Hiekan irtoaminen pohjalevyistä.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Hiekan irtoaminen pohjalevyistä.
Minulle on nyt tapahtunut muutaman kerran siten että hiekka irtoaa pohjalevystä sellaisina isoina suikaleina kun olen alkanut maalaamaan hiekkakerrosta. Mistähän tämä nyt johtuu? Ruoho ja turffi pysyy ihan hyvin mutta pitäisiköhän hiekkaa varten hioa tuota levyn pintaa vaikka ihan hiekkapaperilla.
Olen käyttänyt erikeeperiä, Kiilto-puuliimaa ja kokeilin myös GW:n muoviliimaa, mutta se irtosi ennen kuin ehdin edes koskea hiekkaan siveltimellä.
Olen käyttänyt erikeeperiä, Kiilto-puuliimaa ja kokeilin myös GW:n muoviliimaa, mutta se irtosi ennen kuin ehdin edes koskea hiekkaan siveltimellä.
-
TranssiApina
Oletkos antanut liiman kuivua yhden päivän ennen maalauksen aloittamista? Itse teen baset näin: Levitän hieman vedellä ohennetun Erikeeperin baseen ja upotan basen hiekkaan. Annan kuivua päivän. Maalaan sitten pohjavärillä hiekan, jonka jälkeen annan maalinkin kuivua pitkään, jottei hiekka lähde irti kostean maalin vaikutuksesta drybrushatessa. Sitten loppu onkin drybrushausta ja static grassin kanssa nyhjäämistä.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
-
Janne Forsell
- Viesti: