"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Reaper DHL: Jahenna the Seductress

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Matti
Valvoja

Reaper DHL: Jahenna the Seductress

Viesti Kirjoittaja Matti »

Alku valitus
Mul on ollu lähiaikoina kovin hankalaa saada mitään valmiiksi, aina jokin osa menee täysin pieleen, jota en saa korjattua millään ja laitan figun nitromors kylpyyn. Päätin nyt kuitenkin, että täähän figu maalataan nyt valmiiks ja maalataan uusiks jos ikinä jaksetaan...

Figu: Reaperin Dark Heaven Linen 2632: Jahenna, Vampire Seductress

Etuviistosta ja takaata.

Kritiikki tervetullutta, alla oma pläjäykseni kritiikistä. Jos jossain kohdassa oon mennyt mielestänne metsään kritiikin suhteen, niin olis kiinnostavaa kuulla.

Oma analyysini figusta / kritiikki

Tässä on IMO paljon hyvääkin, mutta ikävä kyllä figussa on paljon seikkoja mitkä vetävät figun kokonaisuutena tasoni alle. Ensinnäkin tytön kasvojen ilme ei ole onnistunein, silmiä koitin maalata joku 5-10 kertaa ja tämä on ehkäpä paras tulos minkä sain - melkoisen karmea. Tämä romuuttaa kauniin vampyyri neidon, joka nauttii olostaan ja viehätysvoimastaan, lähinnä vähemmän nätiksi vampyyriksi joka koittaa näytellä ja on siksi teennäisen näköinen ilmeeltään. :(

Maalit ovat paikoin turhan paksuja, käytin vampyyri neidin perusvärinä ikivanhaa citadelin Spacewolf grey:tä ja ilmeisti osa maalista on kuivunut, jättäen kuluneita maalirakeita maaliin. :(

EDIT: Tytön oikeassa kädessä takaata menee varjot pieleen, hupsista.

Jalkaterä kaipaisi lisää kontrastia mm. varpaiden väleihin. Alusta on aika yksinkertaisen näköinen, kivan värinen, kuin yöllinen hautausmaa (hei, sitä mä oon tavoitellu!) mutta kovin... vaisu. Ehkä pääkallo ois auttanu, mutta kun GWn pääkallot on niin julmetun isoja ja muita ei nyt minulta löytynyt. Aluksi piti laittaa tuohon usvaa, käyttäen pumpulia/teräsvillaa, mutta en saanut sitä näyttämään toimivalta. Olin hahmottanut päässäni aluksi vampyyrileidin usvaisella hautuumalla nauttimassa yön kauneudesta, mutta usvaa en keksinyt miten toteuttaa fiksusti, koska sen pitäs olla kuitenkin aika matalaa ja harvaa.

Puussakin näyttäs olevan aika... turhan rajut värivaihtelut. Enpä kuitenkaan taida jaksaa (voi tosin vielä mieli muuttua) lähteä blendaa syitä lisää. Nimikilpikin on sotkuinen, koitin saada sen skulptatun nimen esille mut... epäonnistui ja näyttää sotkuselta. :(

Kaulariiipus kaipailee varmaan lisää rajausta... tosin nyt taitaa rinta peittaa juuri sopivasti rajauksen ja jättää itse riipuksen näkyviin. Tämä on se haitta kun vetää 3d objektin 2d kuvaksi...

No mitäs hyvää keksin figusta?
Musta imagessa on tiettyjä onnistumisen piirteitä, kaikesta huolimatta. Öisen tunnelman oon mielestäni saavuttanut ja tuo tyttö näyttää vampyyriltä. :D Paikoin myös varjot ovat oikein, eli ei enää ympäriltä tasaisesti tuleva valaistus (kuten yleensä mul on) vaan ylhäältä päin tuleva. Selkeää kehitystä osaltani luulisin.

ps. Vaikka figussa käytän NMM:ää, niin en ole todellakaan myynyt sieluani moiselle humpuukille, mutta aattelin NMM:n sopivan tähän paremmin, näin siis tällä kertaa. :)

EDIT: Bashattuani figun maan rakoon, en odotakaan edes kehuja, enkä niitä oikeastaan kaipaakaan... jos nyt multa kuitenkin on jäänyt jotain oleellista huomaaamatta sen suhteen, miksi figu ei toimi, ois se tosiaan mielenkiintoista kuulla. Figu kun on nyt hauskan epätasapainoinen, eli kaikkia osa-alueita ei tarvitsisi parantaa, jotta figu nousisi paljon hienommaksi, vian muutamaa... luulisin.
Viimeksi muokannut Matti, La 22.05.2004 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Re: Reaper DHL: Jahenna the Seductress

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

M. Salava kirjoitti: Alku valitus

Tässä on IMO paljon hyvääkin, mutta ikävä kyllä figussa on paljon seikkoja mitkä vetävät figun kokonaisuutena tasoni alle. Ensinnäkin tytön kasvojen ilme ei ole onnistunein, silmiä koitin maalata joku 5-10 kertaa ja tämä on ehkäpä paras tulos minkä sain - melkoisen karmea. Tämä romuuttaa kauniin vampyyri neidon, joka nauttii olostaan ja viehätysvoimastaan, lähinnä vähemmän nätiksi vampyyriksi joka koittaa näytellä ja on siksi teennäisen näköinen ilmeeltään. :(

Maalit ovat paikoin turhan paksuja, käytin vampyyri neidin perusvärinä ikivanhaa citadelin Spacewolf grey:tä ja ilmeisti osa maalista on kuivunut, jättäen kuluneita maalirakeita maaliin. :(
Tuon oman kritiikkisi jälkeen tähän on aika paha lisätä mitään, mutta tuo yllä lainattu juttu tosiaan vähän pilaa koko ukon. Hame on kylläkin varsin onnistunut.
No aina ei voi onnistua niin hyvin, mutta ehkä ei olisi kannattanut käyttää sitä vanhaa maalia. Tulos olisi voinut olla paljon parempi.
Matti
Valvoja

Re: Reaper DHL: Jahenna the Seductress

mutta ehkä ei olisi kannattanut käyttää sitä vanhaa maalia.
No ei todellakaan olis, vaan kun ei sitä huomannut kuin vasta jälkikäteen... Minkäs teet, jos ihmettelee vasta jälkikäten (hmm... mistäs ihmeestä noi tulee) ja tajuaa sitten niin... enkä jaksanu upottaa nitromorssiin, saa nyt kelvata ainakin pari päivää tollasena. ;)
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Muuten kyllä aivan loistava figu (itse en ainakaan koskaan oppinut tekemään nättejä baseja...) mutta kasvot tosiaankin pilaavat aika pahasti. Ei kasvot yleensä, mutta suu ja ympärys. Jotenkin liian.. esillä olevat? Ulostyöntävät. En sitten tiedä että johtuuko figusta. Mutta yleensäkin todella nätti nappi, kasvoissa olisi vain ollut vähän parantelemista. Eikä se vanhan maalin käyttäminen näkynyt edes kovin hyvin, paitsi jos kasvojen ulkonäkö johtuu siitä. ;)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jeh todella kivan näkönen. Oikeastaan sun paras figu IMO :D.

Niin joo noi puun syyt tuola takana. Ne on ehkä vähän liikaa korostettu per yksitäinen syy, mielummin vois imo maalata niin että maalais ekaks noi syyt aika ohuelti kirkkaalla tai sitten suoraa vaan pikkasen kirkkaammalla sävyllä kuin perusväri ja sitten korostais itse puun kulmista päältä jne.

Naama oli mun mielestä hyvä vaikka ite näitkin siinä aina paljo huonoa, ehkä se mättäs että toi ei ollu tasasenen ja todella selvä, niin huulten toi punanen vai liilako toi on.

Lineissä oli sielä täälä imo pieniä ongelmia kuten ton mekon ja tissien välillä, ja sitten keltasen ja punasen välillä. Tissien ja mekon välille olis voinu maalata ohuemmat linet ehkäpä, ja sitten keltaseen kultakoruun joka oli punasta vasten olis voinu tehdä selvemmät linet vaikkapa vielä tumemmalla värillä (saattaa tosin vaan toi kuvakulta hämätä). Niin joo ja sitten toi kaulakorun nauha, sen olis voinu linetä ja maalata tarkemmi vielä :D.

Base oli muuten kiva, ehkä se jäi vähän kaivelemaan, kun toi oli turhan selvästi textuurattu toi kama, ehkä painelu hammasharjalla tai jollain paksukarvasella siveltimellä olis tehny siihen vielä pienemmät ja möykkysemmät reiät.

Noh jokatapauksessa noi oli aika paljolti pilkun viilausta, toi oli todella hemmetin hieno maalaus. Rupeen todella pitää tosta sun tyylistä maalata :).
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Tuota tuota, nätti on kuin mikä, kolttu on todella hyvin onnistunut, mutta ylhäällä missä alkaa tuosta rintavarustuksen päältä, tuo tumma linja on turhan paksu, ja tuon koltun väri ei oikein miellytä silmää...Ajattelisin sen kulkevan enemmän goottimaisissa kuteissa, eli mustaa ja valkoista...Itseasiassa olen tainnut nähdä Cmonissa juuri sellaisen, missä tuo mekko on hieman läpinakyvä... Iho on hyvä, hiukset ovat hyvät, risti on nätti, ilme on kyllä vähän niin ja näin...Silti arvosana 8.53,-
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Oisit säästänyt tuota sinun listaasi parin sivun verran ja sit näyttänyt meille, kun oltais vähän aikaa arvuuteltu huonoja puolia. Sit oltas voitu kauhistella, miten paljon huonoja puoli löytyy. :P

Sit siitä figusta. Se oli parempi kuin minun figuni yhteensä (olen aina panostanut määrään, enkä laatuun). kaulakorun nauha näyttää jotenkin samanväriseltä kuin iho. Oikeastaan, kaikki hyvät puolet on jo kerrottu yllä. Onnea muihin figuihin, äläkä ole niin ankara itselesi :)
Matti
Valvoja

baretul kirjoitti:Jeh todella kivan näkönen. Oikeastaan sun paras figu IMO :D.
Nyt olen nuijalla lyöty... tämä paras? Niinkö huonona maalarina sä oot mua pitäny? ;) Ei mutta onhan tässä paljon hyvää, itse vaan pidän kasvoja ja etenkin silmiä pirun tärkeänä osa-alueena, jos ne ei toimi niin harvoin pidän figusta - syy miksi pidän parhaimpina figuinani ehkäpä Tristania ja Amirythiä, molemmilla kivat katseet & ilmeet. :)
baretul kirjoitti: Base oli muuten kiva, ehkä se jäi vähän kaivelemaan, kun toi oli turhan selvästi textuurattu toi kama, ehkä painelu hammasharjalla
Hammasharjaa en tullutkaan ajatelleeksi... se ois varmaan ollut toimivampi ratkasu, nyt vaan tökin skulpting toolilla ja parilla neulalla sitä sinne tänne.
Xavier kirjoitti:Oisit säästänyt tuota sinun listaasi parin sivun verran ja sit näyttänyt meille, kun oltais vähän aikaa arvuuteltu huonoja puolia. Sit oltas voitu kauhistella, miten paljon huonoja puoli löytyy. :P
Jos oisin näin tehnyt, niin Ninnu ois varmaan varastanut shown täysin. ;) Säästinpä myös ihmisten vaivaa sen suhteen, ettei tarvi huomauttaa virheistä, jotka jo tiedostan (tosin oon löytänyt lisääkin valittamista figusta... ja palautteissakin on tartuttu ihan hyvin figun virheisiin).
Xavier kirjoitti: äläkä ole niin ankara itselesi :)
Olen realisti, tai ainakin siihen pyrin. Turha tässä on virheiltä silmiään sulkea, etenkin kun RoPeConiin on enää n. 2kk ja entryt tekemättä (alotettu tosin jotain on). Luonollisestikin haluan sinne viedä parasta osaamistani ja nyt on saatava tekniikka kohdalleen, jotta kykenee saamaan valmiiksi edes jotain sinne, joten pienimmätkin virheet pitää tiedostaa, jotta saa karsittua ne myöhemmistä figusita pois. :)

Yks pieni yksityiskohta, jossa mielestäni onnistuin unohtu mainita: Koitin nimittäin luoda pientä optista harhaa sen suhteen, että tuon ristin poikkipuu ois ylempänä kuin pystypuu ja mielestäni siinä onnistuin ainakin jossain määrin. Toi ristin T-muotohan on nimittäin todellisuuedssa täysin tasanen (paitsi että nimikilpi on ylempänä). :P Nyt se näyttää IMO sentään siltä, että se ei ole, vaan poikkipuun & pystypuun välissä ois rako, ellei peräti poikkipuu ois ylempänä. :)
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Toi näyttää mannen ja vampyyrin risteytykseltä naamastaan vaikka tietysti vähän turhan kalpea manneksi ;-) Anyway naama on kumma niinku sanottu mut todella siisti hamejuttu, thumbs up =)
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Vähän mitäänsanomaton figu. Pystyt paljon parempaankin, hus, maalaamaan! (paraskin puhuja)
Toi mahan alue on joteki suttunen. Myös tuo koukussa olevan polven alempi ryppy on vähän huono.
:D:D ehkä vähän turhia yksityiskohtia kun löysin ne vasta 5 minuutin tuijotuksen jälkeen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”