"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tomb Spyder ja Scarab swarm TAR:issa

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Julistaja

Tomb Spyder ja Scarab swarm TAR:issa

Viesti Kirjoittaja Julistaja »

Jos minulla on lähitaistelussa Tomb Spyder ja 1 Scarab swarm, niin voin TAR:in mukaan valita yksikön "majority toughness:in" 6:seksi. Jos näin valitsen, tuleeko minun jakaa kaikki tulleet woundit Spyderiin, vai voinko jakaa woundeja myös swarmiin?

Jos yksikköön tulee kolme woundia stregthillä 6 (IG fist), niin tapahtuuko:
a) Tomb Spyder kuolee ja swarm ottaa yhden woundin
b) Tomb Spyder kuolee ja samaten swarm (koska str 6 instakillaa swarmin)
c) voin jakaa kolme woundia swarmiin, joka ei instakillaudu, koska sillä on toughness 6 lähitaistelun ajan (TAR on minulle hiukan epäselvä)

Jos minulla onkin lähitaistelussa Spyder ja 2 Scarab swarmia ja heihin tulee 3 str 6 woundia, niin instakillautuuko Spyder? (koska yksikön majority toughness on 3)

Kiitos vastauksista etukäteen.
Uzi-99
Viesti:

Re: Tomb Spyder ja Scarab swarm TAR:issa

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Julistaja kirjoitti:Jos minulla on lähitaistelussa Tomb Spyder ja 1 Scarab swarm, niin voin TAR:in mukaan valita yksikön "majority toughness:in" 6:seksi. Jos näin valitsen, tuleeko minun jakaa kaikki tulleet woundit Spyderiin, vai voinko jakaa woundeja myös swarmiin?
--- Majority Toghnessilla ei ole merkitystä.

Tomb Spyder on Monstrous Creature. MC:itä kohdellaan kuten IC:itä, joten vastustajasi allokoi osumat TS:än ja SS:ien välillä. Kaikki TS:ään osuneet TS:än T:llä, Swarmeihin Swarmien T:llä.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Ja lisätään vielä, että Tomb Spyderin kuollessa kaikki sen luomat swarmit tuhoutuvat samalla.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Ja lisätään vielä, että Tomb Spyderin kuollessa kaikki sen luomat swarmit tuhoutuvat samalla.
Ja tämän voi päätellä mistä, jos saan kysyä.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Chade kirjoitti:Ja tämän voi päätellä mistä, jos saan kysyä.
--- Necron FAQ:ista, tietenkin...

Chapter Approved

Löytyvät aivan sivun alaosasta. Kannattaa lukea ainakin sääntökirjan (Rulebook Clarifications) ja oman armeijan FAQit.

Edit:
Tuo Scarabeiden tuhoutuminen löytyy itseasiassa vähän toisesta paikasta...

Chapter Approved Errata

Vähemmän yllättäen, Necron Errata. ;)
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Chade

Viesti Kirjoittaja Chade »

Kappas... Enpä ollut tuotakaan Errataa huomannut. Kiitos tästä valaisusta ja anteeksi sekoiluni. Mutta miksi niiden pitää hajota... Yhyy.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”