"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Turnajaiset!

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

jullevi kirjoitti:Ihmettelenpä vain yhä miksi Bane Headia ei bännitty (pun intended) kun vastaavia tiettyyn heppuun vaikuttavia esineitä kuitenkin kiellettiin..
Sword of faten kyllä nyt ymmärtää jo.. Ois muuten tullut varmaan aika paljon GMiä jos se olisi ollut sallittu ;)

Mitäs kaikkia muita itemeitä muuten bannilistalla oli edes?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vala

Viesti Kirjoittaja Vala »

AnlaShok kirjoitti:Ei tuossa virhettä ole. Pelkän fearin kanssa osuisit (1-(1-(1-(30/36))^2))*(1/6)+(1-(1-(30/36))^2)*(1/2) = 49%:n todennäköisyydellä. 2+:lla osut 83% tn:llä. Pelitilanteessa tällainen ratkaistaisiin heittämällä d6 (siis että kumpi pätee), mutta laskuri laskee näistä keskiarvon, joka on tuo 66.2%.
OK. Ihmettelinkin tuota prosenttia. Tuossa vain ei pelitilanteessa tarvittaisi sitä 4+ kumpi pätee heittoa, kun Tress:in säännöissä lukee selvästi, että osuu 2+ muista modifereista huolimatta(joihin myös fear lukeutuu..)
"The board is set. The pieces are moving"
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Deetwo kirjoitti:Harmi että stonefistin piti ilmoittautua turnaukseen, olisin voittanut :D
Ikävä pilata ilosi, mutta et olisi :) Stonefistin konsepti ei ole uniikki ja pikaisen testin perusteella löytyy muitakin, jotka olisivat Tzolkinin voittaneet.
jullevi kirjoitti:hmettelenpä vain yhä miksi Bane Headia ei bännitty (pun intended) kun vastaavia tiettyyn heppuun vaikuttavia esineitä kuitenkin kiellettiin..
Bän headia ei banettu siksi, että se ei vaikuttanut pelitasapainoon häiritsevästi.

//Edit
Niin joo, pun jäi vähän epäselväksi, bane ja ban kun tarkoittavat ihan eri asiaa.

Bannilistalla oli siis Van Horstmann's Speculum ja Sword of Fate, ei muita. Speculum pilaisi koko turnajaisten idean, joten se oli automaattisesti poissuljettu. Sword of Fatea harkitsin pitkään, mutta pian se paljastui melko ylivoimaiseksi (5 minuutissa kyhätty hahmo voitti suurimman osan muista kilpailijoista). Kaikki muut olivat sallittuja, joskaan Curmudgeonly Clobbera ei siinä muodossaan, mikä se oikeasti oli.

Fellblade olisi pitänyt bannata samalla perusteella kuin Sword of Fate, mutten tiennyt kyseisen esineen olemassaolosta. Jos jullevin mielestä jokin fiksu esine oli kielletty, niin kannan täyden vastuun, kunhan joku kertoo minulle mikä tämä esine on.
Vala kirjoitti:OK. Ihmettelinkin tuota prosenttia. Tuossa vain ei pelitilanteessa tarvittaisi sitä 4+ kumpi pätee heittoa, kun Tress:in säännöissä lukee selvästi, että osuu 2+ muista modifereista huolimatta(joihin myös fear lukeutuu..)
Hmm, oikeastaan ihan totta. Olin siinä käsityksessä että tuo "other modifiers" tarkottaisi lähinnä WS:ää, ja että fearissa kuvaus olisi ollut samankaltainen, mutta näemmä näin ei ollut. Taistelun lopputulokseen se ei kuitenkaan vaikuttanut (P'Rseelle olisi jäänyt ~0.5 woundia). Muistetaan ensi kerralla.
Deetwo

AnlaShok kirjoitti:
Deetwo kirjoitti:Harmi että stonefistin piti ilmoittautua turnaukseen, olisin voittanut :D
Ikävä pilata ilosi, mutta et olisi :) Stonefistin konsepti ei ole uniikki ja pikaisen testin perusteella löytyy muitakin, jotka olisivat Tzolkinin voittaneet.
Niin, ainakin kaksi vai kolme samanlaisa dwarf lordia? En yhtään ihmettelekkään että näitä ilmoittautui :)
Ainakin jotain muuta hahmoa vastaan olisi ollut huomattavasti suurempi mahdollisuus voittaa tuo edellinen matsi.
AnlaShok

Pronssiottelu
Finaali

Kaavio

Kiitoksia kaikille osallistuneille. Otan erittäin mielelläni kaiken palautteen vastaan.

Muutamia omia huomioitani:
Fellblade banniin, muuten kamat olivat aika jees. Mielipiteitä bane headia vastaan/puolesta otetaan vastaan.
Ratsut automaattisiksi, meni vähän säheltämiseksi kun piti aina tarkistaa että kenellä on ja kenellä ei
AnlaShok

Deetwo kirjoitti:
AnlaShok kirjoitti:
Niin, ainakin kaksi vai kolme samanlaisa dwarf lordia? En yhtään ihmettelekkään että näitä ilmoittautui :)
Ainakin jotain muuta hahmoa vastaan olisi ollut huomattavasti suurempi mahdollisuus voittaa tuo edellinen matsi.
Yhteensä 4.... :)
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Hyvä Nithadran! *taputuksia* Hävisin sentään kunniakkaasti voittajalle :)
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Walloittaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walloittaja »

Onnittelut Nithadranille voitosta *taputusta*! Nyt, tahtoisin tietää voittajan varustuksen :)

-Walloittaja
Mä voisin ihan hyvin pelata noita Harpyjoita vaikka niillä ei ois yhtään attackia! (c) Nazreg
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

Lord Nithadran of Bretonnia:

Heavy Armour, Lance, Enchanted Shield(10), Gromril Great Helm(30),
Birth-Sword of Carcassone(35), Virtue of Confidence(25), Knights Vow, Warhorse.

Pst= 237

Virtue of Confidence= Challengessa lordini re-rollaa kaikki heitot to hit ja to wound
Gromril Great Helm= Armour save 6+, yhdistettävissä muihin panssareihin.
Birth-Sword of Carcassone= +1 S, vihollinen re-rollaa onnistuneet savet.

Olen kummissani!
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
AnlaShok

Niin joo, noita varustuksia piti pistää. Eli siis neljän parhaan varustukset:

1.
Lord Nithadran of Bretonnia:

M WS BS S T W I A LD Save
4 6 3 4 4 3 6 4 9 0+

Warhorse:

M WS BS S T W I A LD
8 3 0 3 3 1 3 1 5

Heavy Armour, Lance, Enchanted Shield(10), Gromril Great Helm(30),
Birth-Sword of Carcassone(35), Virtue of Confidence(25), Knights Vow, Warhorse.

Pst= 237

Virtue of Confidence= Challengessa lordini re-rollaa kaikki heitot to hit ja to wound
Gromril Great Helm= Armour save 6+, yhdistettävissä muihin panssareihin.
Birth-Sword of Carcassone= +1 S, vihollinen re-rollaa onnistuneet savet

2.
Dwarf Lord of the Clan Karaz Kol Gotrek Stonefist ¤ 248pts.
M WS BS S T W I A Ld
3 7 4 4 5 3 4 4 10
Great weapon, hand weapon & gromril armour

Master Rune of Gromril 25pts.
Rune of Resistance 25pts.
Master Rune of Spite 45pts.

3.
Eli Korkea Haltioiden Val'Shagress klaanin kunniaa tulee puolustamaan Prinsessa Janalia

WS S T W I A Ld Sv
7 4 3 3 8 4 10 0+ rerollable
Maagiset tavarat:

Talisman of Saphery: Vastustajan Maagiset aseet eivät toimi Base-to-Base kontaktissa Janalian kanssa
Helm of Fortune: 6+ save ja saa rerollia ryssinneen saven
Echanded shield: 5+ save
Sword of might: +1 S
Heavy armor, Barded elven steed ja Ithilmar Great Sword (GW)

4.
Lord Venerable Tzolkin, Saurus Oldblood of the Lizardmen

Light armour 3pts
Bane Head 15pts
Aura of Quetzl 30pts
Pirahna Blade 35pts
Enchanted Shield 10pts

Total: 238pts
Deetwo

Ai hitto, tulipas itselläni pieni laskutoimitusvirhe tuolla kun mietin... :D
Noh, en ois itseasiassa maagisen aseenikaan kanssa voittanut janaliaa kun nyt tarkemmin miettii...

Ja kolmen kärki on kyllä aikalailla oikeassa järjestyksessä.
Onnea vaan paremmin pärjänneille :D
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Gromril Great Helm antaa re-rollia armour savet.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
AnlaShok

Oikolukurölli kirjoitti:Gromril Great Helm antaa re-rollia armour savet.
Blaa, ei tuota tarvitse nyt viilata. Kopypastesin suoraan ilmottautumispostista ja rerolli oli kyllä mukana hurmeiden kentillä.
Brightstar

Viesti Kirjoittaja Brightstar »

...Ja jo tässävaiheessa lupaan tulla yöllä kastroimeen ne ketkä tekevät samallaisen hahmon tuleviin turnajaisiin kuin minulla oli nyt :D

Edit: Koskas tämmönen seuraava turnajainen on? jos tämmöistä ikinä järjestetään niin voisi tuon rajan nostaa vaikkapa 275 ja lisätä parisen pistetuhlaus abilityä lisää esim. +1 Ws 20pts jne.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Nithadran
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nithadran »

Olisi ihan kiva kyllä tämmöinen toinenkin! Pääsisimpähän puolustamaan mestaruuttani!

Pistehintoja kyvyille voisi kyllä pienentää sitten...
Meaning of war is not to die for your country. But make the other bastard die for his.
- Patton
AnlaShok

Ei kun pointti ei ole, että abilityjä modifioidaan hirveästi. Pisterajaa kyllä nostetaan, ja jos saan homman toimimaan riittävän automaattisesti (=helposti) niin ehkäpä jopa kaksi eri sarjaa voitaisiin tulla näkemään.
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Tai jos laittaisi pisterajaksi 150 pts? Liian lähellä nykyistä sen pisterajan ei kannata olla, muuten tulee vain kauheasti kopioita tuosta voittajanelikosta. Myöskin 300 pistettä menisi...

Niin ja eihän sen välttämättä tarvitse olla cup-mallinen, voisi ottaa vaikka jonkunlaiset alkulohkot joista kaksi tai yksi parasta pääsee play-offeihin.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
AnlaShok

The Senator kirjoitti:Tai jos laittaisi pisterajaksi 150 pts? Liian lähellä nykyistä sen pisterajan ei kannata olla, muuten tulee vain kauheasti kopioita tuosta voittajanelikosta. Myöskin 300 pistettä menisi...

Niin ja eihän sen välttämättä tarvitse olla cup-mallinen, voisi ottaa vaikka jonkunlaiset alkulohkot joista kaksi tai yksi parasta pääsee play-offeihin.
Hyviä ideoita! Pisteraja ei tule pysymään samana. Todennäköisesti se tulee kasvamaan (tai siis toinen on esimerkiksi sen 150, toinen 300). Samalla myös sallitut taikaesinerajat kasvavat, jotta muutkin kuin kaaos ja vc voisivat osallistua. Kiinnostaisi myös toteuttaa turnee, jossa monstrous mountit olisivat sallittuja, mutta tämä on vasta kehittelyasteella.

//Edit
Niin joo, tuo alkulohkosysteemi olisi kanssa erittäin fiksua. FB-matsit kun ovat aika kivi-paperi-sakset -tyyppisiä. Nytkään ei ollut yhtään hahmoa, joka olisi voittanut kaikki osallistujat joten tuuri arvonnassa vaikutti lopputulokseen jonkin verran. Alkulohkosysteemi vähentäisi tuota sattuman mahdollisuutta jonkin verran.
Stone Fist

Viesti Kirjoittaja Stone Fist »

Gotrek Stonefist uses his armour save of 3+...
Miksi tuossa ei sanota että sen voi re-rollata? Vai oliko tuo seuraus siitä että, sillä Nithadranilla oli se 're-roll onnistuneet savet'? Mutta kuitenkin onnittelut voittajalle! :)
-Put your trust in stone and iron - stone and iron have always been true friends of the Dwarfs.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Hyviä ideoita! Pisteraja ei tule pysymään samana.
Samaa mieltä. Jos pisterajat olisivat samat, olisi kaikilla ukkonaan Nithradan tai joku muu menestynyt charru.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”