "kiroilen vaikka olen lukenut säännöt". Se tarttuu useimmiten kiinni puulon suuhun, ja siitä sitä sitten revitään irti kynsin ja hampain. Mutta mitä nyt pienistä, suosittelen GW:n liimaa =D
Aco

Viesti Kirjoittaja Aco »

Mää käytän jotakin Bison-liimaa :) Se on surkeeta, mut sitä saa halvalla Prismasta!
lojuu kuin kotka, ampuu kuin eläintarha
Riio-Kola

Chokka_ kirjoitti:
LooPe kirjoitti:Mistäs tuota Loctiten-liimaa saa. No kyllähän niiden pitäisi pysyä GW liimalla... Mutta kun ei. Eikö niin Juho? :D
GW:n liimalla kyllä pysyy...paitsi jos joku raivopäinen pelikaveri niitä figuja rupeaa potkiskelemaan vain pahaa pahuuttaan ;)

Riio-kola kirjoitti:kestääkö liimaus esim. kuljettamista?

Minulla on ainakin kestänyt...en usko, että kestää jos kuljetat figuja repun sivutaskussa. Kerran kuljetin Gyroa repun sivutaskussa :D ja kuinka ollakkaan....KRÄTS! En suosittele (=

Ja ikävä tosiasia Gw:n liimassa on se, että maksaa paljon ja suutin on "kiroilen vaikka olen lukenut säännöt". Se tarttuu useimmiten kiinni puulon suuhun, ja siitä sitä sitten revitään irti kynsin ja hampain. Mutta mitä nyt pienistä, suosittelen GW:n liimaa =D
Kyllähän se sitten taitaa kestää, mutta ei tuo mikään varma keino siitä huolimatta ole.
hölömpöö

Viesti Kirjoittaja hölömpöö »

Kyll se gw:n liima riittää. Ainoat haitat hinta. paljo maksaa Loctiten 401
Fárdir

Viesti Kirjoittaja Fárdir »

GW:n metalliliima on aivan surkeaa. Liimasin sillä flame cannonini ja se on hajonnut pienestä kosketuksesta(kantamisesta) noin 4 kertaa. suosittelen epoksiliimaa, pysyy varmasti.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Olen kyllä itse green stuffin kannalla. ja jos (ja kun) ei pidä niin sitten liimaa niin pysyy lähes hyvin!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”