"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ork Stikbommerz

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
ankk3

Ork Stikbommerz

Viesti Kirjoittaja ankk3 »

Mietinpähän tässä vaan, että kun nyt EHKÄ aloitan space ork armeijaa, niin onko noista stikbommerzeista mihinkään? Eikös ne ole normaaleja poikia frag/krak kranaateilla?
Sitten vielä, tietääkös kukaan milloin uusi codex ilmestyy örkeille?
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
Draznik

Viesti Kirjoittaja Draznik »

Codexista en tiedä kyllä mitään...

Stikkbommerzien modelit ovat kyllä ihan siistejä, mutta itse figuille ei kyllä ole koskaan ollut käyttöä... tai kyllähän minulla on 20 Stikkbommeria, mutta olen kyllä käyttänyt niitä ihan tavallisina boyzeina. Mitäpä stikkbommerzeilla tekisi (mitä nyt ehkä viidakossa tai cityfightissa)? Jos joku keksii jotain niin on hyvä ja valaisee asiaa.
There is only one thing in life for sure:
You kill people...WAAGH!!!
ankk3

Viesti Kirjoittaja ankk3 »

Jep, olen ajatellutkin, että käyttäisin niitä ihan normi örkkein, koska tykkään figuista. Ja jos tykkään figuista, pakkohan niitä on ostaa :D
"If the tanks succeed, then victory follows."
-Guderian, 1937.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Örkkien huonoin Troop-valinta, perus choppa pojat hoitavat lähitaistelun paremmin (kiitos chopan) ja tankkien pudottamiseen on Tankbustat parempia.
McMummo

Viesti Kirjoittaja McMummo »

Yleisesti stikkbommerzit ovat huonompia kuin slugga boyzzit hyvän armor-saven (2+,3+) omaavia ukkeleita vastaan. Mutta esim. coverissa olevia, huonomman armor-saven (4+,5+,6+) omaavia ukkeleita vastaan nämä taas ovat paljon parempia kuin slugga boyzzit. Tankbustat ovat tankkien tappamisessa muuten ylivoimaisesti parempia, paitsi että kun tankbustasseja saa max. 10 squadiin, saa stikkbommerzzeja max. 30 squadiin (eli mahdollisesti kestävät vihollistulta paljon paremmin). Ja tietenkin stikkbommerz ovat myös rahallisesti halvempi vaihtoehto kuin tankbustassit.
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

McMummo kirjoitti:Yleisesti stikkbommerzit ovat huonompia kuin slugga boyzzit hyvän armor-saven (2+,3+) omaavia ukkeleita vastaan. Mutta esim. coverissa olevia, huonomman armor-saven (4+,5+,6+) omaavia ukkeleita vastaan nämä taas ovat paljon parempia kuin slugga boyzzit.
Suurinosa ihmisistä kuitenkin pelaa armeijoilla jotka omaavat 3+ saven, ja coverin aktiivista hyväksikäyttöä harrastetaan lähinnä cityfightissa. Lisäksi slugat ovat halvempia (1 pisteen, mutta kyllä senkin huomaa kun tarpeeksi ostaa)
Tankbustat ovat tankkien tappamisessa muuten ylivoimaisesti parempia, paitsi että kun tankbustasseja saa max. 10 squadiin, saa stikkbommerzzeja max. 30 squadiin (eli mahdollisesti kestävät vihollistulta paljon paremmin). Ja tietenkin stikkbommerz ovat myös rahallisesti halvempi vaihtoehto kuin tankbustassit.
Bustat pärjäävät hyvin 10 örkin kokoisena ryhmänä, ainoat mallit joilla on väliä ovat 3 sinko örkkiä ja nobi singolla, muut ovat vain lihamuuria.
NetDiver

Viesti Kirjoittaja NetDiver »

Itse olen käyttänyt juuri stikkbommas örkkien figuja tankbustina, eikä kukaan ole valittanut.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”