helpompi tapa maalata?
-
Scar veteran
helpompi tapa maalata?
semmosta kyselisin että kummin ootte huomannu helpommaks
maalata, figu on irrallaan vai että figu on kiinni basessa.
maalata, figu on irrallaan vai että figu on kiinni basessa.
-
baretul
-
baretul
Hmm siis oliko tässä kyse irrallaan paloina tai koottuna vai basessa kiinni vai basessa irti. Siis poikkeuksetta maalaan figut koottuina, välillä ehkä jonkun marinen käden irtoinaisena, tai vastaavan, koska silloin sauma kohta ei jää näkyviin. Basessa on yleensä vaikeampi maalata IMO koska penselillä on sen jälkeen vaikea ulottua kaikkiin kohtiin. Riippuen tosin taas figusta.
Armeijoita kun maalaa niin miusta paras tapa on koota ja konvertoida/stuffata ja beissata figu enne mitään muuta. Etuja tästä on että kun alkaa maalaamaan niin voi maalata sitten beissinkin samaan syssyyn eikä tarvitse alkaa sotkemaan enää liimalla ja hiekalla maalatun figun jalkoja, ja että maalatessa saa kokonaiskäsityksen siitä mitä on tekemässä. Tapoja on varmasti monia erilaisia eikä yksikään ole 'se oikea'
Minä maalaan aina kiinni basessa. Toisaalta siitä tulee vaikeuksia beissatessa, liimatessa hiekkaa baseen (niinkuin minä teen), kun hiekkaa tarttuu usein myös itse figuun ja se ottaa päähän.
Uusi tietokonepelifoorumi avattu! http://www.u-gaming.com/forums , kaikki mukaan!
Kasattuna, maalattuna basesta. Kilvet erillisinä jos mahdollista(esmes just maalatuissa nurgle warrioreissa kilvet oli valmiiksi liimattuna, käytettunä kun ostin. Sama juttu tulee olemaan tzeentch warrioreissa. Sama lähde figuille, kilvet liimattu(ollaan reiluja tosin. Tulivat myös maalattuina joten ei ihmekkään että olivat kiinni
).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Gragh the Bloodhammer
No jaa, mun mielestä molemmat tavat on ihan yhtä helppoja, mut jos maalaat irrallaan basesta, niin sillon saa ehkä pikkasen parempaa jälkeä (olettaen, että ei kolhi figua, etenkin metallisia).
Jeps, että tollasta ....
Jeps, että tollasta ....
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Itse maalailen pääasiassa vain pelifiguja, ja maalaan hitaasti. Jotenka jotta niillä pääsisi joskus pelaamaankin, niin figut ovat pääasiassa koottuja ja basetettuja. Kilpi tms saattaa olla irti. Jos pelaat figuillasi, etkä ole nopea maalaaja, niin suosittelen tätä tekniikkaa. Jos jonnekin ei meinaa sivellin mahtua, niin tuskin se kohta pelilaudallakaan niin hyvin näkyy.
Möltti.