Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Pikku kirjoitti:Siinä kysytään saako BSB käyttää maagista asetta... vastaus on myönteinen kunhan ase ei ole kahdenkäden ase...
Laitatko tarkan kohdan missä tuo kyseinen asia sanotaan? Minun silmiini ei sellaista osu!
No muotoillaan lausetta hieman uudestaan. BSB:tä on ainoastaan kielletty käyttämästä aseita, jotka vaativat kahta kättä. Edelleenkään maagisen lancen ottaminen ei vaadi tavallisen lancen optiota riittää kunhan voi jotain asetta käyttää...
Kuten Q&Akin sanoi Hahmon ei tarvitse olla kykeneväinen ostamaan normaalia asetta joka vaatii kahta kättä, että hän pystyisi ostamaan maagisen kahdenkädenaseen... joten eiköhän tämä ihan sama päde BSB:n hän vain ei saa nyt ostaa kahdenkäden asetta mutta voi iloisesti heilutella maagista lanceaan
Pikku kirjoitti:Niin... Jos BSB ei osta maagista lippua... Se voi ostaa hahmotyypin sallimissa rajoissa normaaleita magic itemeitä pois sulkien maagiset kilvet ja maagiset kahdenkädenaseet...
Deetwo kirjoitti:
Ase kuin ase, tässä threadissa on vastattu moneen kertaan tähän kysymykseen vaikka ei välttämättä olekkaan puhetta nimenomaan lancesta. Mutta maaginen ase on maaginen ase on maaginen ase ja maagisia lanceja koskee samat säännöt kuin kaikkia muitakin maagisia aseita.
Viitsisitkö sinäkin näyttää minulle sen kohdan missä sanotaan, että BSB voi käyttää maagisia aseita?
No näyttäisitkö kohdan jossa se kielletään? Jos nyt lukisit tarkemmin ja ajatuksella sen bretonnia kirjan sivuhuomatuksen... BSB VOI ostaa maagisen lipun, mutta silloin hän ei voi ostaa muita maagisia esineitä... Eli jos BSB ei osta Maagista lippua hän VOIostaa normaaleja maagisia esineitä...
Hei haloo.(huomatkaa, en ole yhtään ärtynyt, joten en käytä huutomerkkejä kuten,.....unohtakaa) Armeijakirjoissakin käytetään sanamuotoa: Cannot choose any non-magical equipment.
Vain bannerin kanssa ei saa yhtikäs mitään yhdenkäden asetta kuin hw. eli: if he carries a magical banner, he may not have any magical equipment. Uskokaa, jo kyllä saa.
Mechanized Salamanders Tau Ravenwing Iron Warriors
Durthu kirjoitti:Viitsisitkö sinäkin näyttää minulle sen kohdan missä sanotaan, että BSB voi käyttää maagisia aseita?
Kiitos vain. Kahvista puolet on näppäimistöllä ja loput henkitorvessa.
Dolmot antoi nykytiedon valossa lopullisen vastauksen aiheena olevaan kysymykseen jo ketjun ensimmäisellä sivulla. Argumentaatiosi ilman ammuksia on toki hupaisaa seurattavaa, joten jatka toki minun puolestani. Odotan mielenkiinnolla seuraavaa helmeä.
Voit ihan rauhassa purskautella niitä kahvejasi siellä, mutta ei missään kohtaa ole suoraan sanottu, että BSB voisi käyttää maagista lancea.
Ainoastaan on sanottu, etä BSB ei voi käyttää tavallista lancea.
Mitenkäs velhojen haarniskan käyttö, säännöissä ei taideta erikseen kieltää haarniskan käyttöä ja maagisen haarniskan käyttöä? Kielletään ainoasttaan haarniskan käyttö.
Eli minulle riittää tässäkin asiassa, että kielletään lancen käyttö - ei tarvitse erikseen kieltää maagisen lance käyttöä. Eikö se kuulostakkin aika hullulta, että jokaisesta esineestä tarvitsisi ensin kieltää normaalin käyttö ja sitten vielä erikseen maagisen käyttö? Ja joissain tapauksissa voisi käyttää ainoastaan maagista versiota ja joissain ei kumpaakaan.
Lisätään nyt vielä sellainen asia, että minua suunnattomasti ihmetyttää joidenkin tapa mennä välittömästi henkilökohtaisuuksiin. Asiat tässä minun käsittääkseni riitelee.
Durthu kirjoitti:Voit ihan rauhassa purskautella niitä kahvejasi siellä, mutta ei missään kohtaa ole suoraan sanottu, että BSB voisi käyttää maagista lancea.
Ainoastaan on sanottu, etä BSB ei voi käyttää tavallista lancea.
Mitenkäs velhojen haarniskan käyttö, säännöissä ei taideta erikseen kieltää haarniskan käyttöä ja maagisen haarniskan käyttöä? Kielletään ainoasttaan haarniskan käyttö.
Eli minulle riittää tässäkin asiassa, että kielletään lancen käyttö - ei tarvitse erikseen kieltää maagisen lance käyttöä. Eikö se kuulostakkin aika hullulta, että jokaisesta esineestä tarvitsisi ensin kieltää normaalin käyttö ja sitten vielä erikseen maagisen käyttö? Ja joissain tapauksissa voisi käyttää ainoastaan maagista versiota ja joissain ei kumpaakaan.
Lisätään nyt vielä sellainen asia, että minua suunnattomasti ihmetyttää joidenkin tapa mennä välittömästi henkilökohtaisuuksiin. Asiat tässä minun käsittääkseni riitelee.
Kyllä muuten kielletään se magic armourin käyttö wizardilla.
iso punainen kirja s152. kirjoitti:Character who is not allowed to wear ordinary armour cannot be given magic armour. This includes many kinds of wizard whose natural magical harmony would be seriously affected by armour.
Durthu kirjoitti: Eikö se kuulostakkin aika hullulta, että jokaisesta esineestä tarvitsisi ensin kieltää normaalin käyttö ja sitten vielä erikseen maagisen käyttö? Ja joissain tapauksissa voisi käyttää ainoastaan maagista versiota ja joissain ei kumpaakaan.
No tämä on GWn käytäntö. Maaginen ase ja mundaani ase on pelimekaniikan kannalta TÄYSIN eri asia joten siitä on täysin oleellista mainita erikseen.
Take it or leave it.
Durthu kirjoitti: Asiat tässä minun käsittääkseni riitelee.
Niinkö meinasit?
Asiaan johon on saatu vastaus ensimmäisellä sivulla on tullut kolme sivua lisää, koska sinun mielestäsi olisi loogista tehdä toisin kuin säännöt sanovat.
Armour of Tarnus
counts as light armour (armour save 6+) wich can be combined with other eqipmentnormaly. If the wearer fails his armour save, he may make a 5+ ward save. Wizards can wear this armour and cast spells.
eli kaikki poikkeukset tulee useimiten selväksi...
Fiksuimmat ovat jo ehkä tajunneetkin mitä ajan takaa - ja nyt en tarkoita näitä pään syöjiä sun muita.
"Character who is not allowed to wear ordinary armour cannot be given magic armour."
Lähinnä ihmetyttää miksi tätä samaa sääntöä ei käytetä kaikkiin maagisiin esineisiin? Eikö se olisi kenenkään muun mielestä loogista? Mutta tämä tästä tuskin kiistelemällä miksikään muuttuu. Pelatkaa te niin, että BSB saa ottaa maagisen lancen me pelataan niin ettei saa ottaa. Ja kaikki ovat tyytyväisiä.
no se voisi olla siksi koska siinä ei lue "Character who is not allowed to bear a ordinary weapon cannot be given magic weapon."...ja minun tietääkeni wisardit voivat käyttää tika aseita...vai olenko väärässä?
Durthu kirjoitti: Asiat tässä minun käsittääkseni riitelee.
Niinkö meinasit?
Asiaan johon on saatu vastaus ensimmäisellä sivulla on tullut kolme sivua lisää, koska sinun mielestäsi olisi loogista tehdä toisin kuin säännöt sanovat.
Käsittääkseni tämä on keskustelupalsta? Asioista kuuluu keskustella ja joskus niistä voi olla jopa erimieltä. Sekö sitten olisi hienoa, kun kaikki kirjoittajat olisivat samaa mieltä kaikesta?
Sanotaan nyt vielä kerran, että yksikään sääntökohta ei suoraan sano, että BSB saa käyttää lancea. Jos sanoo niin myönnän kyllä ihan suoraan olleeni väärässä, ei siinä mitään. Olisi mielenkiintoista kysyä tuota ihan suoraan GW:ltä ja katsoa minkälainen vastaus tulisi.
Durthu kirjoitti:Fiksuimmat ovat jo ehkä tajunneetkin mitä ajan takaa - ja nyt en tarkoita näitä pään syöjiä sun muita.
"Character who is not allowed to wear ordinary armour cannot be given magic armour."
Lähinnä ihmetyttää miksi tätä samaa sääntöä ei käytetä kaikkiin maagisiin esineisiin?
Niin että talismaaneja saa ostaa vain hahmot, jotka voivat ostaa mundane talismaaneja?
ja eikös tämän sitten voisi myös yleistää aseisiin
"Character who is not allowed to use ordinary weapon cannot be given magic weapon" ?
Ja itseasiassa näinhän asia periaatteessa tomii... tosin kaikilla on se Hand Weapon, joka oikeuttaa ottamaan sellaisen maagisen aseen kuin lystää sen tyypistä riippumatta
Jonka voi seuraavasta pätkästä QA:ta
a character who does
not normally have the option for a great weapon
could still take a magic weapon that requires two
hands to use, for example. The same goes for
ranged magic weapons – you don’t necessarily
need a mundane missile weapon option to take
one
Viimeksi muokannut Pikku, Ti 27.07.2004 20:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
déjà-vu! Ihan kuin olisin sanonut tämän joskus aikaisemminkin! Pikkuselle vielä tiedoksi, että tarkoitin sitä lancea. BSB, kun ei voi käyttää tavallista lancea niin miksi maagista. Joko aukesi mitä haen tässä takaa? Kyllä sinä ihan oikeasti ymmärrät, mutta et vain sitä myönnä.
Durthun kaikki tähänastinen "keskustelu" perustuu siihen oletukseen, että warhammer fantasy olisi looginen peli, mutta ilkeänä ihmisenä aion nyt kertoa hänelle, että se ei ole (ja että joulupukkia ei ole olemassa). Olen pahoillani, jos tämä tuli täytenä yllätyksenä.
Durthu kirjoitti:déjà-vu! Ihan kuin olisin sanonut tämän joskus aikaisemminkin! Pikkuselle vielä tiedoksi, että tarkoitin sitä lancea. BSB, kun ei voi käyttää tavallista lancea niin miksi maagista. Joko aukesi mitä haen tässä takaa? Kyllä sinä ihan oikeasti ymmärrät, mutta et vain sitä myönnä.
Kyllä minä ymmärrän mitä sinä ajat takaa, mutta sinä et ymmärrä sääntöjä ja niiden tarkennuksia... se on tässä se suurin ongelma
Olen kaikissa asioissa niin looginen, että en pysty hyväksymään mitään loogisuudesta poikkeavaa!
Lisätään nyt vielä, että luulen kyllä ymmärtäväni säännöt keskivertopelaajaa paremmin, sen verran monta vuotta on warhammeria tullut tahkottua. Tuo nyt vain ei ole niitä kaikkein selkeimpiä juttuja ja aika pitkälle joutuu rivienvälistä lukemaan tuli sitten kumpaan lopputulokseen tahansa.
Viimeksi muokannut Durthu, Ti 27.07.2004 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.