"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pienet "juustoryhmät" uudessa edikassa

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Teräratas kirjoitti:
MakeH kirjoitti:tätä peliä voi pelata ihan miten haluaa, säännöt vain tukee tylsää paskaa, eli peliäkin voisi sellaiseksi kutsua.
Eli jos kerta sääntöjä muutetaan, niin gw olisi voinut tehdä niistä sellaiset, että kannattaisi pelata mielenkiintoisia listoja ja monipuolisesti.
Mika ei taasen varmaan ole ihan helppo homma? Eivätköhän he tuohon pyri. Sitä kuinka hyvin hommassa onnistuvat ei toki vielä kannattane arvostella, haukutaan sitten lopputulosta vasta ;)
aivan totta, mutta jos väität nykyisten sääntöjen ja tulevien huhujen tukevan monipuolista tms peliä, niin olen itse eri mieltä.
Tykkään tämän hetkisestä fabasta ja olen vahvasti sitä mieltä, että olisivat muuttaneet 40kta samalla tavalla(eli charrut ja itemit huonommiksi, peruskura paremmaksi). Gw tekee ihan hyviä pelejä, mutta asiakkaana vadin hiukan enemmän kuin mitä 40k tällä hetkellä tarjoaa, eli nätit napit... ikävä kyllä, gavi ei soittele minulle toteuttaakseen kaikki toiveitani
HLLT

Viesti Kirjoittaja HLLT »

Jollei tästä pelistä pidä niin onhan niitä muitakin...ei tarvitse tuskissan pelata ja kokoajan haukkua sitä...eihän siinä muuta kun että lopettaa...ja jättää ne jotka pitävät pelistä rauhaan ;) ...älkää ottako liian vakavasti (jos joku siihen ryhmään kuuluu)
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Ja sehän on kivaa kun GW muuttaa sääntöjä huonommaksi sen jälkeen kun omistaa 2 IIIISOA armeijaa. Vähemmästäkin ketuttaa. Sellaisen € määrän kun on käyttänyt niin vähintä mitä voisi toivoa olisi peli joka on muutakin kuin paikallaan ampumista...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

MakeH kirjoitti:aivan totta, mutta jos väität nykyisten sääntöjen ja tulevien huhujen tukevan monipuolista tms peliä, niin olen itse eri mieltä.
Jep, voit hyvin olla oikeassa. En ole jaksanut noista huhutuista säännöistä alkukohun jälkeen paljoa vaivata päätäni, ajattelin odottaa siihen kunnes 4th edin kirja on kädessä, ja aloittaa murehtimisen sitten.

Viimeisenä keinona voi toki siirtyä pelaamaan warzonen säännöillä ja GW:n napeilla, kun nelos edikka pettää.

Tai sitten voisi tehdä säännöt itse... Tämäkin vaihtoehto houkuttelisi. Suurin syy GW:n säännöillä pelaamiseeni taitaa olla se, että niillä pelaa joku muukin. En minä niiden erinomaisuuden takia niitä todellakaan taida käyttää.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

MakeH kirjoitti: aivan totta, mutta jos väität nykyisten sääntöjen ja tulevien huhujen tukevan monipuolista tms peliä, niin olen itse eri mieltä.
Jossain mielessä tukevatkin. Kenen mielestä on kivaa ja siistiä pelata ysikutoshelvetillä tai rhino-rushilla? Ei ainakaan minun.

Optimoidut listat ovat tylsiä ja yksipuolisia pelata, ja siksi pyrinkin vaihteluun siinä määrin kuin säännöt sen mahdollistavat ja teen tasapainoisia turnauslistoja (esim. eldarini ja Blood Angelini) tai suoranaisia hassuttelulistoja (kaartini ja tuleva Khorne-armeijani). Niillä on kiva pelata, varsinkin toista ei-niin-hampaat-irvessä-pakkovoitosta-pelaavaa kaveria vastaan. Minulle hauskat pelit ovat tärkeämpiä kuin turnauksien palkinnot (vaikka olisihan se Thunderhawk ollut kiva...), ja hauskoja pelejä ei mikään sääntötohelointi minulta riistä niin kauan kuin pelaajilla on oikea asenne tähän touhuun.

Minä lähitaistelen Kaartilla ja ammun Blood Angeleilla, enkä aio luopua siitä siinäkään vaiheessa, jos säännöt tekevät kummastakin lähes mahdotonta. Sen makoisammilta sitten maistuvat ne harvat voitot.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
tneva82

The Captain kirjoitti:Jossain mielessä tukevatkin. Kenen mielestä on kivaa ja siistiä pelata ysikutoshelvetillä tai rhino-rushilla? Ei ainakaan minun.
Ja mitenköhän nuo säännöt muuttavat sitä? Ei rhinoja=assaultiin huono pyrkiä=ampuminen tärkeämpää. Ampumisen paras ase=heavy ase. Paras tapa saada heavy aseita on mahdollisimman halvat squadit aka ysikutoset. Ysikutoset siis vain muuttuivat paremmiksi.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

tneva82 kirjoitti:Ja mitenköhän nuo säännöt muuttavat sitä? Ei rhinoja=assaultiin huono pyrkiä=ampuminen tärkeämpää. Ampumisen paras ase=heavy ase. Paras tapa saada heavy aseita on mahdollisimman halvat squadit aka ysikutoset. Ysikutoset siis vain muuttuivat paremmiksi.
Kapteenin pointti taisi olla jotakuinkin sellainen, että vaikka ysikutonen olisi miten hyvä, ei sitä ole mikään pakko käyttää. Ja jos käy tuuri, niin vastustajakin käyttää jotain muuta.
tneva82

Teräratas kirjoitti:Kapteenin pointti taisi olla jotakuinkin sellainen, että vaikka ysikutonen olisi miten hyvä, ei sitä ole mikään pakko käyttää. Ja jos käy tuuri, niin vastustajakin käyttää jotain muuta.
En tiedä sinusta mutta ainakin minusta olisi huomattavasti parempi jos hauska peli ei riippuisi tuurista vaan että säännöt suosivitat sellaista. Ei sellainen tavoite voi mahdotonkaan olla koska esimerkkejä on. Epic toimii, necromunda samaten, FB melkolailla muutamia pikkuongelmia lukuunottamatta...Miksi pahuksessa siis 40k ottaa suuren takapakin.

Tämä laitos muutamalla pikku korjauksella sääntöihin ja isoimmat ongelmat sen jälkeen olisikin ollut _codexeissa_ ja skenaarioissa. Mikä pahuksen pakko sitä oli rukata säännöt nurinkurin.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Jotta ihmiset menisivät sekaisin ja saataisiin tehdä uusia erratoita, jotta gw:n väki pysyy työllistettynä ja iloisena.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
tneva82

Pieni Pimeä Mies kirjoitti:Jotta ihmiset menisivät sekaisin ja saataisiin tehdä uusia erratoita, jotta gw:n väki pysyy työllistettynä ja iloisena.
Varmasti onnistuisi vaikka säännöt olisi edes kelvollisia. Onhan FB:ssäkin erratoita erratoiden jälkeen vaikka 40k:n säännöt voittaakin laadultansa.
MakeH

(vaikka olisihan se Thunderhawk ollut kiva...), ja hauskoja pelejä ei mikään sääntötohelointi minulta riistä niin kauan kuin pelaajilla on oikea asenne tähän touhuun.
Au, toi sattu... nyt tuli todella syyllinen olo.
Se on hyvä että sulla on aina tekosyynä se, "hei, pelaan fluffi listalla, ei tällä pitäisikään voittaa, mutta.... mutta..." Voiton halu tuntuu sinulla ainakin olevan, eli tee asialle jotain, äläkä leiki mitenkään ylivertaista täällä meidän lasten joukossa.
Itseasiassa muistaakseni kaikki hawkin ja mammutin pelini olivat minulle hauskoja ja jos vastustajat kärsivät henkisesti, eivät he sitä eleillään tai fair playllä osoittaneet.

Tämä käsitys siitä, että kovilla listoilla hyvin pelaaminen ei voi olla hauskaa on ihan käsittämätön. (En tarkoita suoranaisesti tätä topiccia koska tässähän juuri on kyse siitä, että pelin säännöt suosivat tylsiä listoja, mutta...)

Mielestäni pelin osa-alueena pitää olla myös se listojen tekemine, kuten pelaamisessa, tässäkin pitää pyrkiä hyvään tulokseen. Fabassa voi tehdä hyvän ja mielenkiitoisen listan helposti, 40k:ssa erittäin paljon vaikemapaa.

Siis mitä kait yritän sanoa on se, pelissä on jotain vikana, jos sinun pitää olla huono tarkoituksella pitääksesi hauskaa. Eli siis jos paskojen listojen tekeminen tekee pelistä hauskan, niin en siihen kauheasti halua panostaa, tämän takia olen 40k:ta vältellytkin. Sitä jaksoi hetken kun oli vielä uusia jippoja, mutta ne tuntuu katoavan.

olen hämmentänyt jo itsenikin, eikä minulla ole mitään hajua kuinka ristiriitaisia juttuja kirjoitan.
tneva82

MakeH kirjoitti:Voiton halu tuntuu sinulla ainakin olevan
Perusteluna? Ei ainakaan hänen viestistänsä mikään vihjannut että hänelle voittaminen on hauskaa peliä tärkeämpää.
tässäkin pitää pyrkiä hyvään tulokseen
Eli listoista pitäisi kaikkien tehdä tylsiä...Oi hurraa. Tuo kun on asia 40k:ssa ja jonkinverran laimeammin myös fabassa.
MakeH

Eli listoista pitäisi kaikkien tehdä tylsiä...Oi hurraa. Tuo kun on asia 40k:ssa ja jonkinverran laimeammin myös fabassa.
en toivottavasti noin sanonut, muistaakseni jotain hyvästä tuloksesta(jonka ei siis pitäisi saavuttaa vain tekemällä jotakin huonosti).
Yhden onnistumisen takaavan osan pitäisi olla lista, jonka siis pitäisi olla hyvä. Pelin ongelma tällä hetkellä juuri onkin se, että ne hyvät listat tuppaavat olemaan aika tylsiä ja sääntömuutoksen tullessa vieläkin tylsempiä. Peli ei saisi muuttua huonoksi vain sillä, että joku päättää tehdä hyvän listan.
Vaiko ja miksi?
Perusteluna? Ei ainakaan hänen viestistänsä mikään vihjannut että hänelle voittaminen on hauskaa peliä tärkeämpää.
Suomi on kuitenkin niin sisäsiittoinen paikka, että olen herran turnauksissa nähnyt.
En sano, että hän olisi paskamainen nillittäjä, epämukava henkilö tai ikävä vastustaja. olen pelannut kapteenin kanssa erittäin mukavan pelin.
Mutta jos te hupipelaajat todella olette niin suurisydämisiä, niin miksi powerpelaaminen on niin tuomittavaa, miksi battle reportit koostuvat selityksistä miten fluffi armeijanne ei aivan kantanut voittoona asti tai sitten siitä, kuinka epäreilun vastustajan armeija oli kun pyyhki minulla laudan kahdessa vuorossa.

Olen pelannut turnauksissa hyvillä ja huonoilla listoilla, en ole huomannut huonon olevan missään suhteessa kivempi kuin hyvä, oli pelin lopputulos mikä tahansa.

Mutta nyt alkaa jo hiukan harhailemaan topicci, eli lopetan tämän tähän. On sielä toivottavasti jotain asiaakin.

edit:
Ja miksi tämä tosiaan aina asetellaan näin, että voitto ja hauska peli eivät voi elää sovussa?
Haen voittoja, mutta pidän varmasti yhtä hauskaa pelatessani kuin muutkin.

Kyllähän kauhuleffojenkin fanit nauttivat elokuvista vaikka tuntisivatkin itsensä ahdistuneiksi tai pelokkaiksi elokuvan aikana. Ei täydellinen vertaus, mutta pointti pitäisi tulla esille. Kyse ei siis ole nillittämisestä tai hampaiden kiristelystä. Siis lopputuloksen jännittäminen ei ainakaan suoraan saa viedä peli-iloa.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Jos systeemi suosii selvästi toisen pelaajan listaa niin peli ei ole kuin turhauttava. Eipä ole erikoisen hauskaa pelata jotain Münchkineldar - armeijaa vastaan omalla ns. fluffikkaalla sisterilistalla kun kuolee vuorolla 2...
zqmfgb
MakeH

Henri Ketonen kirjoitti:Jos systeemi suosii selvästi toisen pelaajan listaa niin peli ei ole kuin turhauttava. Eipä ole erikoisen hauskaa pelata jotain Münchkineldar - armeijaa vastaan omalla ns. fluffikkaalla sisterilistalla kun kuolee vuorolla 2...
Mutta kysymys kuuluukin, jos kahden tasavertaisen listan kamppailut ovat mielenkiintoisia, niin miksi sinun tapasi tehdä paskoja listoja on se oikea? Eikö kahden hyvän, mutta tasaisen listan kamppailu ole yhtä mielenkiintoinen, kuin kahden paskan, mutta tasaisen?

Ei mikään estä sinua tekemästä hyvää listaa.

On sääli, että peli suosii tylsiä listoja, tätä pitäisikin mielestäni muuttaa pelissä.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Hmm koko keskustelulle... mutta ihan oikeasti, hauskat pelit ovat kyllä pelaajista eivätkä listoista kiinni. Makea vastaan olen ottanut ainakin kerran turpaani (ja ihan isän kädestä aika tiukalta UST listalta, eli juurikin tälläiseltä powerplay viritykseltä) ja tästä huolimatta peli oli oikein mukava.

Toisaalta taas itse olen juurikin niitä henkilöitä joka ei käytännössä koskaan laske listan tehoa (enpä kyllä fluffikkuuttakaan...) kun armeijaani kasaan vaan pelaan puhtaasti mutu-tuntumalla painottaen yksiköihin joita en ole hetkeen käyttänyt (enkä useimmiten edes osaa tehokkaasti käyttääkään). Tämän seurauksena useimmat pelini ovat häviöitä (koska faktahan on, että useimmat pelaajat virittävät listojansa) mutta kun en voitosta kynsin-hampain pelaakkaan vaan pelin ilosta niin hauskaa on useimmiten kumminkin.

Ja oliko tässä pointtia... en ole enää itsekkään varma :) ...mutta luulisin asiani olevan, että pelijärjestelmä joka ei suosisi yhdenlaisia listoja toisten ohi olisi toki hyvinkin suotava mutta ei hyvä peli ole oikeasti listoista vaan pelaajista kiinni. Pelata voi vaikka minkälaisella virityksellä (...vakavasti harkitsin hetken verran osallistuvani Ropeconin peleihin 1200pts HQ / Honour Guard yksiköllä... :p ) ja joko voittaa tai saada pataansa ankarasti mutta hauska peli on vain ja ainoastaan pelaajista kiinni. Piste.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
tneva82

MakeH kirjoitti:Ei mikään estä sinua tekemästä hyvää listaa.
Onko sinusta kiva katsoa miten kaksi armeijaa pysyy paikallaan ja rämii toisiansa? Eihän tuossa edes figuja tarvita. Paperi ja kynä tappioiden merkkaamiseen ja nopat ainoastaan...
MakeH

tneva82 kirjoitti:
MakeH kirjoitti:Ei mikään estä sinua tekemästä hyvää listaa.
Onko sinusta kiva katsoa miten kaksi armeijaa pysyy paikallaan ja rämii toisiansa? Eihän tuossa edes figuja tarvita. Paperi ja kynä tappioiden merkkaamiseen ja nopat ainoastaan...
Ihan oikeasti, oletko lukenut ajatuksella mitään mitä olen kirjoittanut tähän?
Eri mieltä saa olla, muttä tässä pitää olla kyse jostain muusta koska olen samaa mieltä kanssasi ja silti väitätä vastaan... mielenkiintoista tavallaan...
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

MakeH kirjoitti: Ihan oikeasti, oletko lukenut ajatuksella mitään mitä olen kirjoittanut tähän?
Oletko itse lukenut koko topiccia?

Jaetaan se nopeasti muutamaan pääkohtaan :

1, On tylsää pelata sinkohippaa, pelissä kun ei ole edes hurmetta tai mitään muuta asiaankuuluvaa. Tästä siis ilmeisesti olet eri mieltä?

2, Säännöt suosivat sinkohippalistoja.

3, On turhauttavaa hävitä jatkuvasti sinkohippalistalle, joten pikkuhiljaa ei tee mieli pelata lainkaan tai sitten väkertää samanlaisen tylsän sinkohippalistan kuin muutkin.

= Peli on helposti tylsää jos pelaajat eivät etukäteen ole sopineet tekevänsä vähän mielenkiintoisempia listoja. Ja näinhän ei yleensä tehdä.

40k alkaa pikkuhiljaa tympäisemään. Jos neljäs ei ole jeesusedikka, taitaa mennä siskot myyntiin. Miksi ihmeessä pelistä koetetaan väkisin tappaa ajattelemisen tarve, ehkä olisi kamalaa jos pirpanat häviäisivät itseään kokeneemmille muutenkin kuin tuurilla?
zqmfgb
MakeH

Henri Ketonen kirjoitti:
MakeH kirjoitti: Ihan oikeasti, oletko lukenut ajatuksella mitään mitä olen kirjoittanut tähän?
Oletko itse lukenut koko topiccia?

Jaetaan se nopeasti muutamaan pääkohtaan :

1, On tylsää pelata sinkohippaa, pelissä kun ei ole edes hurmetta tai mitään muuta asiaankuuluvaa. Tästä siis ilmeisesti olet eri mieltä?

2, Säännöt suosivat sinkohippalistoja.

3, On turhauttavaa hävitä jatkuvasti sinkohippalistalle, joten pikkuhiljaa ei tee mieli pelata lainkaan tai sitten väkertää samanlaisen tylsän sinkohippalistan kuin muutkin.

= Peli on helposti tylsää jos pelaajat eivät etukäteen ole sopineet tekevänsä vähän mielenkiintoisempia listoja. Ja näinhän ei yleensä tehdä.

40k alkaa pikkuhiljaa tympäisemään. Jos neljäs ei ole jeesusedikka, taitaa mennä siskot myyntiin. Miksi ihmeessä pelistä koetetaan väkisin tappaa ajattelemisen tarve, ehkä olisi kamalaa jos pirpanat häviäisivät itseään kokeneemmille muutenkin kuin tuurilla?
olen ainakin koittanut ja peli ei rokkaa tällä hetkellä, olen siitä samaa mieltä. itsekkin olen kyllästynyt. mutta tämä ei ole meidän powerpelaajien vika... pelissä on vikaa imo.

Itse pelaan tonttu listaa jossa joka nappi liikkuu joka vuoro, eli en tue seisomista koska se on tylsää. Pelaan liikkuvaa listaa joka on hyvä ja turnauskelpo.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”