Mul on ollu lähiaikoina kovin hankalaa saada mitään valmiiksi, aina jokin osa menee täysin pieleen, jota en saa korjattua millään ja laitan figun nitromors kylpyyn. Päätin nyt kuitenkin, että täähän figu maalataan nyt valmiiks ja maalataan uusiks jos ikinä jaksetaan...
Figu: Reaperin Dark Heaven Linen 2632: Jahenna, Vampire Seductress
Etuviistosta ja takaata.
Kritiikki tervetullutta, alla oma pläjäykseni kritiikistä. Jos jossain kohdassa oon mennyt mielestänne metsään kritiikin suhteen, niin olis kiinnostavaa kuulla.
Oma analyysini figusta / kritiikki
Tässä on IMO paljon hyvääkin, mutta ikävä kyllä figussa on paljon seikkoja mitkä vetävät figun kokonaisuutena tasoni alle. Ensinnäkin tytön kasvojen ilme ei ole onnistunein, silmiä koitin maalata joku 5-10 kertaa ja tämä on ehkäpä paras tulos minkä sain - melkoisen karmea. Tämä romuuttaa kauniin vampyyri neidon, joka nauttii olostaan ja viehätysvoimastaan, lähinnä vähemmän nätiksi vampyyriksi joka koittaa näytellä ja on siksi teennäisen näköinen ilmeeltään.
Maalit ovat paikoin turhan paksuja, käytin vampyyri neidin perusvärinä ikivanhaa citadelin Spacewolf grey:tä ja ilmeisti osa maalista on kuivunut, jättäen kuluneita maalirakeita maaliin.
EDIT: Tytön oikeassa kädessä takaata menee varjot pieleen, hupsista.
Jalkaterä kaipaisi lisää kontrastia mm. varpaiden väleihin. Alusta on aika yksinkertaisen näköinen, kivan värinen, kuin yöllinen hautausmaa (hei, sitä mä oon tavoitellu!) mutta kovin... vaisu. Ehkä pääkallo ois auttanu, mutta kun GWn pääkallot on niin julmetun isoja ja muita ei nyt minulta löytynyt. Aluksi piti laittaa tuohon usvaa, käyttäen pumpulia/teräsvillaa, mutta en saanut sitä näyttämään toimivalta. Olin hahmottanut päässäni aluksi vampyyrileidin usvaisella hautuumalla nauttimassa yön kauneudesta, mutta usvaa en keksinyt miten toteuttaa fiksusti, koska sen pitäs olla kuitenkin aika matalaa ja harvaa.
Puussakin näyttäs olevan aika... turhan rajut värivaihtelut. Enpä kuitenkaan taida jaksaa (voi tosin vielä mieli muuttua) lähteä blendaa syitä lisää. Nimikilpikin on sotkuinen, koitin saada sen skulptatun nimen esille mut... epäonnistui ja näyttää sotkuselta.
Kaulariiipus kaipailee varmaan lisää rajausta... tosin nyt taitaa rinta peittaa juuri sopivasti rajauksen ja jättää itse riipuksen näkyviin. Tämä on se haitta kun vetää 3d objektin 2d kuvaksi...
No mitäs hyvää keksin figusta?
Musta imagessa on tiettyjä onnistumisen piirteitä, kaikesta huolimatta. Öisen tunnelman oon mielestäni saavuttanut ja tuo tyttö näyttää vampyyriltä.
ps. Vaikka figussa käytän NMM:ää, niin en ole todellakaan myynyt sieluani moiselle humpuukille, mutta aattelin NMM:n sopivan tähän paremmin, näin siis tällä kertaa.
EDIT: Bashattuani figun maan rakoon, en odotakaan edes kehuja, enkä niitä oikeastaan kaipaakaan... jos nyt multa kuitenkin on jäänyt jotain oleellista huomaaamatta sen suhteen, miksi figu ei toimi, ois se tosiaan mielenkiintoista kuulla. Figu kun on nyt hauskan epätasapainoinen, eli kaikkia osa-alueita ei tarvitsisi parantaa, jotta figu nousisi paljon hienommaksi, vian muutamaa... luulisin.