"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitat

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Avenger
Viesti:

Mitat

Viesti Kirjoittaja Avenger »

Mistä olette ostelleet tuuma mittoja ja mihin hintaan?
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Taisi olla Prismasta, 5-metrinen kestävä tuuma/sentti-mitta 1,50 euroa. 3-metrinen oli euron.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
mauno
Valvoja

Viesti Kirjoittaja mauno »

Säästökuopasta ostin 3,5m:n 'Stanley Powerlock'-nauhamitan. Taisi maksaa noin 5€. GW:n mittatikuissa tuuma on 2,5cm, joten kannattaa sopia pelikavereiden kanssa käyttääkö oikeaa tuumaa vai tuota 2,5cm:ä, ettei kellään tule sanomista. Onkos muuten GW:n wirallisessa nauhamitassa tuuma 2,54cm vai tuo pyöristetty 2,5cm?
Ico
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ico »

On sitä paremman puutteessa pelattu 1 tuuma = 2cm -periaatteellakin
"Fucked up eyes, stupid grin
Perfect people won't let me in
Who's who list, where's my name
They won't let me join their game"
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Kyllä minä vähän luulen että GW:n mitassa tuuma on sen 2,54cm. En ihan vielä usko että Games Workshopin pojat uskaltaisivat ruveta sorkkimaan tuollaisia normeja kuten mitat. Ehkä kenties jonakin päivänä.. ;)
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

No siis tälläisiä sentti+tuuma rullamittoja nyt löytyy käytännössä jokaisesta rautakaupasta (Starkki, K-Rauta, Biltema, Teesi, jne jne...) ja myös useista sekatavara kaupoista.
Ei välttämättä kannata ostaa sitä minkä ensimmäisenä löytyy vaan mielummin löytää itselle sopiva.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Huoltoasemalta mitta, maksoi 3 euroa. Hyvin on toiminu.
mauno
Valvoja

JarLoz kirjoitti:Kyllä minä vähän luulen että GW:n mitassa tuuma on sen 2,54cm.
No ainakin niissä muovisissa aloitusboksin kepeissä tuuma on 2,5cm. Kun nyt tässä parhaillaan vertailen noita kepin mittoja nauhamittani (ei GW:n)lukemiin, niin kepin 18 tuuman kohdalla lukee 45cm. Eroa nauhamitan 18 tuuman lukemaan on n. 0,7cm. Eipä tuo hirveästi ole, mutta kyllä sitä virhettä pelin aikana jo kivasti tulee. Eipä tuo sinänsä mikään ihme olisi jos GW on mittoja muokannut mieleisekseen, jotta pelaajat voivat helposti muuttaa mitat metrijärjestelmään niin halutessaan.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Mutta LOTRissa voi pelata molemmilla (tuumat ovat kai ne viralliset), ja siinä sentti on 2 cm. Tiedän, tiedän, tuuma on oikeasti n.2,5 cm.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

itsekkin mitattin GWn mittatikku rulla mitalla, tuli 17,5 tumaa...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Kai tikun mittaajat ovat ottaneet huomioon useimpia tikkuja vaivaavan käyristymisen?
mauno
Valvoja

AnlaShok kirjoitti:Kai tikun mittaajat ovat ottaneet huomioon useimpia tikkuja vaivaavan käyristymisen?
Toki.
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

Kuopion Ilmat pois, 3m mitta, jossa tuumat "pää numeroina", 1,20 €
C'tan

Viesti Kirjoittaja C'tan »

Amarziel kirjoitti:Mutta LOTRissa voi pelata molemmilla (tuumat ovat kai ne viralliset), ja siinä sentti on 2 cm.
Mä en kyl koskaan alota lotrii, jos se tollasta on ;D
Only through permanence can we truly triumph, only through the Machine can we find victory
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

No, en minä ainakaan lotria senteillä pelaa.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Hyvin harva meistä pelaa senteillä. Joku aika sitten taisi olla LOTRin puolella kyselyn poikanen tästä, ja vain pari hajakäyttäjää pelasi senteillä(loput pelasivat figuilla, ehehe eheehehe...). Itsekkin pelaan tuumamitoilla, mittana Robinhoodin nurkasta löytynyt yhdistetty tuuma-/senttimitta, about 5 ekiä.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Onhan se FB:ssakin. Katsoo sivulta 279.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Amroth Elensar

Viesti Kirjoittaja Amroth Elensar »

Ja LOTRissa ei ole 1 tuuma 2 senttiä. Yksiköt, jotka liikkuvat 6 tuumaa, liikkuvat 14 senttiä, yksiköt, jotka liikkuvat 10 tuumaa, liikkuvat 24 senttiä, yksiköt, jotka ampuvat 24 tuumaa, ampuvat muistaakseni 52 senttiä...

[Edit1:] Kunniaa Lotrille!
Tanen

Viesti Kirjoittaja Tanen »

mie nyt joskus satuin ostaa se alotus paka jossa tulee mittoja ja noppia ja marineja ja yms. yms. niin mie nyt käytän niitä games-workshopin mittoja hyväkseni
chokka

Viesti Kirjoittaja chokka »

Minä kaytän GW:n keppi mittaa. Se toimii ihan hyvin, paitsi jos mittaa yli 18" matkoja, joutuu mittaa kääntelemään ja vääntelemään ympäri ämpäri.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”