Hydran base.
-
Ihmiskilpi
Hydran base.
Eli onkohan Hydralla monster vai chariot base. Paketissa ei tule mitään basea, mutta kai sille nyt joku pitää pistää. Kiitos jo etukäteen!
Paitsi että esim. chariot baseja ei myydä erikseen...VD kirjoitti:Tuskimpa, ei ainakaan läheskään kaikissa tuollaisissa yksiköissä ( kuten vaikka black coach ) tule beissiä, sen voi ostaa jos haluaa.
Näyttäisi GW storen kuvassa ainakin olevan hydra monster basella kai, tai largella.. paha sanoa kun en tiedä minkä kokoinen itse modeli on, mutta näyttäisi tulevan aika reilusti tuosta lätystä yli.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Itselläni on tässä vieressä White Dwarfin mukana tullut Base Size & Unit Strength Reference Sheet. Sen mukaan pienellä vilkaisulla huomaan, että War Hydra kuuluisi olla 50mm x 100mm basella.Deetwo kirjoitti:Paitsi että esim. chariot baseja ei myydä erikseen...VD kirjoitti:Tuskimpa, ei ainakaan läheskään kaikissa tuollaisissa yksiköissä ( kuten vaikka black coach ) tule beissiä, sen voi ostaa jos haluaa.
Näyttäisi GW storen kuvassa ainakin olevan hydra monster basella kai, tai largella.. paha sanoa kun en tiedä minkä kokoinen itse modeli on, mutta näyttäisi tulevan aika reilusti tuosta lätystä yli.
Niin ja eihän tosiaankaan kaikissa pakkauksissa tule basea, esim. suurimmassa osassa kärryjä, sekä lentoyksiköissä tulee vain flying base. Tähänkin pitää vaan itse väkrätä base vaikka kahdesta monster (50 x 50) basesta.
Re: Hydran base.
Base size & unit strength reference sheet vastaa kysymykseesi. Hydran mukana ei tule basea, mutta sehän ei suinkaan tarkoita sitä etteikö sitä oikeankokoiselle kelkalle pitäisi asentaa. Siitä vain kartonkia/vaneria/plasticardia leikkaamaan.Ihmiskilpi kirjoitti:Eli onkohan Hydralla monster vai chariot base.
it is apparent the intent has been revealed
-
Janne Forsell
- Viesti:
Itse en välitä mitä GW sanoo alustojen koosta. Sen sijaan laitan figuilleni sen kokoiset alustat, joihin ne mahtuvat ja joissa ne näyttävät hyvältä. Esimerkiksi Black Coachillani on 50*150 mm alusta ja Zombie Dragonillani 55*100 mm alusta.
Ei ole oikeita tai vääriä sääntöjä - on vain erilaisia sääntöjä.
Öh, mutta eikös sen oikean Basen koko ole aika tärkeä?
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Sanotaan näin, että isommasta basen koosta on harvoin todellista hyötyä itse pelaajalle. Muutama efekti taitaa olla sellaisia, jotka vaikuttavat kaikkiin vihollisiin base kontaktissa. Yleensä isompi base tarkoittaa enemmän vihollisia kosketuksissa ja siten enemmän hyökkäyksiä viholliselle. Isommat flankit. Enemmän pinta-alaa johon osua stoniksilla. Ehkä templaatin alle kokonaan mahtuminen on vaikeampaa, joka heikentää breath attackeja (pikku lätyissä keskikohdan hipaisu tarkoittaa automaattista hittiä tupla strenalla).
Käytännössä isosta aluksesta kärsii omistaja yleensä eniten. Yksi vaihtoehto on tietysti käyttää isompaa alustaa, mutta peliteknisesti sopia, että käytetään monsterin kokoa kuvaavaa irrallista pikkualustaa, josta katsotaan montako rivimiestä todella on kontaktissa ja miten templaatit osuvat monsuun. Käytännössä figu menettää pelitekniset ominaisuutensa ja edustaa pahviläpyskää silloin, kun sitä läpyskää ei pöydällä pidetä.
Käytännössä isosta aluksesta kärsii omistaja yleensä eniten. Yksi vaihtoehto on tietysti käyttää isompaa alustaa, mutta peliteknisesti sopia, että käytetään monsterin kokoa kuvaavaa irrallista pikkualustaa, josta katsotaan montako rivimiestä todella on kontaktissa ja miten templaatit osuvat monsuun. Käytännössä figu menettää pelitekniset ominaisuutensa ja edustaa pahviläpyskää silloin, kun sitä läpyskää ei pöydällä pidetä.