"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hydran base.

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Ihmiskilpi

Hydran base.

Viesti Kirjoittaja Ihmiskilpi »

Eli onkohan Hydralla monster vai chariot base. Paketissa ei tule mitään basea, mutta kai sille nyt joku pitää pistää. Kiitos jo etukäteen!
plurtsis

Viesti Kirjoittaja plurtsis »

Dark Elf Hydralla ?

jos paketissa ei tullu basea ni siinä on valmistus virhe vie takas kauppaan ja niitten pitäis antaa sulle uus.
"We shall strike down our foes with sharp steel and cold hearts. plurtsis the witch king of naggaroth
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

plurtsis kirjoitti:Dark Elf Hydralla ?

jos paketissa ei tullu basea ni siinä on valmistus virhe vie takas kauppaan ja niitten pitäis antaa sulle uus.
Tuskimpa, ei ainakaan läheskään kaikissa tuollaisissa yksiköissä ( kuten vaikka black coach ) tule beissiä, sen voi ostaa jos haluaa.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

VD kirjoitti:Tuskimpa, ei ainakaan läheskään kaikissa tuollaisissa yksiköissä ( kuten vaikka black coach ) tule beissiä, sen voi ostaa jos haluaa.
Paitsi että esim. chariot baseja ei myydä erikseen...
Näyttäisi GW storen kuvassa ainakin olevan hydra monster basella kai, tai largella.. paha sanoa kun en tiedä minkä kokoinen itse modeli on, mutta näyttäisi tulevan aika reilusti tuosta lätystä yli.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Deetwo kirjoitti:
VD kirjoitti:Tuskimpa, ei ainakaan läheskään kaikissa tuollaisissa yksiköissä ( kuten vaikka black coach ) tule beissiä, sen voi ostaa jos haluaa.
Paitsi että esim. chariot baseja ei myydä erikseen...
Näyttäisi GW storen kuvassa ainakin olevan hydra monster basella kai, tai largella.. paha sanoa kun en tiedä minkä kokoinen itse modeli on, mutta näyttäisi tulevan aika reilusti tuosta lätystä yli.
Itselläni on tässä vieressä White Dwarfin mukana tullut Base Size & Unit Strength Reference Sheet. Sen mukaan pienellä vilkaisulla huomaan, että War Hydra kuuluisi olla 50mm x 100mm basella.

Niin ja eihän tosiaankaan kaikissa pakkauksissa tule basea, esim. suurimmassa osassa kärryjä, sekä lentoyksiköissä tulee vain flying base. Tähänkin pitää vaan itse väkrätä base vaikka kahdesta monster (50 x 50) basesta.
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Guzlob
Viesti:

Re: Hydran base.

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

Ihmiskilpi kirjoitti:Eli onkohan Hydralla monster vai chariot base.
Base size & unit strength reference sheet vastaa kysymykseesi. Hydran mukana ei tule basea, mutta sehän ei suinkaan tarkoita sitä etteikö sitä oikeankokoiselle kelkalle pitäisi asentaa. Siitä vain kartonkia/vaneria/plasticardia leikkaamaan.
it is apparent the intent has been revealed
chokka

Viesti Kirjoittaja chokka »

plurtsis kirjoitti:Dark Elf Hydralla ?

Tota ei. Hydran mukana ei tule basea ollenkaan. Kannattaa tehdä pahvista, jos ei erikseen halua tilata/ostaa.
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

Asian voi ratkaista helposti sillä että näyttääkö Hydra enemmän chariotilta vai monsterilta? =)
Eye is green.
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

Eraphion kirjoitti:Asian voi ratkaista helposti sillä että näyttääkö Hydra enemmän chariotilta vai monsterilta? =)
Tällä metodilla päädytäänkin näppärästi juuri siihen vääränkokoiseen alustaan.
it is apparent the intent has been revealed
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

Aijaa? Näytä yksikin monsteri joka käyttää chariotin alustaa..
Eye is green.
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Eraphion kirjoitti:Aijaa? Näytä yksikin monsteri joka käyttää chariotin alustaa..
*näyttää stegadonia ja hydraa*
red duke

Viesti Kirjoittaja red duke »

Itse en välitä mitä GW sanoo alustojen koosta. Sen sijaan laitan figuilleni sen kokoiset alustat, joihin ne mahtuvat ja joissa ne näyttävät hyvältä. Esimerkiksi Black Coachillani on 50*150 mm alusta ja Zombie Dragonillani 55*100 mm alusta.
Ei ole oikeita tai vääriä sääntöjä - on vain erilaisia sääntöjä.
elector
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elector »

Öh, mutta eikös sen oikean Basen koko ole aika tärkeä?
Headquarters -turnauksia jo vuodesta 2005.
8 järjestetyn turnauksen kokemuksella.
HQ - Laatupelit Avoin Yhtiö
http://www.headquarters.fi uudistunut sivusto!
EI POSTIKULUJA! KAIKKI MINIATYYRIT -20%!!
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Sanotaan näin, että isommasta basen koosta on harvoin todellista hyötyä itse pelaajalle. Muutama efekti taitaa olla sellaisia, jotka vaikuttavat kaikkiin vihollisiin base kontaktissa. Yleensä isompi base tarkoittaa enemmän vihollisia kosketuksissa ja siten enemmän hyökkäyksiä viholliselle. Isommat flankit. Enemmän pinta-alaa johon osua stoniksilla. Ehkä templaatin alle kokonaan mahtuminen on vaikeampaa, joka heikentää breath attackeja (pikku lätyissä keskikohdan hipaisu tarkoittaa automaattista hittiä tupla strenalla).

Käytännössä isosta aluksesta kärsii omistaja yleensä eniten. Yksi vaihtoehto on tietysti käyttää isompaa alustaa, mutta peliteknisesti sopia, että käytetään monsterin kokoa kuvaavaa irrallista pikkualustaa, josta katsotaan montako rivimiestä todella on kontaktissa ja miten templaatit osuvat monsuun. Käytännössä figu menettää pelitekniset ominaisuutensa ja edustaa pahviläpyskää silloin, kun sitä läpyskää ei pöydällä pidetä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”