"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Dark Angelit

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Hollo
Sotavasaran WHFB-tarinamestari

Dark Angelit

Viesti Kirjoittaja Hollo »

Eli olen nämä aloittamassa ja tahtoisin kaikennäköistä tietoa näistä. Armeijaarvostelun olen lukenut, mutta oli aika suppea.

Tiedän että nämä ammuskellee kovaa, mutta siihen se jääkin. Dark Angel codex on minulla nyt lainassa.
Guruhoro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guruhoro »

http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... ht=#283760

Tuolla jotain tietoa, johon itsekin annoin osuuteni. Ota ystävällisesti huomioon, että tämä on meidän mielipiteisiimme perustuvaa, ja me olemme vain ihmisiä. Muu ei ole varmaa kuin että perimmäinen vastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen on 42.
A general must act decisively in battle. He who stands on the defensive does not conduct war, he endures it.
-Supreme Kommandant Gurvaldt Irusk
Hollo

Kiitos, Guruhoro. Kenelläkään lisää tietoa?
bbckamaja

Viesti Kirjoittaja bbckamaja »

Mitä lisätietoja kaipaat? JOs sinulla on Codex niin sieltä selvinnee pelitekniset jutskat, jos kaipaat jotain muuta niin kerro mitä, vastaan mieluusti parhaan tietoni ja ymmärtämykseni mukaan jos määrittelet mitä kaipaat.
Hollo

Juu, no pari asia ainakin nyt tuli mieleen.

Niiden chaplainien ne blades of reasonit. Niiden säännöissä lukee että jos niiden kantaja on hengissä pelin lopussa, jokaisesta kuolleesta vihusta saa 6:lla d6 poitsia lisää. Eli onko näin vaikka chaplain ei itse olisi tappanut ketään?

Johtajan varustusta kyselisin, mikä olisi hyvä vaihtoehto ja armeijan rakenne? Chaplain näytti aika kustannustehokkaalta.
kaapeli

Viesti Kirjoittaja kaapeli »

Chaplainit ovat omasta mielestäni tehokkaita power weaponillaan ja rosariuksensa ansiosta.
Dark angeleilla on ihan hyvä se blades of reason vaikka en oo vielä pelannut oikein victory pointeista tai jos oon en ole jaksanut laskea niitä lisäpisteitä, koska olin hävinnyt niin kirkkaasti. Itse kyllä otan melkein aina armeijaani blades of reasonin. Dark angeleiden tactikal squadilla on sellainen kiva kuten codexista käy ilmi että ne saavat siihen halvalla plasma cannonin, jonka olen huomannut aika tehokkaiksi.
Ja sittenhän Hq:sta kaikki on muistaakseni stubborneja, joten ne eivät peräänny lähitaistelusta, vaikka haluaisit.
Never forget.
Never fogive.
Hollo

Kiitos.

Mites, eikös kaikki ole stubborneja armeijassa? Missäs kohtaa codexia lukee mitkä on stubborneja?

Ai niin ko tacticaleista ei lue mitään, niin ne ei varmaan ole.
kaapeli

Viesti Kirjoittaja kaapeli »

Dark angels hero ,librarian ja chaplain on ainakin stubborneja ja ne tekee sitten johtamansa squadin myös stubborniks.Huom. on poikkeuksia.
Never forget.
Never fogive.
Hollo

kiidos.

Mites muuten työ immeiset suomentaisitte "Chaplainin"?
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Kappalainen. Se on ihan kirkollinen termi.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Puistokemisti

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Eli onko näin vaikka chaplain ei itse olisi tappanut ketään?
On. Kyseessä ei ole mikään tappoase vaan tapahtuma yksinkertaisesti kuvaa sitä kun Chaplain kiduttaa vangeiksi saaduista vihollisilta tietoa.

Mikäli hahmo on Stubborn, lukee se Special Rules kohdassa. Huomaa että Veteran Sergeanteille voi ostaa Stubborn ominaisuuden (sivu 8. vasen alalaita). Muista myös että mikäli yksikköä johtaa Stubborn-hahmo, koko yksikkö on Stubborn.
Koreassa, paikallisessa nappiksessa ei skandeja D:
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

huussi kirjoitti:kiidos.

Mites muuten työ immeiset suomentaisitte "Chaplainin"?
Sotilaspastori. "Kappalainen" ei kuvaa sitä tehtävää, joka chaplainilla on armeijassa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
master8fungus

Viesti Kirjoittaja master8fungus »

huussi kirjoitti:Kiitos.

Mites, eikös kaikki ole stubborneja armeijassa? Missäs kohtaa codexia lukee mitkä on stubborneja?
No, alkupuolella codexia taidettiin mainita, että Deathwingin jäsenet ovat stubborneja (=itsepäisiä, muuten). Ja kaikkien HQ:n jäsenten kohdalla lukee (DA-codexissa), notta on Deathwingin jäsen ja täten stubborn. Sama pätee (yllätys-lätys!!) myös Deathwing-termiksiin, ja veteraanikessuihin. Deathwing kun on veteraanikomppania...

[valitus] Miksi muuten eivät Deathwingin jäsenet voisi olla samantien pelottomia = fearless? Nyt ne pakanat joutuvat ottamaan pinning-testin, vaikka ampujana ei olisi mitään sen suureellisempaa kuni lauma Fire Warrior- nyhvöjä, ja normaalitilanteessa Leadership-testi epäonnistuu AINA, ainakin minulla. [/valitus]

EDIT: Niin, ja ihan vain mainitakseni, Grey Knight-termikset OVAT fearlesseja, jos nyt en aivan väärin muista...
A moment of laxity spawns a lifetime of heresy.

Never forget.
Never forgive.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

täysin peloton terminaattoriarmeija? ei kiitos.....
liian yber....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Pelikone

Viesti Kirjoittaja Pelikone »

EDIT: Niin, ja ihan vain mainitakseni, Grey Knight-termikset OVAT fearlesseja, jos nyt en aivan väärin muista..
Grey Knight termikset ovat lievästi sanottuna eriasia kuin dark angel termikset.
Kaikki Grey Knightit ovat fearlessejä. Tämä johtuu siitä että Nihdit taistelevat jatkuvasti Demoneja ja kaiken maailman hirmuörmyjä vastaan eikä heitä enää jaksa pelottaa mikään kun ovat jo kaikkein kauheimmat asiat kohdanneet muutaman kymmenen kertaa taistelussa. Ja Grey Knightit ovat saaneet järkyttävän rankan mielen vahvistamis koulutuksen sun muuta vastaavaa sälää.
Siksi myös Grey Knight Terminaattorit ovat fearlessejä.
Eiväthän esimerkiksi normaalitkaan terminaattori ole fearlessejä.
Dark Angeleillä on erikoisuutena stubborness termiksillä.
Praise the Emperor for his sacrifice,
as he endures so shall we.
We who are Hunters of Daemons,
shall strive in his name eternally.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”