Warhammerin todellinen psykologia

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
karhu

Warhammerin todellinen psykologia

Viesti Kirjoittaja karhu »

Eräs viisas mies sanoi kauan sitten että: "Ärsyyntynyt vastustaja tekee virheitä." Ja mitä enemmän virheitä vastustaja tekee, sitä paremma mahdollisuudet sinulla on voittaa. Tästä voimmekin vetää johtopäätöksen että mitä enemmän vastustajaa ärsyttää, sitä enemmän hän tekee virheitä, ja sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on voittaa.

Ideana onkin nytten tehdä armeija, joka olisi mahdollisimman ärsyttävä tehokkuutta unohtamatta. Parhaimmat listat ilmeisesti muodostuvat skaveneilta ja Orcs&Goblins:ien goblineilta.

Itse aion tässä parin päivän sisällä tehdä tänne Skaveneiden 500pts. mahdollisimman ärsyttävän border patrol listan mutta sitä ennen haluaisin hieman kuulla neuvoja/mielipiteitä.
elfmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elfmaster »

ärsttävistä armeijoista en tiedä, mutta kannataa kokeilla tätä
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... rsyt%E4%E4
karhu

Warlock Engineer 105pts.
-warplock pistol
-warp-blades
-ubgradet warp-energy condenser
-storm daemon

25 Clanrats 220pts.
-full command
-warpfire thrower

25 Clanrat slaves 50pts.

6 Warplock Jezzails 120pts.

Jotakin tämmöistä ajattelin. 2 salamaa vuorossa ja 6 Jezzailin kutia. Thrower:in ideana on ette slavet menee vastustajaan kiinni ja sitten Life is cheap peciaali säännön johdattamana antaa täyden laidallisen sille unitille.
Omiakin ehdotuksia/listoja saa laittaa. Night Goblineista kuulemma saa myös hyvän mutta en omista kirjaa joten toivoisin että joku tekisi sellaisen.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Border Patrol Questions & Answers kirjoitti:2) Do Skaven weapon teams count as war machines for the purposes of the 1 war machine only rule?
Yes.
En nyt tiedä meneekö noi jezzzailit tohon mutta mun mielestä ne on vapen tiimejä. Tosta oli kai jossakin muuallakin nillitetty...
Järjenkäyttö sallittu!
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ja minä olin kuvitellut, että pelin tarkoitus on viettää hauskaa aikaa ystävien seurassa, eikä ärsyttää niin kutsuttua ystävää. Tälläinen taktikointi vaikuttaa hyvin lapselliselta.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

FallenOne kirjoitti:En nyt tiedä meneekö noi jezzzailit tohon mutta mun mielestä ne on vapen tiimejä. Tosta oli kai jossakin muuallakin nillitetty...
Tästä on todellakin jo keskusteltu aikaisemmin. Sellainen vain huomautus, että olet väärässä, kun luulet, että jezzailit ovat vapen tiimejä. Armybookin mukaan, ne ovat erilliset yksiköt. Vepan tiimit ovat Ratling Guns ja Warpfire Throwers eikä muuta.
Creenan

Viesti Kirjoittaja Creenan »

Jos toista haluaa ärsyttää, se onnistuu paremmin armeijalla, joka ampuu, ja jotaei saa koskaan kiinni. Tai parhaiten se onnistuu käytöksellä. Armeijalistaa ei kuitenkaan saisi tehdä vihollisen ärsyttäminen mielessään... Voi tulla ikäviä kommentteja takaisin.
Lista itsessään ei näytä hassummalta, tosin en ole nähnyt vielä warpfireä kunnolla toiminnassa, mutta kai sekin kunniaansa pääsee, kun CC.hen ampuu.
Vaiti tuijottaa ikkunastain,
ruudun takana kasvot kuin puolikuu.
Varjo viikatteen, tumman vaatteen
Tiedän ettei se voi olla kukaan muu...
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Druzhina Captain kirjoitti:
FallenOne kirjoitti:En nyt tiedä meneekö noi jezzzailit tohon mutta mun mielestä ne on vapen tiimejä. Tosta oli kai jossakin muuallakin nillitetty...
Tästä on todellakin jo keskusteltu aikaisemmin. Sellainen vain huomautus, että olet väärässä, kun luulet, että jezzailit ovat vapen tiimejä. Armybookin mukaan, ne ovat erilliset yksiköt. Vepan tiimit ovat Ratling Guns ja Warpfire Throwers eikä muuta.
Jaapa jaa. No hyvä että korjasit tuonkin väärinkäsityksen.
Järjenkäyttö sallittu!
karhu

Murhe kirjoitti:Ja minä olin kuvitellut, että pelin tarkoitus on viettää hauskaa aikaa ystävien seurassa, eikä ärsyttää niin kutsuttua ystävää. Tälläinen taktikointi vaikuttaa hyvin lapselliselta.
Tämä koko juttu oli lähinnä hupi-mielessä ja silkan mielenkiinnon takia tehty. Edes minä en olisi niin epäurheiliamainen että vain saadakseni suurta mielihyvää tekisin mahdollisimman v-mäisen listan.
Mutta lisää kommenttia ja omia listoja/ehdotuksia kaivataan. Eikä tälläisesta kannata suuttua, en mä tahallani.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Palataampas alkuperäiseen keskusteluun ja vältämme off topicia, käyttäjä moderointia ja muuta turhaa huudahtelua.
Srovex

Viesti Kirjoittaja Srovex »

Juuh, itse ainakin vastustajan häiritsemisen sijasta käyttöisin toista vanhaa ja hyväksi todettua taktiikkaa, "Hajoita ja hallitse". Onnistuu useimmilla armeijoilla, etenkin MSU Delffeillä ;)
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Delffi lista jossa kaikki figut ratsastaa dark steedeillä ja omistaa RXB. mikään ei v****a niin paljoa kuin pelata tuota vastaan hitailla joukoilla eikä ne vähän nopeammatkaan paljoa haittaa.
Chukie

Viesti Kirjoittaja Chukie »

Enpä tiedä onko 2k delffi lista 8 bolttiksella kovin paljoa sen mukavampi (city garrison). Ainoa miinus tossa city garrionissa on heikko magia (max. 1 kpl 2. levelin sorsa).
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Unohtamatta psykologisia aseita ( limut yms...... )
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Srovex

Viesti Kirjoittaja Srovex »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:Delffi lista jossa kaikki figut ratsastaa dark steedeillä ja omistaa RXB. mikään ei v****a niin paljoa kuin pelata tuota vastaan hitailla joukoilla eikä ne vähän nopeammatkaan paljoa haittaa.
Noh, viime pelissäni minulla oli vähän tuon tapanen lista (vaika oli sinä vähän kaikke muutakin) ja vastaan sattu SoC Lothern army... peli oli käytännössä ohi jo ekalla vuorolla kun se sai sen ilmasen ampuskelun ilman penaltyjä.. huh huh, turpaan tuli sata nolla
Betrayer-Of-Light

Viesti Kirjoittaja Betrayer-Of-Light »

Ah.. ostakaa pizzaa, olen pelannut sellaista pizzan syöjää vastaan ja oli hauskaa kun se yritti puhua, kuului vain "mässyn mässyn".
Siinä psykologista sodankäyntiä kerrakseen.
Ehkä, Ehkä ei...
Go Down With The King!
Ico
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ico »

Menee nyt ehkä millin verran ohi aiheen mutta tässä on juttua vastustajan henkisestä häirinnästa ja sen sellaista:
http://www.warhammer-empire.com/war_psyopsbluffing.htm
"Fucked up eyes, stupid grin
Perfect people won't let me in
Who's who list, where's my name
They won't let me join their game"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”