"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Basejen koko

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Tsumppi

Basejen koko

Viesti Kirjoittaja Tsumppi »

Koitin haulla etsiä mutta ei löytynyt, eli saako basejen kokoa vaihtaa alkuperäisestä? Eli voiko siis figulle laittaa erikokoisen basen kuin mikä sen mukana tulee ja käyttää sitä pelissä.

Voi ehkä olla hieman tyhmä kysymys mutta, no niin...

Kiitos jo vastauksista etukäteen.
Tsumppi = Densu
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

mikä ettei....40Kn basekokoja ei ole määritelty yhtä tarkasti kuin fabassa...
kunhan et ala tasapainottamaan Carnifexia pienelle baselle :-)...

itse olen ihan reilun pelin ( ja uhrien maksimoinnin ) vuoksi laittanut Hive Tyrantin isoimmalle baselle.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Pohjaan palanut

Viesti Kirjoittaja Pohjaan palanut »

Estetäänkö missään laittamasta hive tyrantille pikku basea molempiin jalkoihin? tai schythedhierodulelle?
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Missään säännöissä tuota ei sanota, se kyllä näyttäisi tyhmältä. Uskoisin kuitenkin, että ainoastaan yksi alusta per nenä. Pitääkin kysäistä GWltä.
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Joskus taannoin pohdittiin terminaattorien suhteen tätä. Jos laitat isomman basen, niin b-2-b:lle pääsevien vihollisten määrä muuttuu ja vihollisen blast aseet saavat vähemmän väkeä alleen. Sama tietysti toisinpäin, jos vaihdat pienempään baseen.

Kun kerran pääosin figujen mukana baset tulee, niin niitä voisi käyttää. Etuja ja haittoja on sekä suurennuksissa että pienennöksissä.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Eli siis voin pistää koko marinearmeijani isoille baseille, vaikka pelaan pääasiassa Dark Angeleita vastaan, jotka käyttävät yleensä "PlasmaCannonJokaSquadiinJaSittenHyvältäPaikaltaLimatMunJoukkojenNiskaan"-taktiikkaa?
Olisi muuten hyvä konsti tuhota tuo taktiika *ilkeä hymiö*
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

http://www.forgeworld.co.uk/hivetyrant.htm

tyrantin kokoinen, mutta jos kiekkojen alle jääminen lasketaan basesta, on se aika vaikea tuolle otukselle. Myös vihujen siirtäminen b2b on vaikeaa koska base on niin pieni. Mutta minkäs teet? laillinen otus...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Itse myöskin laitan Tyrantin suosiolla samankokoiselle alustalle kuin millä Carnifexkin on... Yhtä kestäviä, joten miksi ihmeessä Tyrantin alusta on pienempi?
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”