Mitat
Säästökuopasta ostin 3,5m:n 'Stanley Powerlock'-nauhamitan. Taisi maksaa noin 5€. GW:n mittatikuissa tuuma on 2,5cm, joten kannattaa sopia pelikavereiden kanssa käyttääkö oikeaa tuumaa vai tuota 2,5cm:ä, ettei kellään tule sanomista. Onkos muuten GW:n wirallisessa nauhamitassa tuuma 2,54cm vai tuo pyöristetty 2,5cm?
- ankara halla
- Valvoja
No siis tälläisiä sentti+tuuma rullamittoja nyt löytyy käytännössä jokaisesta rautakaupasta (Starkki, K-Rauta, Biltema, Teesi, jne jne...) ja myös useista sekatavara kaupoista.
Ei välttämättä kannata ostaa sitä minkä ensimmäisenä löytyy vaan mielummin löytää itselle sopiva.
Ei välttämättä kannata ostaa sitä minkä ensimmäisenä löytyy vaan mielummin löytää itselle sopiva.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
No ainakin niissä muovisissa aloitusboksin kepeissä tuuma on 2,5cm. Kun nyt tässä parhaillaan vertailen noita kepin mittoja nauhamittani (ei GW:n)lukemiin, niin kepin 18 tuuman kohdalla lukee 45cm. Eroa nauhamitan 18 tuuman lukemaan on n. 0,7cm. Eipä tuo hirveästi ole, mutta kyllä sitä virhettä pelin aikana jo kivasti tulee. Eipä tuo sinänsä mikään ihme olisi jos GW on mittoja muokannut mieleisekseen, jotta pelaajat voivat helposti muuttaa mitat metrijärjestelmään niin halutessaan.JarLoz kirjoitti:Kyllä minä vähän luulen että GW:n mitassa tuuma on sen 2,54cm.
-
Oberon
Hyvin harva meistä pelaa senteillä. Joku aika sitten taisi olla LOTRin puolella kyselyn poikanen tästä, ja vain pari hajakäyttäjää pelasi senteillä(loput pelasivat figuilla, ehehe eheehehe...). Itsekkin pelaan tuumamitoilla, mittana Robinhoodin nurkasta löytynyt yhdistetty tuuma-/senttimitta, about 5 ekiä.
-
Amroth Elensar
Ja LOTRissa ei ole 1 tuuma 2 senttiä. Yksiköt, jotka liikkuvat 6 tuumaa, liikkuvat 14 senttiä, yksiköt, jotka liikkuvat 10 tuumaa, liikkuvat 24 senttiä, yksiköt, jotka ampuvat 24 tuumaa, ampuvat muistaakseni 52 senttiä...
[Edit1:] Kunniaa Lotrille!
[Edit1:] Kunniaa Lotrille!
LOTR Turnaus Laajuskissa 12.6 http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... 822#280822