White Dwarf?
Vertaappa vaikka johonkin ulkomaalaisiin musalehtiin? No mulle nyt tulee vaan Bass Player mutta mitä olen selaillut nii kaikki ne muutkin lehdet on samanlaisia, eli ensin kolme aukeamaa mainoksia ja sitten yhen sivun nurkassa käpälänkokoinen pätkä tekstiä. Sivun nurkassa lukee tietysti "continued on page 48.." joten ei muutakun taas selataan pari aukeamaa mainoksia jotta saadaan toinen käpälänkokoinen laatikko tekstiä. Onhan se ihan totta että sen artistin haastattelu oli 4 aukeamaa mutta kun tekstiä siinä on ehkä hikiseen sivullinen. (Äijän kuva mukaanlukien!) ;-)rampale kirjoitti:Kohtalaisen vähän siellä imho on luettavaa. Hienoaja kuvia kuitenkin löytyy, mutta varsinaisia artikkeleja varsin vähän verrattuna lehden kokoon. Periaatteessa maksullinen mainosläpyskä on kyseessä.
En ole WD:tä lukenut vuosiin mutta ainakin viimeeks kun luin niin oli siinä sentään hiukka enemmän asiasisältöä =) Ja tosiaan, kannattaa tilata ulkomailta, irtonumerot täältä on sairaan hintaisia (esim BP=$50/vuosi, irtonumerot ärrältä 8.5e/kpl!).
Ja ainakin mainokset ovat harrastukseen liittyen
Eikä esmes jotain huuhaa mainoksia joilla ei ole mitään merkitystä figu harrastuksella.
Mikä herättää kysymyksen millä GW kustantaa WD:n. Verrataanpa mikrobittiin suomessa. ~Sama sivumäärä, ~sama hinta(en nyt muista tarkkoja arvoja), ei ulkopuolista mainostusta eli ei mainostuloja. Joko lehden teko suomessa on vain kalliimpaa vai missäs GW säästää WD:n tekokuluissa niin paljon että olisi kannattavaa?
Mikä herättää kysymyksen millä GW kustantaa WD:n. Verrataanpa mikrobittiin suomessa. ~Sama sivumäärä, ~sama hinta(en nyt muista tarkkoja arvoja), ei ulkopuolista mainostusta eli ei mainostuloja. Joko lehden teko suomessa on vain kalliimpaa vai missäs GW säästää WD:n tekokuluissa niin paljon että olisi kannattavaa?
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- I.C. Wiener
- Viesti:
Olisikohan "vähän" isompi menekki?tneva82 kirjoitti:Mikä herättää kysymyksen millä GW kustantaa WD:n. Verrataanpa mikrobittiin suomessa. ~Sama sivumäärä, ~sama hinta(en nyt muista tarkkoja arvoja), ei ulkopuolista mainostusta eli ei mainostuloja. Joko lehden teko suomessa on vain kalliimpaa vai missäs GW säästää WD:n tekokuluissa niin paljon että olisi kannattavaa?
Luulen että suomessa on vähemmän hikisiä kynäniska nörttejä kuin koko mailmassa saakuli pikku-ukkokerääjä nörttejä.
Ja luulen että englannissa on halvempaa painaa lehtiä.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Jeps. Puhut asiaa. Vaikka mainoksia on suhteellisen paljon, pysyvät ne kuitenkin harrastuksen puitteissa. Siinä vaiheessa, kun skeitti- ja lumilauta mainoksia rupeaa ilmestymään WDssä, jää lehden lukeminen minulta siihen. Ei skeittauksessa tai lumilautailussa mitään vikaa ole. Varsin loistavia harrastuksia, mutta eivät kuulu Dwarfiin.tneva82 kirjoitti:Ja ainakin mainokset ovat harrastukseen liittyenEikä esmes jotain huuhaa mainoksia joilla ei ole mitään merkitystä figu harrastuksella.
Itse olen jo pidenpään ostellut WDtä irtonumeroina, kunnes tuossa kolme kuukautta takaperin päätin tilata lehden. Tilaus hoitui Hesan GWn kautta ja kahden vuoden tilaus maksoi 90e. Yhden vuoden tilaus oli muistaakseni 78e. Kahden vuoden tilauksessa ei tullut mukaan mitään lahjakorttia, mutta se on otettu huomioon hinnassa. Säästöä kotiintilauksessa ainakin tulee, sillä hintaa numerolle kertyy 3,75e. Lisäksi lehti tipahtaa postiluukusta noin viikkoa ennen kuin kysyinen numero tulee kauppojen hyllylle myyntiin. Vaikka pelaan pääosin Necromundaa ja 40Kta, tulee lehti luettua pariin kertaan läpi. Vanhojen numeroiden pariin tulee palattua aika ajoin eri artikkeleiden takia.
Pieniä ongelmia oli osoitteenmuutoksen kanssa, mutta tämäkin hoitui Hesan GWn kautta ihan soittamalla putiikkiin ja kertomalla uudet osoitetiedot. Sähköpostin lähettäminen Englantiin on myös kannattavaa oikeiden omien tietojen varmistamisessa.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Njoo, mutta normaalisti lehti saa tulonsa ilmoitusmyynnistä, mikä WD:n tapauksessa on jotakuinkin nolla (konsernin sisäisiä tulonsiirtoja ei lasketa). Tilausrahoilla saa katettua tuotantokustannukset jos hyvin käy.I.C. Wiener kirjoitti:Olisikohan "vähän" isompi menekki?
Luulen että suomessa on vähemmän hikisiä kynäniska nörttejä kuin koko mailmassa saakuli pikku-ukkokerääjä nörttejä.
Joitakin lehtiähän jaetaan ilmaiseksi. Olen mm. ollut tekemässä eräitä ammattilehtiä, joita jaettiin valikoidulle yleisölle ilmaiseksi. Lehti teki rahansa ilmoitusmyynnillä, ja oli ihan kannattavaa bisnestä vielä.
White Dwarf on GW:lle myynninedistamiskanava, eli mainos.
Yhtä hyvin voisi kysyä, miten Pirkka-lehti kustannetaan?
Jokainen ostamasi ukkeli subventoi WD:n lukijoille lehden hintaa.
Ei kaikkia suomalaisiakaan lehtiä ole painettu enää vuosiin Suomessa. Kuukausittain ilmestyvien lehtien lead time on sen verran pitkä, että painatuksen voi tehdä siellä, missä se on halvempaa. Erityisesti, jos kyseessä on käännetty lehti, jolloin tehdään yhteispainatuksia muiden kieliversioiden kanssa.I.C. Wiener kirjoitti: Ja luulen että englannissa on halvempaa painaa lehtiä.
Nimim. olenpa joskus purkanut suomalaisia Marvel-lehtiä unkarilaisesta rekasta.
//Mx
Normaali irtonumerohinta on 6,5-7,0 e/kpl, riippuen hommaako figuliikkeestä vai kirjakaupasta, tilaukset nykyään todellakin 55e/vuosi ja 90e/2 vuotta jos tilaa hesan GW storen kautta, about sama, riippuen sen hetken tarkasta kurssista suoraan Online Storesta ja 76,10e/vuosi Suomalaisen kirjakaupan kautta.Bondage kirjoitti:En ole WD:tä lukenut vuosiin mutta ainakin viimeeks kun luin niin oli siinä sentään hiukka enemmän asiasisältöä =) Ja tosiaan, kannattaa tilata ulkomailta, irtonumerot täältä on sairaan hintaisia (esim BP=$50/vuosi, irtonumerot ärrältä 8.5e/kpl!).
itse olen ostellut irtonumeroita ja on niitä kertynyt hyllyyn jo 17 kappaletta. se on täydellinen lehti minulle koska kerään fabaa 40k ta ja lotria yhtä aikaa . mutta silti kiinostavimmat kohdat ovat se lotrin osio. mutta itsekin haluaisin tilata sitä mutta pelkään että kirjoitan jotain väärin siihen tilauslipukkeeseen ja sitten tilaus epäonnistuu ja rahat menee silti sinne
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
-
baretul
Niin no joo.... Sanoisin että toi on hyvä lehti fluffitelijalle tai pelaajalle.
Maalaajana en saa tosta lehdestä mitään irti. Oon ostanu jostain vuodesta 96 tota, ja omistan myös sitä ennen ilmestyneitä sekalaisia joku 15-20 kpl. Totesin pari kk. sitten että en enää jaksa ostaa tota enää. 2 uusinta numeroa puuttuu multa, ja tulee varmaan puuttumaan seuraavatkin. Ko. lehti ei tarjoa juuri mitään maalaajalle, skulptaajalle tai vastaavasta taiteesta kiinostuneelle, ehkä joka toinen numero jonkun pikamaalaus vinkin joka on vähän mistä on, tai sitten postimerkin kokosia kuvia rujoimmista gd:ee voittajista
Maalaajana en saa tosta lehdestä mitään irti. Oon ostanu jostain vuodesta 96 tota, ja omistan myös sitä ennen ilmestyneitä sekalaisia joku 15-20 kpl. Totesin pari kk. sitten että en enää jaksa ostaa tota enää. 2 uusinta numeroa puuttuu multa, ja tulee varmaan puuttumaan seuraavatkin. Ko. lehti ei tarjoa juuri mitään maalaajalle, skulptaajalle tai vastaavasta taiteesta kiinostuneelle, ehkä joka toinen numero jonkun pikamaalaus vinkin joka on vähän mistä on, tai sitten postimerkin kokosia kuvia rujoimmista gd:ee voittajista