"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Gromin Kootut Teokset

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

JarLoz kirjoitti:Eh, DBZ? Anime? Eihän näitä voi sanoa samassa lauseessa. DBZ on lasten piirretty, ja sillä sipuli. Pokemon on lasten piirretty. Cowboy Bebop, siinä on animea. Ghost in a Shell, siinä on lisää animea. Animen tunnistaa mm. siitä seikasta, että hahmot eivät taistele lentämällä toisiaan päin valopallojen sisällä ja räjähdysten siivittämänä. ;)

Noh, jos herra nyt vaikka määrittelisi missä kulkee hyvän Animen ja huonon Animen raja kunnolla. Lukemattomissa muissa lähteissä lukee DBZ:tan olevan Anime, vieläpä ehkäpä yksi maailman suosituimmista animeista, mutta kaipa taidan uskoa herraa mielummin kuin virallisia lähteitä ;). Yhtä hyvin voisin sanoa, että Naruto ei ole Anime, kunnon animeissa ei ole ninjoja. Näinhän se jako kulkee.
Taidan lopettaa Off-topicin lopullisesti tähän, mutta yksi kysymys vielä. Kaikki te DBZ:tan pilkkaajat siellä! Haluaisin tietää mitä jaksoja olette katselleet nyt puhutusta ohjelmasta? Ne pääosin huonot ja jaksot mitä SubTv näytti?

Edit: Tsekkasin Lycoksesta mikä on ehkäpä etsityin asia koko sivun historiasta ja mikä tuli esiin... DBZ! Muutenkin DBZ:Tan suosiosta kertoo se, että se on ollut kahtena vuotena peräkkäin etsityin asia koko Internetistä. En tosin tiedä tästä vuodesta...
Viimeksi muokannut Jesh, To 06.05.2004 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

No katsoin kait melkein kaikki Subun jaksot, ja kun joku väitti että on parempiakin kuin ne, niin hommasin sitä lisää. Jotain tylsää 5 jaksoa kestäviä tappeluita koko ajan. Ei iske, ei.

Ja se ei ole maailman suosituimpia ANIMEITA, vedä raja mangan ja animen välille. Manga on ilmestynyt yli kymmenen vuotta ja Japanissa suurta suosiota saanut, anime on sitä massaa joille ei ole suunniteltu loppua. ( Kuten pokemon. )

Mutta nyt en tähän OT:hen puutu, muu vinetys tai keskustelu kaikesta animesta/mangasta/ja vastaavasta YV:llä minulle jos kiinnostaa.
Jesh

Nytkun lopetan Offtopikkaamisen, niin on minulla aikaa myös kommentoida sarjaa, nytkun sen luin alusta loppuun.

Sanoisin, että kirjoituslaatusi on omaperäistä, mielenkiintoista ja ennen kaikkea hyvää. Muistan kun n. yli puoli vuotta sitten luin ensimmäisen kerran tarinoitasi. Olin hämmästynyt. Se muutti käsitykseni örkeistä. Ennen örkit olivat olleet mielessäni mielettömiä petoja ja typeriä tappajia, jotka suurella vaivalla osasivat edes puhua. Tarinoissasi ne olivat inhimillisempiä ja kunniakkaampia, asia joka teki niihín samaistumisen helpommaksi. Rakastin alusta saakka tätä seikkaa ja se nosti mielessäni tarinan arvoa. Vielä parempaa oli se, että tarinat kertoivat örkeistä, joita olen aina rakastanut (No ainakin siitä saakka kuin luin TSH:oon). Kun tulin Sotuun niin ei ollut hyviä jatkotarinoita örkeistä, enkä silloin muutenkaan löytänyt hyviä tarinoita, lukuunottamatta joitain The Captainin teoksia. Kun pääsin tarinaan mukaan niin se sieppasi minut mukaansa ja pakotti minut alkamaan lukea muitakin tarinoita ja arvostelemaan niitä. Kiitos siitä.

Oli mielenkiintoista huomata miten paljon olet kehittynyt kirjoittajana. Kun luin vähän aikaa sitten nuo ensimmäiset tarinasi, niin huomasin tason olevan keskenkertaista. Tarinat jotenkin tökkivät, etkä silloin ollut vielä löytänyt omaa tyyliäsi. Kuitenkin siirryttyäsi ''Sotaretkiin'', niin taso harppasi hetkessä todella korkealle. Kuvailu, juoni, hahmot, kaikki ottivat pitkän askeleen eteenpäin. Sen jälkeen taso jatkoi nousuaan, vaikkakaan ei niin nopeasti kuin se oli ottanut siirryttyään viidakon taisteluista sotaretkiin. Seuraava harppaus tapahtui tällä hetkellä uusimmassasi (Mahtava metsä).

Hahmosi ovat aina olleet kiinnostavia, sekä mielestäni humoristisiä. He tosiaan antavat erillaisen kuvan örkeistä. Kunniakkaita, yksinkertaisia, mutta siltikin hahmoja joihin samaistuminen on tosiaan helppoa. En edes halua kuvitella mitä olisi tapahtunut tarinoillesi jos örkkisi olisivat tyyliin: ''I wanna bash 'eadz all day long! Kill everybody! Waaagh!''.

Paras osa on mielestäni Mahtava Metsä, tai sitten, en tiedä miksi, tuo ensimmäinen sotaretki. Siihen rakastuin ensi silmäyksellä.

Tahdon myös kiittää sinua siitä seikasta, että luettuani, seurattuani ja ihailtuani tarinoitasi rohkaistuin itsekkin yrittämään örkeistä vääntää tekstiä. Tarinasi ovat auttaneet paljon minua omissa teksteissäni, vaikkakaan en sinua ole millään tavoin mielestäni plagitoinut. Tarinasi ovat myös yksi syy miksi olen jäänyt niin pahasti Sotuun koukkuun. Ne ovat myös pelastaneet monia tylsiä iltoja. Kiitos tästä kaikesta.

Olet mahtava kirjoittaja, jonkalaista on vaikea löytää Sotusta. Pelkkä se seikka, että olet jaksanut kirjoittaa näin pitkän ja laadukkaan sarjan luomakunnan kuninkaista, tekee herrasta todella mahtavan kirjoittajan. Jonain päivänä sinusta vielä tulee oikea kirjailija.

Kiitos suuresta ja mahtavasta sarjasta!

Ikuinen ihailijasi ja tukijasi, Jesh.

Ps. Puuh! Tulipa vuodatettua. Vaikka tuo ei varmaan ollut parasta mahdollista kritiikkiä, niin siltikin oli pakko antaa tunnustusta. Lisää muuten tarinoita Grom!
Huuhkaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Mahtava metsä kyllä on paras kaikista. Ja vain ja ainoastaan koska minä olen siellä huhuilemassa ;).
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

*saapuu paikalla myrskypilvi päänsä päällä ja kädet nyrkissä*
petskules! Suomi meni häviämään Kanadalle. Tässä maailmassa ei ole enää järkeä.

Ohhoh, tämähän on mennyt pahasti OT:hen. Hassua sinänsä, että juuri minun topicissani sillä en tiedä mitään DBZ:sta. Koskaan en ole nähnyt jakson jaksoa. Onneksi Jesh palautti takaisin oikeille raiteilleen tämän topicin, kiitos erittäin paljon kehuista. Ensimmäiset tarinani tosiaankin kirjoitin suoraan tänne alle tunnissa. Sen jälkeen ryhdyin käyttämään aikaa ja vaivaa inspiraation iskettyä. Tulosta näytti syntyvän ihan kiitettävästi. Ja mistäs muusta minä kirjoittaisin kuin mahtavista vihreänahoista. Muusta en varmaan osaakaan. Jatkokertomuksesta tulee mielenkiintoinen koitos.
huuhkaja kirjoitti:Ja vain ja ainoastaan koska minä olen siellä huhuilemassa
Katos katos. Huomasit ;).

Ja seuraavasta tarinasta. Koneen word on tilahtanut. Aivan sökönä. Pitää saada ne tarinat jotenkin muuten liitettyä tänne. Luultavasti keksin keinon tämän päivän aikana.

Ai niin, Suomi hävisi Kanadalle.
*poistuu sadatellen ja myrskypilvi leijailee takaisin päänsä päälle*
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Krulor

Viesti Kirjoittaja Krulor »

Ja nyt vielä vähän OT:tä.... eli totta DBZ on jotain aivan muuta kuin animea, animeen kuuluvat kaikki tyylikkäät :P niinkuin hellsing, berserk, cowboy bebop, ghost in the shell ja kaikki HIENO viihde, jossa on jounta ja tunnetta.... hmmm, tähän vaiheeseen yksi anime josta varmasti tulee minulle palautetta, mutta kaikkein paras ja ikuinen klassikko: Hopeanuoli :D ja oikeasti, ne jotka ovat vain nähneet leikatun version ja muun lapsille syötetyn potaskan nielköön haukkunsa koska eivät mitään Hopsusta tiedä :D

älkööt kukaan ottako nokkiinsa tästä, mutta minä vain sanon asiat niinkuin ne ovat :P

(ja DBZ on "haetuin asia netissä" vain sen takia, että se on miltei ainut joka on tullut ihan yleisesti töllössä, ja siksi se on tullut sohvapottujen suosioon :P)
Viimeksi muokannut Krulor, Pe 07.05.2004 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Power is nothing without the Wisdom to use it
Krulor

Viesti Kirjoittaja Krulor »

ja pyydän, se kaikki palauta YV:nä minulle, voidaan sitten pohtia yhdessä että jooko vaiko eikö, mutta annetaan topicin oikeallekkin asialle tilaa :D
(olen muuten Grom lukenut kaikki tarinasi, ja sanon vain: WIUUHWIH!! eli siis mistään en ole mitään vikaa varsinaisesti löytänyt, mutta kyllä se laatu on loppua kohti parantunut)
Power is nothing without the Wisdom to use it
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Krulor kirjoitti:(ja DBZ on "haetuin asia netissä" vain sen takia, että se on miltei ainut joka on tullut ihan yleisesti töllössä, ja siksi se on tullut sohvapottujen suosioon :P)
Ja siksi, että oikeasti kaikki hakevat DBX:ää, mutta tekevät kirjoitusvirheen. Ok ok, OT ja Maedhros pääsee taas kuittailemaan (tosin, jos Maedhros tietää mistä nyt puhutaan, niin voisi ihmetellä HÄNEN harrastuksiaan ;)).
Jesh

Grom Hardhammer kirjoitti: Tulosta näytti syntyvän ihan kiitettävästi. Ja mistäs muusta minä kirjoittaisin kuin mahtavista vihreänahoista. Muusta en varmaan osaakaan. Jatkokertomuksesta tulee mielenkiintoinen koitos

Kyllä sinä osaat muustakin kirjoittaa, mielestäni Sotun tarinakilpailun entrysi oli todella hyvä. Luultavasti se menestynyt siksi, että siellä oli niin paljon muita hyviä tarinoita (Syysjuhla, Ruton viimeinen uhri ja pari muuta) ja ihmiset joutuivat valitsemaan juuri nämä niiden ylivertaisuuden vuoksi, vaikka tarinasi olikin ollut hyvä. Vaikka hyviä tarinoita oli monta, vain 3 pystyttiin valitsemaan...
Grond kirjoitti:Ja siksi, että oikeasti kaikki hakevat DBX:ää, mutta tekevät kirjoitusvirheen. Ok ok, OT ja Maedhros pääsee taas kuittailemaan (tosin, jos Maedhros tietää mistä nyt puhutaan, niin voisi ihmetellä HÄNEN harrastuksiaan ;)).
Tuon tiedän minäkin... Se on tuttu ilmiö metsästäessä Animea netistä, harvinaisen mukava ilmiö tosin ;)...

Ja nyt, mitä jos lopetetaan kaikki tämä typerä riita tähän ja lopetetaan Gromin topikin raiskaaminen tähän? Tuntuu kun kaikki tulisivat vuoron perään vain ilmoittamaan, että ''DBZ on huono sarja'' vain ärsyttääkseen minua. Suurimman osan ihmisten kannan sarjasta olen kuullut jo kolme kertaa, tosin eri topiceissa. Tuntuu kuin ainakun edes mainitsen sanan sarjasta omaksi huvikseni, niin hirveä lauma tyyppejä tulee ilmoittamaan miten huono sarja se on. It's starting to annoy me... Could you please stop it? Minä pidän sarjasta paljon, enkä pidä, että kymmenen ihmistä tulee uudestaan ja uudestaan ilmoittamaan mielipiteensä minulle sarjasta. En minäkään tule valittamaan teille jos pidätte Cowboy Bebopista, Hellsingistä tai Trigunista (Jotka ovat jokainen mahtavia sarjoja).

Ja DBZ on animea, vaikka miten väittäisitte muuta, vaikka tosin onkin yksinkertainen toiminta/huumori saippuaooppera, mutta minä pidän siitä.

Lopetetaan nyt tähän.

Jeshedit: Haluan myös pyytää anteeksi Gromilta tätä kaikkea offtopikkia omalta osaltani. Karkasi käsistä pahasti. Tuntuu typerältä kun näin typerästi pilaamme topikkiasi. Sori...
Viimeksi muokannut Jesh, Pe 07.05.2004 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grom

Juu, ihan hyvä idea. N. 20 viestiä pelkkää p*****!
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Grom Hardhammer kirjoitti:Juu, ihan hyvä idea. N. 20 viestiä pelkkää p*****!
Oops - niinhän tuo taisi käydä että karkasimme pahemmin OT :(. Jätetäänkö varoittavaksi esimerkiksi mitä ei saa tehdä vai poistanko kaiken ylimääräisen?
Grom

Mitäs turhia säätämään. Ihan miten vaan ;).

[ILMOITUS]Grom Rautavasaran uusin on sitten tullut, jos joku sitä ei huomannut[/ILMOITUS]
Duergar

Viesti Kirjoittaja Duergar »

Nyt tuli nämäkin luettue. Aina vaan paranee ;)

D Edit: En yrittänyt saada tuotA kuulostamaan että olisi pakko lukea-.. En vain osaa muotoilla sitä :)
Niitä ihmisiä jotka hihittelevät yksin metrossa.
Akatchi

Viesti Kirjoittaja Akatchi »

Voisin sanoa nyt etukäteen, että tulen pitämään tarinoistasi. Normaalisti en örkeistä pidä, mutta Jeshin tarinat luettuani....aloin pitämään. Piti lukaista äkkiä hieman tarinaa...jo siitä voin perustella, että kuulostaa hyvältä.(tulostus alkoi).
Grom

Barkarot kirjoitti:(tulostus alkoi).
Ja kestää... kestää... kestää... ja paperia kuluu... kuluu.

Mitä minä taas sekoilen?
Joo mukava saada uusia lukijoita. Mitenköhän sinä nyt pidät tarinoistasi, kun olet lukenut Jeshin kirjoitukset aikaisemmin? Ne ovat nimittäin mainioita (siis ne Big-J:n teokset)!

Ah, ihana päästä tuolta takatalven kourista tänne talon lämpöön. On muuten karmaiseva sää!
Akatchi

Viesti Kirjoittaja Akatchi »

Luin eilen "iltasaduksi" "Sota viidakoissa" ja "Sotaretki I, Averheim". ERITTÄIN mukavaa luettavaa, mutta miksi ei peikot päässeet tekemään mitään? Gromhan sai ne puolelleen, mutta en huomannut missään niitten teoista. Olivatko ne kenties katsomassa Gramrorin tekoja pelikentällä :D
Jesh

Grom Hardhammer kirjoitti:Ne ovat nimittäin mainioita (siis ne Big-J:n teokset)!

Ah, ihana päästä tuolta takatalven kourista tänne talon lämpöön. On muuten karmaiseva sää!

No, olenpa minä nyt suosiossa, kun minun tarinoistani puhutaan Gromin topikissa! No ei se mitään, hienoa jos tykkäätte. (Mainos) Muuten jos ketään (Siis niitä harvoja, jotka matskustani tykkäävät) kiinnostaa, niin uusi Gramror voi viivästyä, jopa ensi viikon puolelle. Syynä on ihmiskuntaa vaivaava suuri tauti: Laiskuus! Juuri ja juuri olen jaksanut kirjoitella yhden sivun Wordissä. (Mainos) Uusien Orkki-figujen maalailu ja häröileminen Half-Lifen CD-keyn kanssa vie myös aikaa...

Olet oikeassa vihernahka, siellä on pirun kylmä! Kolme päivää sitten pystyi kulkemaan shortseissa, mutta nyt osa luokkalaisistani on ottanut takit messiin.
Grom

Aivan. Mutta sitkeänahkainen kestää.

Ja minulla on tapana unohtaa jotain vahvoja joukkoja kertomuksen edetessä. Tuossakin olin kokonaan peikot unohtanut ja siitä siis heidän toimettomuutensa. Samaten on saattanut käydä joillekin päähenkilöille. Pieni vika ;).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”