Luitko tuon ykkösviestin Q&A:n ? Siinä nimenomaan sanotaan että esimerkiksi taika great weaponin ottamiseen ei tarvita great weapon optiota, ja taikajousen ottamiseen ei tarvitse taikajousioptiota. Tällä periaatteella myöskään taikalanceen ei tarvitse lanceoptiota.Durthu kirjoitti:Muistelisin, että jossain on kyllä sellainen sääntökin olemassa, että jos hahmo ei saa käyttää jotain tiettyä tavallista esinettä ei se myöskään saa käyttää tätä maagisena!
Saako bretonnian BSB magical lancen?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
en ole viläkään hoksannut missä kielletään nimen omaan taika lancen käyttöä...ehkä olen vain vähän hidas...mutta en silti löydä sita kielletään vain equipmentit eli tavalliset aseet ja vempeleet...mutta en löydä missä kielletään magic item => lance...taika kilpeä vain kielletään ja siksi se on erikseen mainittu
Ei sen tarvitse olla siellä, se on ihan yleinen BSBn sääntö.Durthu kirjoitti:Onkos tuo maagisen kilven kielto ihan bretonnian armeijakirjassa?HLLT kirjoitti:taika kilpeä vain kielletään ja siksi se on erikseen mainittu
On, BSB ei saa MITÄÄN kilpiä. Maagisesta lancesta taas ei ole mitään mainintaa yhtään missään.Durthu kirjoitti:Tuskin siinä BSB:n säännössäkään on erikseen mainittu, että ei voi käyttää nimenomaan maagista kilpeä? Vai onko?
Viimeksi muokannut Deetwo, Ti 27.07.2004 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Niinkuin on sekin, että ei saa lancea käyttää! Tuskin siinä BSB:n säännössäkään on erikseen mainittu, että ei voi käyttää nimenomaan maagista kilpeä? Vai onko? Minulla nyt ei ole tässä saatavilla sääntökirjaa niin en voi tarkistella näitä asioita.Deetwo kirjoitti:Ei sen tarvitse olla siellä, se on ihan yleinen BSBn sääntö.Durthu kirjoitti:Onkos tuo maagisen kilven kielto ihan bretonnian armeijakirjassa?HLLT kirjoitti:taika kilpeä vain kielletään ja siksi se on erikseen mainittu
Vaatiiko lance 2 kättä? EiA Battle
Standard Bearer who can’t have a normal shield
can’t take a magical shield. Similarly, a Battle
Standard Bearer is not allowed to take magical
weapons that require two hands.
joten eiköhän se BSB silloin sitä maagista lancea saa käyttää?
Joensuun Pöytäpeliyhdistys
Ase kuin ase, tässä threadissa on vastattu moneen kertaan tähän kysymykseen vaikka ei välttämättä olekkaan puhetta nimenomaan lancesta. Mutta maaginen ase on maaginen ase on maaginen ase ja maagisia lanceja koskee samat säännöt kuin kaikkia muitakin maagisia aseita.Durthu kirjoitti:Turha sitä on liikaa tuijottaa tuohon ketjun alussa olleeseen lainaukseen! Siinä, kun ei edes kysytä saako BSB käyttää maagista lancea vaan jotain ihan muuta!
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Siinä kysytään saako BSB käyttää maagista asetta... vastaus on myönteinen kunhan ase ei ole kahdenkäden ase... Tuo magical item rajoitushan on ollut, niin että jos saa käyttää kyseistä esinetyyppiä niin saa käyttää kyseisen tyypin maagista asettakin... Eli jos saa käyttää armouria saa ostaa maagisen armourin, jos saa käyttää kilpeä saa käyttää maagista kilpeä ja jos omaa aseen niin saa käyttää maagista asetta...
Esimerkkinä: Tombking saa ostaa ainoastaa light armourin, mutta voi ostaa maagisen heavy armourin... Sinun kantasi mukaan tämä ei olisi sallittua...
Esimerkkinä: Tombking saa ostaa ainoastaa light armourin, mutta voi ostaa maagisen heavy armourin... Sinun kantasi mukaan tämä ei olisi sallittua...
Tuo nyt ei ainakaan pidä paikkaansa! Esimerkiksi maagisen kilven käyttö kielletään ihan suoraan tuossa ketjun alussa olleessa lainauksessa! Joten kellähän se nyt on ymmärryksessä vikaa?huuhkaja kirjoitti:BSB:lle saat ottaa taika esineitä, niin kauan kuin sillä ei ole maagista lippua, eli se voi ottaa sen Magigal lancen, jos sillä ei ole maagista lippua. mikä H******i siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Niin... Jos BSB ei osta maagista lippua... Se voi ostaa hahmotyypin sallimissa rajoissa normaaleita magic itemeitä pois sulkien maagiset kilvet ja maagiset kahdenkädenaseet...Durthu kirjoitti:Tuo nyt ei ainakaan pidä paikkaansa! Esimerkiksi maagisen kilven käyttö kielletään ihan suoraan tuossa ketjun alussa olleessa lainauksessa! Joten kellähän se nyt on ymmärryksessä vikaa?huuhkaja kirjoitti:BSB:lle saat ottaa taika esineitä, niin kauan kuin sillä ei ole maagista lippua, eli se voi ottaa sen Magigal lancen, jos sillä ei ole maagista lippua. mikä H******i siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Kumpikaan noista rajaavista tekijöistä ei kiellä Bretonnian BSB ostamasta maagista lancea
Viitsisitkö sinäkin näyttää minulle sen kohdan missä sanotaan, että BSB voi käyttää maagisia aseita?Deetwo kirjoitti: Ase kuin ase, tässä threadissa on vastattu moneen kertaan tähän kysymykseen vaikka ei välttämättä olekkaan puhetta nimenomaan lancesta. Mutta maaginen ase on maaginen ase on maaginen ase ja maagisia lanceja koskee samat säännöt kuin kaikkia muitakin maagisia aseita.