"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Helf Swordmaster honour

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Omenat & Goblinit

Viesti Kirjoittaja Omenat & Goblinit »

Grond kirjoitti:Riita? - eihän tässä mitään riidellä. Esitämme vain poikkeavia näkemyksiä erilaisin perusteluin. HE-kirja toteaa, että prinssille/commanderille voi ottaa joko GW:n tai toisen kässärin, ei molempia. Päinvastaista ei minkään HE-kirjan / sääntökirjan kohdan perusteella ole esitetty. Tottakai voi olla eri mieltä, mutta varmuutta asiaan ei saada ennenkuin joku GW:ltä asiaan ottaa kantaa. Siihen asti vastustan asiaa.
[offtopic]Niin no joo, oikeassa olet[/offtopic]

Tuo Dolmotin juttu on aika hyvä, siirryn sille puolelle...
Mitä yhteistä on omenalla ja gobbolla?
- Molemmat on hedelmiä paitsi gobbo.
Lunatic^

Viesti Kirjoittaja Lunatic^ »

Mutta käyttäkää päätä (GW-pelissä tosin turhaa) sillä, jos aseenasi on esim, joku pikku dagger ja SW honour niin eihän se silti periaatteessa pysty päätä katkasemaan, puukkohan jäisi kurkkuun kiinni. Toisin kuin GW, uppoaa kurkusta sisään ja ulos helposti :D
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Lunatic^ kirjoitti:Mutta käyttäkää päätä (GW-pelissä tosin turhaa) sillä, jos aseenasi on esim, joku pikku dagger ja SW honour niin eihän se silti periaatteessa pysty päätä katkasemaan, puukkohan jäisi kurkkuun kiinni. Toisin kuin GW, uppoaa kurkusta sisään ja ulos helposti :D
Juu, mutta tikarilla on kyllä muita keinoja tappaa yhdellä iskulla.
Sivaltaa vaikka kurkun auki, arvelisin että on aika Killing Blow.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Lunatic^ kirjoitti:Mutta käyttäkää päätä (GW-pelissä tosin turhaa) sillä, jos aseenasi on esim, joku pikku dagger ja SW honour niin eihän se silti periaatteessa pysty päätä katkasemaan, puukkohan jäisi kurkkuun kiinni. Toisin kuin GW, uppoaa kurkusta sisään ja ulos helposti :D
Tuota noin. Minulla ei ole Swordmaster-honouria, mutta jos annat minulle tikarin ja saan sillä vapaasti tehdä piston, väitän että teen sillä välittömän tapon. Jos et usko, kokeillaan :). Minä tarjoan oluet jos selviät hengissä.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ja, jos sankari on käyttänyt 200 - 300 vuotta taistelutaitojen hiomiseen niin kyllä se tietää tasan tarkkaan miten ihminen suolistetaan ja nyljetään vaikka hopealusikalla. Haltiathan ovat tunnetusti ihmisiä nopeampia oppimaan uutta.

Sinällään tälläisiä niin sanottuja järkeistyksiä kannattaa välttää argumentoinnissa, jos ei ole asiaa loppuun miettinyt. Warhammeria pelataan hyvin yleistetyllä tasolla ja loppujen lopuksi jokin sääntö voi tulla niin monesta eri syystä.

Ja btw, se puukko kurkussa on aika kohtalokas taistelukentällä, jossa kukaan ei tule sinua auttamaan. Paitsi tietysti, jos sattuu olemamaan epäkuollut, mutta näiltäkin löytyy omat herkistyksensä.
Jade-eye

Viesti Kirjoittaja Jade-eye »

Murhe kirjoitti:Ja, jos sankari on käyttänyt 200 - 300 vuotta taistelutaitojen hiomiseen niin kyllä se tietää tasan tarkkaan miten ihminen suolistetaan ja nyljetään vaikka hopealusikalla.
Itse asiassa, minä tiedän puolen minuutin opiskelulla, miten saadaan hopealusikalla tapettua ihminen:

Tökitään pari kertaa panssariin, niin vihollinen kituu jo henkihievärissä, naurusta. Jos hän jää vielä henkiin, avataan suu ja tungetaan lusikka niin syvälle kuin pystytään. Tehokasta ja helppoa.
(Tässä jotain, jota en ole keksinyt)
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Aron: Nyt tuosta jäi se Killing Blow tekemättä. Jos tökit ensin, ja tunget kurkkuun sitten, vihun kaverit teurastavat sinut sillävälin.

HMM, ollaankos off-topic, ollaankos?
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Grond kirjoitti:
Tuota noin. Minulla ei ole Swordmaster-honouria, mutta jos annat minulle tikarin ja saan sillä vapaasti tehdä piston, väitän että teen sillä välittömän tapon. Jos et usko, kokeillaan :). Minä tarjoan oluet jos selviät hengissä.

Sulle käy kun simpsoneissa kävi sille lihavalle poliisin pojalle joka yritti puukottaa Bartia. Ensin se sai vapaan iskun puukolla ja loikkasi eteenpäin iskien puukolla, vain onnistuakseen osumaan itseensä näkymättömän voiman avulla. Se kohta oli oikeasti
hauska, eikä sitä oikein voi kuvailla näin sanallisesti :)
Sitäpaitsi voihan sen vapaan lyönnin ymmärtää hieman toisin.
Teeppä sama juttu teatteritikarilla josta menee terä sisään.

Sori että piti nysvätä, mutta oli ihan pakko. Älä siis ymmärrä tätä väärin ;) pliis
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Kuin kapteeni sanoi, tuo great weaponi EI osteta kohdasta "May choose either a great weapon, lance, halberd or additional hand weapon".

Eikä siinä kohdassa sanotakaan että ei missään nimessä voi olla molempia, vain ettei sitä kautta saa ostettua molempia.

Voisi jopa ottaa swordmasterin lisäksi kilven ja käyttää käsiasetta ja kilpeä kombossa ja saada killing bloweja ja kunnon saven samalla.

Onhan se aikamoista sääntöasianajoa, mutta jos armeijakirjan lukee sanantarkasti niin täysin laillista. Ja, miten muuten sääntöjä pitäisi lukea kun sanantarkasti? Voihan siitä sopia kaveriporukassa "sääntöjen hengen nimessä", mutta ei semmoista voi vaatia.
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

Ääh Annan oman kantani asiaan. Pitää olla todella ilkeä ihminen jos käyttää swordmaster honourin kanssa muuta kun gw:tä.
a. en näe mitään järkeä koska +2 strenkkaa ja iskee normalissa initiative orderissa on kyllä äärimmäisen kova.
b. tuo on hirveää sääntöjen kiertoa koska eiköhän geeween pojat ole tarkottanu sitä että se on pakko olla se great weapon jos on kyseinen honouri. Tästä tulee mieleen tuo boneripperin tykin pidennys.
Jos kaikki tuon tyyliset jutut pitäis tarkeentaa ihan älyttömän tarkasti niin sääntökirja ois 1000 sivua ja armybookit 100+.
Älkää ihmiset sitten ottako hernettä nenään tämä on vaan mun mielipide.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Murhe
Valvoja

weis kirjoitti:b. tuo on hirveää sääntöjen kiertoa koska eiköhän geeween pojat ole tarkottanu sitä että se on pakko olla se great weapon jos on kyseinen honouri. Tästä tulee mieleen tuo boneripperin tykin pidennys.
Jos kaikki tuon tyyliset jutut pitäis tarkeentaa ihan älyttömän tarkasti niin sääntökirja ois 1000 sivua ja armybookit 100+.
Älkää ihmiset sitten ottako hernettä nenään tämä on vaan mun mielipide.
Kyse ei ole sääntöjen kiertämisestä. Jos studio on tarkoittanut, että se Great Weapon on pakollinen honourin yhteydessä niin miksi sitä ei ole sitten sanottu erikseen? Sääntöjen kirjoittajien ajatusten luku on mielestäni liikaa vaadittu, kun keskivertopelaajalle tekee jo perus englanti vaikeaa.

Sääntökirja voitaisiin kirjoittaa tarkasti, selkeästi, jos studio vain vaivautuisi määrittelemään tietyt termit ja käyttämään niitä määritelmänsä mukaisesti, eikä vain heittelemällä miten sattuu. Itseasiassa sääntökirja ja armeijakirjat saattaisivat jopa tiivistyä, koska samaa asiaa ei tarvitse erikseen määritellä jokaisessa armeijakirjassa, jokaisen esineen/loitsun/kyvyn kuvauksessa. Bonuksena turhat porsaanreiät sulkeutuisivat ja sääntöjen korjaaminen jäisi pois. Tämä vain vaatisi kirjan uudelleen kirjoittamisen pelkän copy/pasten ja purukumin sijaan.
weis
Viesti:

Jooh.. no en pidä tommosesta sääntöjen kanssa kikkailusta. Aivan sama mutta ihmettelen minkä takia joku haluais vaihtaa gw:n joka iskee initiative järjestyksessä kahteen käsiaseeseen? Tai ylipäätään mihinkään muuhun.
Murhe
Valvoja

Tässähän ei ole mitään "kikkailua". Koska hahmo saa ylimääräisen käsiaseen ja Great Weaponin itselleen niin miksi ei, jos tuntee siitä hyötyvänsä. Yhtä hyvin jalkacharrulle voi ottaa kilven ja käyttää lähitaistelussa käsiasetta ja kilpeä, jolloin saa paremman saven ja hyötyy edelleen killing blow erikoissäännöstä. Ketä se haittaa, jos joku haluaa maksaa 40 pistettä killing blow erikoiskyvystään, jalkauttaa charrunsa samalla ja estää maagisen aseen ottamisen?

Pelistä löytyy vielä ikävämpiä sääntöteknisiä porsaanreikiä, joihin verrattuna yksi haltia ylihintaisella aseoptiolla on yhtä tyhjän kanssa. Esimerkkinä vaikka jalan liikkuva charru peitsen kanssa, jonka pitäisi olla täysin laillinen yhdistelmä (ainakaan vielä vastaan ei ole tullut korjausta siihen). En ole näitä nähnyt koskaan juoksentelevan pelikentällä.
Lunatic^

Viesti Kirjoittaja Lunatic^ »

Jos nyt kaikki rauhottuu ja laitetaan tikarit kaappiin ja hengitetään syvään. Ketään ei tarvitse satuttaa, eihän?
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Lunatic^ kirjoitti:Jos nyt kaikki rauhottuu ja laitetaan tikarit kaappiin ja hengitetään syvään. Ketään ei tarvitse satuttaa, eihän?
...sanoo mies jolla on signaturena "Kill Them Both!"

Itse vetoan varovasti designer's intentiin edellämainitun BSB-vastauksen perusteella. Eihän honouria kielletä kirjan mukaan lipunkantajaltakaan, mutta Gav kieltää.
Murhe kirjoitti:Jos studio on tarkoittanut, että se Great Weapon on pakollinen honourin yhteydessä niin miksi sitä ei ole sitten sanottu erikseen?
Koska tekijää kiinnosti enemmän se Bugmanin happy hour kuin asioiden ajattelu?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
weis
Viesti:

Lunatic^ kirjoitti:Jos nyt kaikki rauhottuu ja laitetaan tikarit kaappiin ja hengitetään syvään. Ketään ei tarvitse satuttaa, eihän?
Niin ilmaisin vaan mielipiteeni. Kuten jo aikaisemmin ilmoitin että ei tarvi ottaa hernettä nessuun. En vain pidä porsaanreikien etsinnästä tai hyödyntämisestä koska se on mielestäni naurettavaa.
Konrad von Richtmark

Viesti Kirjoittaja Konrad von Richtmark »

Tuosta Gav Thorpen vastauksesta, eräässä GW:ssä (en muista numeroa, samassa missä Albion-itemit julkaistiin jmo) oli Chronicles-lisäys jossa selvennettiin että kaikki kahden käden aseet tai kilvet ovat BSB:lle kielettyjä.

Ei Gav uutta sääntöä siis perustanut, teki selvennyksen vaan. Ei ole mitään sääntöteknistä ongelmaa käyttää swordmaster honouria ja muuta kun GWtä, ei ainakaan kunnes virallinen errata tulee (ja tämä siis on errata, ei clarification).
elfmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elfmaster »

Eikös tuo +2 strenaa tule vain chargessa,(mitenkäs tuo nyt meni) jolloin voisi ensin chargetaa ja saada +2 strenaa jonka jälkeen voisi vaihtaa kahteen tavalliseen miekkaan.'

(Edit)Ops sillä onkin koko ajan tuo +2 strenaa(Edit)
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

weis kirjoitti: Aivan sama mutta ihmettelen minkä takia joku haluais vaihtaa gw:n joka iskee initiative järjestyksessä kahteen käsiaseeseen? Tai ylipäätään mihinkään muuhun.
No, otetaanpa haltiaprinssi Armour of the Godsin kanssa (eli S5) ja tälle Swordmaster honour. Vastaan tulee yksikkö T3 5+save -tyyppejä. Löisitkö itse mieluummin viisi S5 hyökkäystä vai 4 S7 hyökkäystä?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
weis
Viesti:

No tietenkin viis s5 hyökkäystä mutta tämä on taas näitä mitä jos. Heitänpä sinulle vastapallon. Entä jos tulee vastaan yksikkö kaaos knightteja kumman otat silloin? ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”