"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

White Dwarf?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Käykö lahjakortti sinne hesan liikkeeseen vai pitääkö mennä britteihin :)
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Lahjakortti käy Hesassa, mutta enää niitä ei tietääkseni jaeta minkään tilauskeinon mukana. Hintaa on pudotettu enemmän tai vähemmän vastaavasti.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Zindaju

Viesti Kirjoittaja Zindaju »

Eli tilauksen voi aloittaa Helsingin gw:ltä?
LeGrey

Viesti Kirjoittaja LeGrey »

Voi aloittaa Helsingin GW:stä. Sinne tiskille vain kysymään, ne hoitaa tilaussysteemit siitä eteenpäin.
"Jos et seivaa, et voi voittaa." -NecroJ
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Nykyään ei enää WD-tilauksen mukana tule mitään lahjakorttia, mutta tilauksen hinta on alhaisempi.
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

rampale kirjoitti:Kohtalaisen vähän siellä imho on luettavaa. Hienoaja kuvia kuitenkin löytyy, mutta varsinaisia artikkeleja varsin vähän verrattuna lehden kokoon. Periaatteessa maksullinen mainosläpyskä on kyseessä.
Vertaappa vaikka johonkin ulkomaalaisiin musalehtiin? No mulle nyt tulee vaan Bass Player mutta mitä olen selaillut nii kaikki ne muutkin lehdet on samanlaisia, eli ensin kolme aukeamaa mainoksia ja sitten yhen sivun nurkassa käpälänkokoinen pätkä tekstiä. Sivun nurkassa lukee tietysti "continued on page 48.." joten ei muutakun taas selataan pari aukeamaa mainoksia jotta saadaan toinen käpälänkokoinen laatikko tekstiä. Onhan se ihan totta että sen artistin haastattelu oli 4 aukeamaa mutta kun tekstiä siinä on ehkä hikiseen sivullinen. (Äijän kuva mukaanlukien!) ;-)

En ole WD:tä lukenut vuosiin mutta ainakin viimeeks kun luin niin oli siinä sentään hiukka enemmän asiasisältöä =) Ja tosiaan, kannattaa tilata ulkomailta, irtonumerot täältä on sairaan hintaisia (esim BP=$50/vuosi, irtonumerot ärrältä 8.5e/kpl!).
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Ja ainakin mainokset ovat harrastukseen liittyen :D Eikä esmes jotain huuhaa mainoksia joilla ei ole mitään merkitystä figu harrastuksella.

Mikä herättää kysymyksen millä GW kustantaa WD:n. Verrataanpa mikrobittiin suomessa. ~Sama sivumäärä, ~sama hinta(en nyt muista tarkkoja arvoja), ei ulkopuolista mainostusta eli ei mainostuloja. Joko lehden teko suomessa on vain kalliimpaa vai missäs GW säästää WD:n tekokuluissa niin paljon että olisi kannattavaa?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

tneva82 kirjoitti:Mikä herättää kysymyksen millä GW kustantaa WD:n. Verrataanpa mikrobittiin suomessa. ~Sama sivumäärä, ~sama hinta(en nyt muista tarkkoja arvoja), ei ulkopuolista mainostusta eli ei mainostuloja. Joko lehden teko suomessa on vain kalliimpaa vai missäs GW säästää WD:n tekokuluissa niin paljon että olisi kannattavaa?
Olisikohan "vähän" isompi menekki?
Luulen että suomessa on vähemmän hikisiä kynäniska nörttejä kuin koko mailmassa saakuli pikku-ukkokerääjä nörttejä.
Ja luulen että englannissa on halvempaa painaa lehtiä.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

tneva82 kirjoitti:Ja ainakin mainokset ovat harrastukseen liittyen :D Eikä esmes jotain huuhaa mainoksia joilla ei ole mitään merkitystä figu harrastuksella.
Jeps. Puhut asiaa. Vaikka mainoksia on suhteellisen paljon, pysyvät ne kuitenkin harrastuksen puitteissa. Siinä vaiheessa, kun skeitti- ja lumilauta mainoksia rupeaa ilmestymään WDssä, jää lehden lukeminen minulta siihen. Ei skeittauksessa tai lumilautailussa mitään vikaa ole. Varsin loistavia harrastuksia, mutta eivät kuulu Dwarfiin.

Itse olen jo pidenpään ostellut WDtä irtonumeroina, kunnes tuossa kolme kuukautta takaperin päätin tilata lehden. Tilaus hoitui Hesan GWn kautta ja kahden vuoden tilaus maksoi 90e. Yhden vuoden tilaus oli muistaakseni 78e. Kahden vuoden tilauksessa ei tullut mukaan mitään lahjakorttia, mutta se on otettu huomioon hinnassa. Säästöä kotiintilauksessa ainakin tulee, sillä hintaa numerolle kertyy 3,75e. Lisäksi lehti tipahtaa postiluukusta noin viikkoa ennen kuin kysyinen numero tulee kauppojen hyllylle myyntiin. Vaikka pelaan pääosin Necromundaa ja 40Kta, tulee lehti luettua pariin kertaan läpi. Vanhojen numeroiden pariin tulee palattua aika ajoin eri artikkeleiden takia.

Pieniä ongelmia oli osoitteenmuutoksen kanssa, mutta tämäkin hoitui Hesan GWn kautta ihan soittamalla putiikkiin ja kertomalla uudet osoitetiedot. Sähköpostin lähettäminen Englantiin on myös kannattavaa oikeiden omien tietojen varmistamisessa.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
maxxon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maxxon »

I.C. Wiener kirjoitti:Olisikohan "vähän" isompi menekki?
Luulen että suomessa on vähemmän hikisiä kynäniska nörttejä kuin koko mailmassa saakuli pikku-ukkokerääjä nörttejä.
Njoo, mutta normaalisti lehti saa tulonsa ilmoitusmyynnistä, mikä WD:n tapauksessa on jotakuinkin nolla (konsernin sisäisiä tulonsiirtoja ei lasketa). Tilausrahoilla saa katettua tuotantokustannukset jos hyvin käy.

Joitakin lehtiähän jaetaan ilmaiseksi. Olen mm. ollut tekemässä eräitä ammattilehtiä, joita jaettiin valikoidulle yleisölle ilmaiseksi. Lehti teki rahansa ilmoitusmyynnillä, ja oli ihan kannattavaa bisnestä vielä.

White Dwarf on GW:lle myynninedistamiskanava, eli mainos.

Yhtä hyvin voisi kysyä, miten Pirkka-lehti kustannetaan?

Jokainen ostamasi ukkeli subventoi WD:n lukijoille lehden hintaa.
I.C. Wiener kirjoitti: Ja luulen että englannissa on halvempaa painaa lehtiä.
Ei kaikkia suomalaisiakaan lehtiä ole painettu enää vuosiin Suomessa. Kuukausittain ilmestyvien lehtien lead time on sen verran pitkä, että painatuksen voi tehdä siellä, missä se on halvempaa. Erityisesti, jos kyseessä on käännetty lehti, jolloin tehdään yhteispainatuksia muiden kieliversioiden kanssa.

Nimim. olenpa joskus purkanut suomalaisia Marvel-lehtiä unkarilaisesta rekasta.
//Mx
hawauk

Viesti Kirjoittaja hawauk »

NetDiver kirjoitti:Yhden vuoden tilaus oli muistaakseni 78e.
Ei se noin kallis ole, mä maksoin siitä 55€.
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

Vauhkottaja kirjoitti:
NetDiver kirjoitti:Yhden vuoden tilaus oli muistaakseni 78e.
Ei se noin kallis ole, mä maksoin siitä 55€.
Joo. Kuten sanoin, niin ei muistanut oikeata hintaa. Olisi varmaan parempi olla ihan hiljaa asioista joista en itse tiedä ;).
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Bondage kirjoitti:En ole WD:tä lukenut vuosiin mutta ainakin viimeeks kun luin niin oli siinä sentään hiukka enemmän asiasisältöä =) Ja tosiaan, kannattaa tilata ulkomailta, irtonumerot täältä on sairaan hintaisia (esim BP=$50/vuosi, irtonumerot ärrältä 8.5e/kpl!).
Normaali irtonumerohinta on 6,5-7,0 e/kpl, riippuen hommaako figuliikkeestä vai kirjakaupasta, tilaukset nykyään todellakin 55e/vuosi ja 90e/2 vuotta jos tilaa hesan GW storen kautta, about sama, riippuen sen hetken tarkasta kurssista suoraan Online Storesta ja 76,10e/vuosi Suomalaisen kirjakaupan kautta.
Loran

Viesti Kirjoittaja Loran »

Ite luen White Dwarffin silmäillen läpi kun ostan ja sitten myöhemmin, kun on aikaa enemmän, luen sen tarkemmin... Ja siitä löytää kaikenlaisia ideoita konvertoinnista maaston tekoon. Mielestäni lehtinen on hyvä lisä harrastukseen. Ehdotan sen ostamista ainakin silloin tällöin
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

itse olen ostellut irtonumeroita ja on niitä kertynyt hyllyyn jo 17 kappaletta. se on täydellinen lehti minulle koska kerään fabaa 40k ta ja lotria yhtä aikaa . mutta silti kiinostavimmat kohdat ovat se lotrin osio. mutta itsekin haluaisin tilata sitä mutta pelkään että kirjoitan jotain väärin siihen tilauslipukkeeseen ja sitten tilaus epäonnistuu ja rahat menee silti sinne
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Niin no joo.... Sanoisin että toi on hyvä lehti fluffitelijalle tai pelaajalle.

Maalaajana en saa tosta lehdestä mitään irti. Oon ostanu jostain vuodesta 96 tota, ja omistan myös sitä ennen ilmestyneitä sekalaisia joku 15-20 kpl. Totesin pari kk. sitten että en enää jaksa ostaa tota enää. 2 uusinta numeroa puuttuu multa, ja tulee varmaan puuttumaan seuraavatkin. Ko. lehti ei tarjoa juuri mitään maalaajalle, skulptaajalle tai vastaavasta taiteesta kiinostuneelle, ehkä joka toinen numero jonkun pikamaalaus vinkin joka on vähän mistä on, tai sitten postimerkin kokosia kuvia rujoimmista gd:ee voittajista :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”