"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Spray pohjamaali vai tavallinen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

baretul kirjoitti:Ite ostin purkin mastonin matta valkosta, oli ihan suht hyvä, mutta ehkä vähän rakeinen ja siinä maalissa tais olla isommat hileet pigmentissä, koska en saanu sitä kerrosta samallalailla tasasen ohueks kuin citadelissa.
Taisi olla samaa kuin minullakin oli. Tuli todellakin epätasainen kerros ja täytti joitain uomia.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Mastonin Matta musta on parasta mustaa sprayta mitä ikinä on tehty, uskokaa pois, jo kolmas purkki menossa.
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

IG general kirjoitti:Mastonin Matta musta on parasta mustaa sprayta mitä ikinä on tehty, uskokaa pois, jo kolmas purkki menossa.
Jeps. Itse en ole huomannut mitään eroa Mastonin matta mustan ja GWn mustan sprayn välillä kuin hinnan. Itse yleensä käytän pohjamaalaukseen molempia, spraytä ja pensseliä. Koska tykkään koota figuni lähes täysin ennen pohjamaalaus, pelkällä sprayllä suihkuttelu ei usein riitä figun täydelliseen pohjamaalaukseen. Ahtaissa paikoissa, minne spray ei ole yltänyt, turvaudun pensseliin. Vaihtoehtoisesti jotkut muovifigut, erityisesti ajoneuvot, pohjamaalaan niiden vielä olessa kehikossa jo ennen kokoamista. Helpottaa esim. lantikoiden sisustojen maalausta.
Viimeksi muokannut NetDiver, Ti 06.07.2004 14:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

IG general kirjoitti:Mastonin Matta musta on parasta mustaa sprayta mitä ikinä on tehty, uskokaa pois, jo kolmas purkki menossa.
Mustassa on vaan se että kaikki ei pidä siitä.
Jyrzzä

Viesti Kirjoittaja Jyrzzä »

mun mielestä ei GW:n purkkimaaleissa mitään vikaa oo,ees metallisia figuja pohjamaalatessa

sprayta en oo kokeillu,mut kai sitäkin pitää joskus kokeilla

LoW
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
3 vuotta vittuilua Sotussa!
baretul

lord of waagh kirjoitti:mun mielestä ei GW:n purkkimaaleissa mitään vikaa oo,ees metallisia figuja pohjamaalatessa

sprayta en oo kokeillu,mut kai sitäkin pitää joskus kokeilla

LoW
Joo no heh. Maalaa vaan akrylimaaleilla pohjamaalit jos haluat, mutta huomaat ajan kuluessa että niistä kuluu todella helposti maalit pois, kun akrylimaali ei kiinnity figuun mitenkään. Spray taas levittyy siihen tasasesti ja kiinnittyy. Tottakai noissa ei ole mitään vikaa siis akrylimaaleissa, mutta pohjamaaleiks niistä ei oikein ole, sitä ei ehkä huomaa kun on kuukaus sitten maalannu armeijjansa ja pitää sitä vitriinissä, mutta kun aikaa kuluu ja joutuu kuljettelemaan figujansa niin varmasti huomaa, että onko ne pohjamaalattu sprayllä vai perus akrylimaalilla.
Jyrzzä

entäs muoviset?voiko niitä pohjamaalata akrylimaaleilla ilman että se rapisee pois?

LoW
"Kake,ajattelen sinua päivät ja yöt,mutten voi ymmärtää miksi minua lohella lyöt" -Kaikka,Stam1na
baretul

lord of waagh kirjoitti:entäs muoviset?voiko niitä pohjamaalata akrylimaaleilla ilman että se rapisee pois?

LoW
Rapisee niistäkin.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Bilteman muka-mattaspray kiilsi innolla ja tarttui omituisesti, lopputulos oli, että dwarf longbeard hyppäsi samantien asetoniin uimaan ja heitin Bilteman sprayn mökille muihin tarkoituksiin. Mastonin mattamusta on loistava ja paljon mieluisampi kuin suti&maalipurkki.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Jyrzzä

eikö spray vai sit varise?

LoW
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Ei varise. Se tarttuu pintaan aikas pitävästi. Mutta jos tuppaat olemaan "figut seinään!"-sorttia, eli heittelet äijiäsi pitkin huonetta, ei sitten mikään spray pidä!
niih.
Jyrzzä

kääpiökuningas kirjoitti:Ei varise. Se tarttuu pintaan aikas pitävästi. Mutta jos tuppaat olemaan "figut seinään!"-sorttia, eli heittelet äijiäsi pitkin huonetta, ei sitten mikään spray pidä!
no en oo semmonen todellakaa.ei figut lennä seinää mut maaleist en oo varma :D
Blöö

Kääpäperza: Luulen että jos heittelee figuja seinille, siinä ei paljoo ees liimat pysy!
Sprayt ovat paljon parempia, tulee tasasempi pinta, sillä saa useampia figuja yhtä aikaa nopeammin kuin sudilla yhdestä edes puolia, ja tietyt hyvät merkit *köh* Maston *köh* ovat sitä paitsi pelottavan halpoja(ei kuitenkaan tarpeeksi halpoja).

Edit: Apua! Keltanen pallukka, otetaan se heti pois. Miksei täällä voi tehdä hymiöitä ilman niitä ällöttäviä keltaisia pallukoita?!?
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Ihan tästä kysyisin, että paljon tuo paljon mainostettu maston sitten maksaa?
Olen itse käyttäny tähän mennessä GW:n omaa spraytä ja huomannut sen liian kalliiksi.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Blöö

Maston maksaa sellatteet 3€-5€, kalliimpaa en ole nähnyt.
Millaista muuten Mastonin Matta Lakka on? Kiiltääkö se?
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

lord of waagh kirjoitti:eikö spray vai sit varise?

LoW
Eips.

On muuten ilkeä noidankehä tossa pohjamaalauksessa. Jos sprayaa jokasen kohdan tarkasti ja perusteellisesti, pinnasta tulee helposti röpelöinen ja maalia tulee liikaa. Jos taas sprayaa heikosti, joutuu maalata käsin paikat joihin spray ei ole mennyt. Akryylimaalit eivät tartu millään pelkkään muoviin, jolloin maalit varisee pois.
Jyrzzä

IG general kirjoitti: Edit: Apua! Keltanen pallukka, otetaan se heti pois. Miksei täällä voi tehdä hymiöitä ilman niitä ällöttäviä keltaisia pallukoita?!?
Hyvin OffTopic,mutta hyvä IG general painaa "Älä salli hymiöitä tässä viestissä"päälle viestin kirjoitusosassa

Kyllä minusta akrylimaalit ainakin muovissa pysyy hyvin,ja eikö mattalakkaa voisi käyttää,ettei maali rapisisi pois?
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

LAndE kirjoitti:Ihan tästä kysyisin, että paljon tuo paljon mainostettu maston sitten maksaa?
Olen itse käyttäny tähän mennessä GW:n omaa spraytä ja huomannut sen liian kalliiksi.
Halpahalleista saa parhaimmillaan 3purkkia 5€llä
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
bekkoh

Viesti Kirjoittaja bekkoh »

Tähän väliin pientä tiivistelmää niille jotka eivät jaksa lukea koko topikkia:

Yleisesti ottaen spray -pohjamaali on laadukkaampi ja helpompi vaihtoehto kuin purkkimaali. Games Workshopin spray on hyvälaatuista, mutta maksaa hurjan 10 e. Parempi vaihtoehto on esim. K-raudoissa myytävä Mastonin matta-valkoinen tai matta-musta. Maston levittyy hyvin, eikä peitä yksityiskohtia. Kannattaa tosin kiinnittää huomiota siihen että ottaa nimenomaan matta, ei kiiltomaalin. Hintaa Mastonin spraylla on yleensä n. ~4 e purkilta. Biltemassa myytävät hobby-sprayt ovat pohjamaalaamiseen huonoja. Näitä kannattaa välttää.
54y-n0_t0-g04753d
baretul

bekkoh kirjoitti:Tähän väliin pientä tiivistelmää niille jotka eivät jaksa lukea koko topikkia:

Yleisesti ottaen spray -pohjamaali on laadukkaampi ja helpompi vaihtoehto kuin purkkimaali. Games Workshopin spray on hyvälaatuista, mutta maksaa hurjan 10 e. Parempi vaihtoehto on esim. K-raudoissa myytävä Mastonin matta-valkoinen tai matta-musta. Maston levittyy hyvin, eikä peitä yksityiskohtia. Kannattaa tosin kiinnittää huomiota siihen että ottaa nimenomaan matta, ei kiiltomaalin. Hintaa Mastonin spraylla on yleensä n. ~4 e purkilta. Biltemassa myytävät hobby-sprayt ovat pohjamaalaamiseen huonoja. Näitä kannattaa välttää.
Joo niin topicista ei imo pitäis vetää mitään tällästä tiivistelmää, kun mihinkään ei ole 1 selvää vastausta. Citadelin sprayt on parempia imo kuin mastonin, esim valkonen, eli maston ei ole parempi vaihtoehto vältämättä, jos haluaa maalata peli figuja niin maston on varmaan ihan ok, showcase figuja ei kannata imo maalata mastonilla, tai ainakin mä oon huomannu eron noitten 2 välillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”