Ampumisesta

Varo, ettei Sauron saa vallattua Keski-maata! Vai onko se kenties juuri se, minkä haluat tapahtuvan?
redwawe

Ampumisesta

Viesti Kirjoittaja redwawe »

Kun en tossa nyt ole pelannut johonkin 3kk lotreilla ja tuli mieleen et voiko isompia kohteita ampua jos niiden edessä on pieniä kohteita esim jalkamiehiä..
tossa toi mun muodostelma

Ö=örkki
T=troll chieftain

ööööööö
ööööTöööö
ööööö

Eli voiko tota troll chieftainia ampua tosta?

Alustarakoja ei ole eli tyypit on kiinni toisissaan...
on mulla LOTR rulebook mut en ole vaivautunut selaamaan
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

siis voihan sitä mutta siinä pitää heintää in the way- heitto tuosta örkistä joka sen edessä on ja jos siinä olisi kaksi örkkiä pitäisi heittää kaksi heittoa. noin se toimii.
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Turha täältä on muuten kysellä, jos voi pikaisesti kirjastakin vilkaista.

[Deceased: Ja turha sinun asiasta on huomautella, kun täällä on sitä varten moderaattoreita...]
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Jhep

Viesti Kirjoittaja Jhep »

Minun mielestäni jos puolet ukosta näkyy niin ei tarvitse heittää osuuko se esim. örkkiin.... Nazgul on felbeastin selässä ja laittaa örkin eteen ja joku sanoo: "Örkki on tiellä, et nää kokonaan felbeastia... sun pitää heittää osuuko se örkkiin" Olisi sääntöjen pimitystä (minun mielestäni)..... Mutta tulipa sanottua se!
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

mutta felbeastihan on paljon suurempi kuin peikko eli felbeastista taitaapi näykyä reilusti yli puolet. mutta peikkosta näkyy vain noin puolet eli minun mielestani peikkoon pitänee heittää in the way mutta felbeastiin ei. =)
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Joo, en minäKÄÄN kehtaisi pyytää toista heittäämään in the way:ta fell beastia örkkien takaa ammuttaessa ;) mutta melkein kaiken muun takaa kyllä pitää ne in the way:t heittää. Tai siis, melkein kaikki örkkien takana oleva.
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Myös Balrogin? Omasta mielestä Balrogn ei tarvitsisi...?
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Oberon kirjoitti:mutta melkein kaiken muun takaa kyllä pitää ne in the way:t heittää.
Balrog ja lepamon ovat ainoat, kenties myös puuparta, mutta eipä ole sitä usein kentällä näkynyt...
LAndE

Puuparta ei ole edes paljoa cave trollia isompi, eli ei ainakaan meidän peleissä on täytynyt ottaa "in the way" heitto/heitot.

makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Se riippuu vähän peliporukasta. Ollaan taidettu sopia, että Trollista ei oteta 123/456 -jakoa vaan 12/3456 -jakoa. Tuota nyt voi soveltaa vaikka mihin tekemällä myös 1234/56 -jaon, jos joku nyt ymmärsi..
LAndE

ymmärretty. Ja itse asiassa tuo ei ole yhtään huonompi idea. Paitsi tuo 1234/56 jako olisi aika turha, tai minulla ei tule yhtään tapausta mieleen missä tuota voisi soveltaa...?

makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Ei minullakaan.. Kai voisi jossain cave troll mordor trollin edessä, mutta tilanne on epätodennäköinen eikä sääntöjä mielestäni tarvitse laajentaa niin, nykyinen puolet ja puolet on tarpeeksi selkeä. Jos figu ei näy kokonaan, heitetään fiftyfifty noppa. Jos taasen tulee toistuvia käsittämättömiä tapauksia [Cave troll piilottaa vasemman jalkansa matalan keihäsgobon taakse], voi keksiä näihin special ruleja.
Linendail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Linendail »

Mainiota! Tuo on hyvä tuo asteikon muuttaminen.
Mutta itse en kyllä pyydä ottamaan "In The Way":ta, jos figusta näkyy puolet tai enemmän. Eikös sääntökirjassa jopa lue jotain tällaista? Mutta viimeisestä en varma ole.
Men cenuva fánë cirya
métima hrestallo círa,
i fairi nécë
ringa súmaryassë
ve maiwi yaimië?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Yleinen keskustelu”