orion
-
guardian of wood
orion
eli hän on WElffien kuningas, mutta miksi hänellä on kentaurin ruumiin rakenne?
- Cacodemoni
Ihan kuriositeettina muuten, Satyyri tarkoittaa periaatteessa samaa kuin naisvastineensa Nymph(omaani).
Että sellasia tonttuja ne.
Että sellasia tonttuja ne.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
- Cacodemoni
-
guardian of wood
-
Ar-Senator
Ei sentään, pedot ovat vain ihmisen ja jonkin eläimen risteymä. Satyyreistä en niinkään tiedä, että mistä ovat syntyneet, kaaoksen vaikutuksesta (tuskin, silloin welffit eivät sietäisi Orionia) vai olivatko maailmassa ennen kaaosta kuten lohhariogret.Ghen'tos kirjoitti:Tästä tulikin mieleeni, että petomiehethän ovat sitten ilkikurisia/korruptuneita versioita satyyreista, eikö ? Sopisi aika hyvin fluffiin sun muuhun..Hmm, pitäisköhän kehitellä ihan satyyriarmeija (joku koittanutkin vissiin)...
Ja onko satyyreitä edes muita kuin Orion, ja jos on, niin missä elävät?
Veikkasin että Orionin ulkomuoto on vain viittaus tähän kreikkalaiseen taruolentoon. Ainakaan missään en ole törmännyt WHn maailmassa juttuihin satyyreistä, mutta kuvittelisin heidän olevan esikuvansa mukaan metsänhenkimäisiä otuksia, joten eiköhän ne siellä Lorenissa asustaisi puskatonttujen kanssa.
Orion mikään satyyri ole vaikka siltä jonkun mielestä näyttäisikin.
Orion ja Ariel oli kauneimmat elffeistä puskassa, Kurnous ja Isha antoivat heille pienen osan heidän jumalaisista voimista ja näin he pystyivät hetkeksi muuntautumaan jumalmuotoon ja pieksemään pahikset jotka metsään uskalsivat päätänsä pistää. Eli Orionin "satyyri"ukko on Kurnous muodossa oleva orion ja muuten hän on normaali, erittäin kaunis haltiaolento.
Orion ja Ariel oli kauneimmat elffeistä puskassa, Kurnous ja Isha antoivat heille pienen osan heidän jumalaisista voimista ja näin he pystyivät hetkeksi muuntautumaan jumalmuotoon ja pieksemään pahikset jotka metsään uskalsivat päätänsä pistää. Eli Orionin "satyyri"ukko on Kurnous muodossa oleva orion ja muuten hän on normaali, erittäin kaunis haltiaolento.
Eye is green.
Ei kukaan ole väittänytkään sitä satyyriksi. Sillä on vain samanlainen ruumiinrakenne.kp kirjoitti:En oikein vieläkään lämpene tuolle satyyriteorialle. Jotenkin haluisin uskoa että GW on ammentanut ideansa siitä meidän maailman folkloristisesta Orionista.
Satyyri on sitäpaitsi eräänlainen kiusankappale, enkä usko että puutonttujen kuninkaaseen ja jumalan ruumiillistumaan tämä sopii
- Cacodemoni
Siis häh, mitäs satyyrit sitten ovat jos ei "meidän maailman" folklorea? Kreikkalaista mytologiaa kummatkin Orion ja satyyrit, ja satyyreiden stereotyyppinen ulkomuoto nyt on aikojen kuluessa lainautunut vähän sinne sun tänne (mm. kristilliseen perinteeseen).kp kirjoitti:En oikein vieläkään lämpene tuolle satyyriteorialle. Jotenkin haluisin uskoa että GW on ammentanut ideansa siitä meidän maailman folkloristisesta Orionista.
Joo näinhän se on. On vaan vaikeahko mieltää Orionia satyyri termin alle edes ruumiinmuodoltaan. Sorry vaan.Cacodemoni kirjoitti:Siis häh, mitäs satyyrit sitten ovat jos ei "meidän maailman" folklorea? Kreikkalaista mytologiaa kummatkin Orion ja satyyrit, ja satyyreiden stereotyyppinen ulkomuoto nyt on aikojen kuluessa lainautunut vähän sinne sun tänne (mm. kristilliseen perinteeseen).kp kirjoitti:En oikein vieläkään lämpene tuolle satyyriteorialle. Jotenkin haluisin uskoa että GW on ammentanut ideansa siitä meidän maailman folkloristisesta Orionista.
nyt paljon viisaampana foorumin säännöistä
Tää Orion, King of the woods o kuule Lordi, joka vie kivasti pisteit,. omaa ainaki 4 woundia, strength ainaki 4 ja se aiheuttaa psychology-testei ja on viel ite immuuni niil. Ja sit sen magic itemit on kunno kamaa.
Tree Kin - pikku-ukkoo sinne, pikku-ukkoo tänne, tulkaa ja ostakaa
(mul o MSN:ssä yhteisö, http://groups.msn.com/WarhammerFantasyBattle )
-
shadowdancer