"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Heavy ase HQ:lla

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
D3nniz

Heavy ase HQ:lla

Viesti Kirjoittaja D3nniz »

Eli voiko HQ tyyppi pitää Heavy asetta yhdellä kädellä ilman mitään Terminator armouria?
"There is no time for peace or nothing else. There is only time for WAR!"
Nightbringer

Viesti Kirjoittaja Nightbringer »

Miten se Terminator armouri liittyy asiaan?

Eikös ne voi. Tosin jos sinulla on kahden käden ase (kuten Heavy aseet tuppaavat olemaan), niin et saa ylimääräisestä close combat aseesta +1 attackia.
Who is this irresistible creature who has insatiable love for the dead?
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

HQ tyyppi, eli character, ei millään saa Heavy asetta! Ainakaan missään armeijassa missä olisi Terminator armouria!
Nightbringer

Daemonhuntereiden Psycannon on Heavy ase ja sen saa Inquisitoreille ja Inquisitor Lordeille.
Gaon

Viesti Kirjoittaja Gaon »

muistaakseni joku sm chaplain modelkin piti meltagunia yhdessä kädessä... Tosin jos se käyttää sitä heavy asetta niin ei saa sitä attack boonusta ;)

Tulipa muuten mieleen, että jos äijällä on esim. storm bolter, bolt pistol ja ccw. Niin saako se sen attack boonuksen vai ei? Vai pitääkö joka vuoro erikseen sanoa kumpaa asetta se käyttää?
Samsson
Valvoja

Nightbringer kirjoitti:Daemonhuntereiden Psycannon on Heavy ase ja sen saa Inquisitoreille ja Inquisitor Lordeille.
Kato!
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Gaon kirjoitti:Tulipa muuten mieleen, että jos äijällä on esim. storm bolter, bolt pistol ja ccw. Niin saako se sen attack boonuksen vai ei? Vai pitääkö joka vuoro erikseen sanoa kumpaa asetta se käyttää?
Hmh. Charrulla saa yleensä olla joko 1 kahden- ja 1 yhden käden ase tai 2 yhden käden asetta. Eli tuommoista äijää ei ole olemassakaan.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Samsson
Valvoja

Gaon kirjoitti:muistaakseni joku sm chaplain modelkin piti meltagunia yhdessä kädessä... Tosin jos se käyttää sitä heavy asetta niin ei saa sitä attack boonusta ;)

Tulipa muuten mieleen, että jos äijällä on esim. storm bolter, bolt pistol ja ccw. Niin saako se sen attack boonuksen vai ei? Vai pitääkö joka vuoro erikseen sanoa kumpaa asetta se käyttää?
Ensinäkin, Meltagun ei ole Heavy ase vaan Assault...

Toiseksi, kenellekään ei saa antaa kahta asetta enempää! Eli max. 1 kahden käden ase + 1 yhden käden ase, tai 2 yhden käden ase...

Muokkaus: Abu voitti minuutilla ;)
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Nightbringer kirjoitti:Daemonhuntereiden Psycannon on Heavy ase ja sen saa Inquisitoreille ja Inquisitor Lordeille.
Psycannon ei ole heavy ase, vaan assault ase joka voi ampua ns. "heavynä".
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Samsson
Valvoja

Deetwo kirjoitti:
Psycannon ei ole heavy ase, vaan assault ase joka voi ampua ns. "heavynä".
Kuten arvasin. Mikään Character ei saa Heavy asetta...
Nightbringer

Deetwo kirjoitti: Psycannon ei ole heavy ase, vaan assault ase joka voi ampua ns. "heavynä".
Jos nyt ruvetaan pilkkua viilaamaan, niin tuon voisi kääntää toisinkin päin. Eli Psycannon on Heavy ase, jota on kevennetty, joka mahdollistaa ampumisen liikkeestä. Tämän takia sen range on pienempi.

Toisaalta onko sillä nyt kauheasti edes väliä kumpi se on? :)
Jaska

Viesti Kirjoittaja Jaska »

Eikö Assault Cannon ole heavy ase?

Space Wolf, Wolf Guard Battle Leaderille saa mielestäni sellaisen pyssyn ja tietysti myös terminator armourin.
Deetwo

Jaska kirjoitti:Eikö Assault Cannon ole heavy ase?

Space Wolf, Wolf Guard Battle Leaderille saa mielestäni sellaisen pyssyn ja tietysti myös terminator armourin.
On heavy, mutta ei se saa sitä. Tästä oli juuri topic jossa asiaa selvennettiin :) Taitaa olla jonkinmoisessa Q&Assakin.
Samsson
Valvoja

Deetwo kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Eikö Assault Cannon ole heavy ase?

On heavy, mutta ei se saa sitä. Tästä oli juuri topic jossa asiaa selvennettiin :) Taitaa olla jonkinmoisessa Q&Assakin.
Tämä on tosi!
Codex Space Wolves Q&A v.1 kirjoitti:A Wolf Guard Battle Leader does not use the Wolf Guard column in the Space Wolf armoury when selecting weapons and wargear
...ja linkki:
http://uk.games-workshop.com/40kunivers ... r1.DOC.pdf
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Samsson kirjoitti:
Gaon kirjoitti:Tulipa muuten mieleen, että jos äijällä on esim. storm bolter, bolt pistol ja ccw. Niin saako se sen attack boonuksen vai ei? Vai pitääkö joka vuoro erikseen sanoa kumpaa asetta se käyttää?
Toiseksi, kenellekään ei saa antaa kahta asetta enempää! Eli max. 1 kahden käden ase + 1 yhden käden ase, tai 2 yhden käden ase...
Itseasiassa ei ihan hullu kysymys. Commisar Jarrik. Master crafted storm bolter, laspistol ja battle claw(count as power fist).

Oletan että +1A bonuksen kahdesta aseesta saa, muuten tuo laspistol on aika turha.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Samsson
Valvoja

tneva82 kirjoitti:
Samsson kirjoitti:...kenellekään ei saa antaa kahta asetta enempää!
Itseasiassa ei ihan hullu kysymys. Commisar Jarrik. Master crafted storm bolter, laspistol ja battle claw(count as power fist).

Oletan että +1A bonuksen kahdesta aseesta saa, muuten tuo laspistol on aika turha.
HUOM! Kenellekään ei saa antaa kahta asetta enempää!
Special Charactereille ei saa muutenkaan antaa mitään weaponeita... ;)

Yarrickin tapauksessa (luin jossain) että jos olet ampunut Storm Bolterilla samalla vuorolla kun chargaat, niin et saa kahden ccw boonusta (+ 1A). Muuten hän saa "automaattisesti" + 1A kahdesta cc aseesta.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Entäs aseet, jotka eivät ole aseita? Esim. DA Grand masterille storm bolter, bolt pistol ja Sword of secrets. SoS on wargearia - saako äijä tuossa tapauksessa kahdesta ccw:stä +1 attackin?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Deetwo

The Captain kirjoitti:Entäs aseet, jotka eivät ole aseita? Esim. DA Grand masterille storm bolter, bolt pistol ja Sword of secrets. SoS on wargearia - saako äijä tuossa tapauksessa kahdesta ccw:stä +1 attackin?
SoS on kuitenkin nimenomaan wargear weapon, eli kaippa siitä saa jossei stormia käytä siinä ja ilmottaa että bp käytössä.
Ehkäpä tuo wargearina aseen ottaminen on jonkinmoinen poikkeus tietyissä tapauksissa.

Sekavaa. :D
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

SoSis kanssa ei ole mitään ongelmaa
Codex: Dark Angels kirjoitti:In game terms it is treated as a power weapon that also allows the wielder to strike as if they had Strenght 6 in close combat

Eli SoS on power weapon ja power weapon on ase. Missä ongelma?
NacMacFeegle

Viesti Kirjoittaja NacMacFeegle »

Samsson kirjoitti:Kuten arvasin. Mikään Character ei saa Heavy asetta...
Vaikka viesiketjuun onkin jo kattavasti vastattu, voisin vielä sivistää herraa moderaattoria kustom mega blastallani. ;) Se taitakin olla poikkeus joka vahvistaa säännön.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”