"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten opin pelaamaan?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
shuttle

Viesti Kirjoittaja shuttle »

mul ei oo 40k komestusta yhtään ja ny alan kerää FB:tä et silleee jotenka ei mulla noi säännöt oo oikeen hallussa vie tähän mennesssä :) mut kyl ku kamutki harrastaa ni kyl mä uson et sitte ajanmyötä oppiii
Bumba

Viesti Kirjoittaja Bumba »

kävin katsomassa yhden pelin ja siitä kerrasta opin
Internal affairs inquiry? A court of impeachment? no! this is an inquisition.
ike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ike »

Kyllä ne siitä oppii.. ekoissa peleissä tulee varmasti paljon mokia (siis jos pelaa kokematon vs. kokematon), mutta kyllä se sit siitä. Niin on varmaan jokainen oppinut.. :)
(Ilm. 20: 14-15)
Humie

Viesti Kirjoittaja Humie »

Alotuspakkaus on aika hyvä lähtökohta, sillä siinä tulee säännöt, nopat ja tarvittavat kamat, jotta voit pelata kaverin kanssa. Melko yleinen tapa on ostaa tälläinen laatikko kaverin kanssa kahtia (tai ostaa kaksi laatikkoa, ja antaa toiselle kaikki örkit ja toiselle kaikki ihmiset - näin ite tein). Paras tapa aloittaa on varmaan pelata intropeli jossakin hammereita myyvässä liikkeessä (suurin osa näistä taitaa pitää jonkunlaisia esittelypelejä). Tämän jälkeen kannattaa lukaista säännöt, ja aluksihan voit kokeilla joitan pieniä testipelejä itseäsi ja kavereita vastaan.

Tätä sitten jatketaan kaverin kanssa, ja tasaiseen tahtiin tuodaan lisää pelikokemusta. Ei kannata tuoda kaikkia herkkuja mukaan ensimmäisiin taisteluihin, kuten Fast Cavalryä, hirviöitä, sankareita, taikaa, etc. Ekat pelit pitäisi olla ihan vain perus kamaa. Etenkin liikuttelu vaatii harjoittelua. Ekoissa peleissä virheitä tulee tapahtumaan ja paljon, joten älkää ottako peliä liian vakavasti. Useat alottelijat unohtavat (kuten myös kokeneemmatkin), että pitäisi esimerkiksi ottaa paniikkia tuossa tilanteessa, etc.

Tähän loppuun vielä pieni mainoksen palanen:
[mainos]Helsingin GW-liikkeessä pidetään viiden viikon alottelijoiden kursseja, jotka käyvät aika tehokkaasti ja käytännön harjoittelulla läpi pelin säännöt ja opastaa myös miniatyyrien kasauksessa ja maalauksessa. Tästä on varmasti hyötyä eteenkin niille, joille englanninkielisen sääntökirjan lukeminen saattaa olla vaikeaa. Kurssi maksaa 50e, mutta lopuksi saa 50e:n arvosta kamaa (joko kantokassi, tai sääntökirja + 10e muuta sälää). Seuraava kurssi taitaa alkaa kahden viikon kuluttua, ja siihen on vielä jokunen paikka jäljellä.[/mainos]
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Mä oon ollu tosi sukka pelaaja enkä oo mikään häävi vieläkään mut kyllä on kourallinen matseja tullu voitettua =) Sääntökirja on tosi pro omistaa, periaatteessa pelkän armybookin kanssa joutuu kokoajan soittaan kaverille että "hei katotko sieltä sivulta se ja se sen ja sen säännöt kun täällä on vaan viite".

Ehkä paras yksittäinen neuvo mitä keksin on et battle result ratkasee, sitä ei tajua aluks mut hammerissa iisisti suurinosa taisteluista loppuu siihen et toinen osapuoli lähtee haneen. Harvemmin siinä käy niin että äijät loppuu kesken. Leadership testit on pahinta mitä pelistä löytyy, joten pidä huoli että sinä et niitä tule ottamaan vaan vihollisesi.

Pelaa tyyppien kanssa jotka on rentoja ja rehellisiä, jos sua opettaa joku muka-pro joka ei meinaa antaa ensikertalaisen voittaa niin siin vaihees kun sil rupee käymää huono tsägä ni se fuskaa salettiin! Mulla itelläni on semmonen vakioporukka missä on entisiä naapurinjätkiä jne, huippu meininki =)

Tavallaan ei oo koskaan edes käyny mielessä että ne tai minä fuskaisin pelissä...mutta on sitä joskus nähty sellasia tyyppejä jotka luo sääntöjä päästään pelin kulun mukaan. "Joo, tota Ice Queen of Kisleviä ei voi miehet lyödä"...heh..

EDIT: Niin joo, osta ne kaks starterboksia kaverin kanssa =) Niissä tulee nykyään chariotti ja cavalryäkin jotka maksaa miljuunan erikseen ja muoviset on muutenkin mukavempia. Parista semmosesta boksista saa tarpeeks proxyjä loppuiäkseen, siihen on sit mukava laajennella lisää oikeilla figuilla =)
Biibob HElf

Viesti Kirjoittaja Biibob HElf »

Minun neuvoni on:
Hommaa kaveri jonka kanssa pelaat. Hommatkaa armeijat ( jos ei ole niin tehkää paperinpaloista oikean kokoisia alustoja ja pelatkaa niillä ). Kun teillä on ukot niin asetelkaa ne sellaisiin perus asetelmiin vaikka nyt sille keittiön pöydälle ( siis älkää alkako heti alussa mitään hirmu taktiikallisia asetelmia vääntämään ). Kun ukot on aseteltu niin lähtekää systemaattisesti etenemään sääntöirjan mukana. Minun mielestäni oppii kaikkein parhaiten, jos tekee sen asian itse, mitä haluaa oppia. Tuolloin se jää mieleen. Opetelkaa aluksi perus asiat, kuten liikkuminen ampuminen magia ja lähitaistelu. Sen jälkeen kannattaa opetella psychology testit jne... Eli perusasiat aluksi ja kun ne hallitaan niin sitten monimutkaisempiin asioihin.
Huhhuh tulipas kirjoitettua, toivottavasti on edes jotain hyötyä.
PiPoDissCo

Viesti Kirjoittaja PiPoDissCo »

yksinkertaisestim pelaamalla ja katsomalla kun muut pelaa ja lukemalla omien joukkojen erikoissäännöt
Jos sinulla on Chaos Space Marineja niin mä ostan mikäli myyt käypäs tuolla http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=32053
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Mitä turhaaan, en minäkään ole koskaan pelaamaan oppinut (en kertaakaan voittanut, mitä nyt mordheimissä), ellei sitten tarkoiteta sääntöjä :). Yksi peli opettaa enemmän kun 2 kertaa sääntökirjan lukeminen, sanoisin, jos pelataan oikein. sitä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi hitsissä siinnä sääntökirjassa neuvotaan skippaamaan magia ja psygologia ensimmäisissä peleissä 'mukavaikeina' asioina...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”