"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Instant Death - sääntö

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
chokka

Instant Death - sääntö

Viesti Kirjoittaja chokka »

Tuli tuossa mieleen. Jos ja kun ammun esmes Leman Russilla, jossa s8 Chaplainia, jolla t4, saako Kappalainen ottaa Invulnerable saven?

Ja tuo sääntöhän menee siis niin, että jos lyöt/ammut vastustajaa aseella jonka strenght on puolet suurempi, kuin vihun toughnes se kuolee välittömästi...?
(:
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

No ei ihan. Minun tietääkseni Invulnerable-saven saa aina ellei hyökkäys erikseen mainitse: Ignores invulnerable saves
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Invulnerablet saa ellei aseen profiili ja erikoissäännöt niitä kierrä. Tietenkin instant deathista saa myöskin armour savet jossei ap riitä kumoamaan saveja.
Muista myös, että mitkään normaalit toughness-nostot (bike jne..) eivät vaikuta instakillia vastaan. Eli vaikka kappalaisesi olisi mopolla, battlecannon tuhoaisi sen välittömästi invulnerable-savejan jälkeen.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Paitsi jos ko. esine/upradge sanoo että se suojaa instantilta. esimerkiksi necron lordille saatava destroyer body suojaa instalta. Mutta sitähän ei kysytty ;)
chokka

Viesti Kirjoittaja chokka »

Eli myös aseen AP:n pitää riittää kumoamaan savet. Selvä
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Chokka_ kirjoitti:Eli myös aseen AP:n pitää riittää kumoamaan savet. Selvä
Ei armoria ole pakko kumota instakilliä varten, mutta se auttaa huomattavasti. Esim. Venom Cannon on hyvä esimerkki tästä (fexin kädessä s10 ap4).

Savea ei parane failata :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Instakillissä täytyy myös woundata, eli heittää 2+ S vs. T taulukosta. Automaattista tuhoaminen ei siis ole.
Galleriaan pääsee tästä.
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Terminator kirjoitti: Muista myös, että mitkään normaalit toughness-nostot (bike jne..) eivät vaikuta instakillia vastaan. Eli vaikka kappalaisesi olisi mopolla, battlecannon tuhoaisi sen välittömästi invulnerable-savejan jälkeen.
Mistäs tuo on repäisty? Voi hyvin olla totta, mutta ajattelen vaan että WD:ssä jossa Tau juuri oli ilmestynyt geeveen porukat erityisesti kommentoivat että syy miksi päädyttiin siihen että XV Crisis battlesuitti nostaa T:n yhdellä on välttää aivan liian helppo instant deathi.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Useamassa Q&A:ssa ilmoitettu ja esim. Chaos codexissa mainitaan myös. Instakill lasketaan perus Toughnessin mukaan, ainoana poikkeuksena, minkä tiedän on Chaoksen Daemon Prince Daemonic Staturella, jossa instakill lasketaan T5:n mukaan, mutta tämä mainitaankin erikseen codexissa poikkeuksena perussääntöön.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Konrad von Richtmark kirjoitti:WD:ssä jossa Tau juuri oli ilmestynyt geeveen porukat erityisesti kommentoivat että syy miksi päädyttiin siihen että XV Crisis battlesuitti nostaa T:n yhdellä on välttää aivan liian helppo instant deathi.
--- Tau suitit onkin niitä poikkeuksia...

Ne mitkä itse tiedän, ovat:

Necron Destroyer Body
Chaos Daemonic Stature
Tau Battlesuit
Tyranid Exceptional Size
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Lisätään listaan vielä hienot-mutta silti hyödyttämät-DEldar mopot :D
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Mikki N kirjoitti:Lisätään listaan vielä hienot-mutta silti hyödyttämät-DEldar mopot :D
Mikä ei ole poikkeus ID sääntöön...
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Oletko lukenut DE Codexia? Siellä Reawer entryssä on T 4, sen sijaan että se olisi 3(4). Tästä otaksun että niiden antama T lasketaan instakilliin.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

Ja onko sillä yhtään mitään väliä koska Reavereilla on vain 1W...
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Deldar mopot on muistaakseni erratoitu lukemaan T3(4), alkuperäisestä codexista ne tosiaan puuttuvat.
Galleriaan pääsee tästä.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

mopot tosiaan eivät lisää Ttä IDtä vastaan.... tämähän lukee jo sääntökirjassakin...
ja sen Strenan tulee olla kaksi kertaa ( ei puolta ) isompi kuin Toughness, jotta se tappaisi suoraan...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”