"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Laimentaminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
tom12

Laimentaminen

Viesti Kirjoittaja tom12 »

Laimennatteko maalejanne paljon haluisin tietää?
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Kyllä laimennan yleensä se 50%vettä ja 50% maalia.
The small boys have come to see me hang
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Kyllähän niitä tulee laimennettua aika paljon, optimaalisen maalaustuloksen saavuttamiseksi. Itse en ole koskaan mitannut paljon laimennan, vaan katsonut silmämääräisesti, milloin maali vaikuttaa sopivalta.
Jazka

Viesti Kirjoittaja Jazka »

Kannattaa ajatella siltä kannalta että mitä maalaa... Jos maalaa sitä yhtä rivimiestä sadan muun joukossa niin voi maalata hieman paksummalla maalilla (jotta ei tarvitse käyttää turhaa aikaa siihen että maalaa monta kerrosta sitä yhtä väriä että se peittäisi), mutta jos maalaa vaikka jotain erikoisempaa kuten charruja ja eliittiyksiköitä niin sitä kannattaa maalata ohuemmilla maaleilla.

Terveisin,
Jaska
Myynnissä VC figuja ja Summer of Chaoksen Limited Edition Archaon!
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Harvemminpa sitä tulee laimennettua. Maalaan pelitasoa varten + PALJON joukkoja joten ei sitä ole aikaa laimentamiseen. Tiedän ettei tule niin hienoa jälkeä kuin jos laimentaisin mutta riittää minun tarpeisiini.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Juu eli en minäkään oikeen jaksa laimentaa. No ehkä joskus tulee sitä kuitenkin tehtyä ja suhde on silloin 25% vettä ja 75% maalia.
wat
tom12

Viesti Kirjoittaja tom12 »

Mihin te laimennatte siihen maali purkkiin vai johonki pikku purkkiin?
The Man

Viesti Kirjoittaja The Man »

Jos laimennan niin laimennan maalipurkkiin.
Lyhyestä virsi kaunis
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

tom12 kirjoitti:Mihin te laimennatte siihen maali purkkiin vai johonki pikku purkkiin?
Itse käytän blisterin läpinäkyvää osaa palettina, jossa sitten laimennan maalit.
The small boys have come to see me hang
Atuan

Viesti Kirjoittaja Atuan »

Tohtori-SyFilis kirjoitti:Itse käytän blisterin läpinäkyvää osaa palettina, jossa sitten laimennan maalit.
Samoin!
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Mä ainaki kastan pensselin veteen jätän kuivaamatta ja otan pikkase maalia ja tietysti maalaan :)
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Minä otan ensin pensselillä maalia ja sitten kastan sen pikaisesti sinne vesi kuppiin. Sitä kauemmin mitä laimeampaa maalia haluan. Joskus tulee myös sekoitettua niissä blisterin "kuorissa".
Lalalaa
P_H

Viesti Kirjoittaja P_H »

Pelifiguissa laimennan hieman vähemmän kuin showcase- figuissa tai charruissa ym. Blendit sujuu kun maalia on ehkä vähän vähemmän kuin vettä, tai sitten määrät on tasan. Glazet on sitten asia erikseen, niinkuin inkit. Itse sekoittelen maaleja hillopurkkien tms. kansissa, kuulemma joku kaakeli vois olla hyvä. Ainakin bansku käyttää kaakeleita.

EDIT: meni äsken senat sakasin. ;)Kiitti huomautuksesta, Valtsu.
Viimeksi muokannut P_H, Su 18.04.2004 13:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
...and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "Miees..."
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

peehoo kirjoitti:Blendit sujuu kun maalia on ehkä vähän vähemmän kuin maalia, tai sitten määrät on tasan.
:D taisi tulla pieni virhe. Kumpaa tarkoitit että on enemmän?
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Mä käytän märkäpalettia ja kaakelia.
Grim

Viesti Kirjoittaja Grim »

Yleensä 50% vettä ja 50% maalia, mutta jos maalipinta pitää vain saada tasaiseksi niin jotain 30% maalia ja loput vettä.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Mä en laimenna ollenkaan maaleja koska extender tekee mun mielestä siitä jo tarpeeksi vetistä ja toimivaa. Itse suoritan kyseisen operaation blisterin pahvikuorelle.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Minä käytän sekoittamiseen blisun muoviosaa. Yleensä laimennan maaleja vähän, prosentteja tähän en nyt osaa sanoa.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Gorbag kirjoitti:Mä en laimenna ollenkaan maaleja koska extender tekee mun mielestä siitä jo tarpeeksi vetistä ja toimivaa. Itse suoritan kyseisen operaation blisterin pahvikuorelle.
Extender tuubista on saman paksusta tai paksumpaa kuin se maali mitä otat purkista, ihan noin muuten vaan.
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

enpä käytä mitään tuubi extenderiä muuten vaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”