"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Saako bretonnian BSB magical lancen?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Jos kirjoitti:Ja eikös Lahmia vampyyreilläkin ole kaikki mundane aseet kielletty ja silti VC kirjassa on Lahmia only aseita, vai onko? (En itse omista kirjaa, mutta kaveri muistaakseni höpisi jotain tämän suuntaista. Jos olenkin väärässä niin unohtakaa tämä viimeinen kappale.)
Juu siellä on yksi maaginen jousi joka on lahmia only (asp bow).
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Durthu

Viesti Kirjoittaja Durthu »

Mutta pystytkö sinä Rune myöntämään sen, että olit väärässä tuossa kaikki maagiset aseet ovat vain aseita asiassa?

Lisätään nyt tähän samaan. Se, että joku esine kielletään erillisellä säännöllä on eriasia kuin se, että sitä ei mainita optioneissa. En sitä sen tarkemmin osaa selittää.

Nyt alkaa käymään niin, että tipahdan tästä kärryiltä koska kommentteja tulee niin tiuhaan tahtiin.
Viimeksi muokannut Durthu, Ti 27.07.2004 21:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

En. Koska olen oikeassa, jokainen maaginen ase on ase, siitä olen aivan varma. Vaikka ase olisi yhdenkäden ase, kahenkäden ase tai pitkänmatkan ase, ne ovat silti kaikki maagisia aseita.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Durthu

Ovathan ne kaikki aseita, totta. Mutta myös maagisia aseita pitää kategorioida, niitä ei voi kaikkai käyttää samalla tavalla.
Rune
Peliporukkavalvoja

Ei voikaan käyttää samalla tavalla. Ne toimivat eritavalla, mutta kategoriosointi ei tarkoita välittömästi sitä, että tarvitset tietynnäköisen aseoption tietystä kategoriasta, että saisit saman kategorian taika-aseen. Tämä on kumottu jo pitkä aika sitten. Käyttötarkoitukset ja tavat ovat tottakai erilaisia. Kahdenkäden aseita käytetään kahdella kädellä, ja näitä eivät BSB:t saa, mutta tämäkin on käyty jo aikaisemmin. Mihin pyrit tuolla?
voisiko joku raskaan sarjan moderaatori valaistaa meitä...esim. THE Captain, Grond, Muhe...
Ei ole tarvetta, homma on nyt jo selvä. Yritämme saada vain Durthun valaistumaan. ;)
Viimeksi muokannut Rune, Ti 27.07.2004 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium

HLLT

Viesti Kirjoittaja HLLT »

maagisella asella lyödään. piste ja vielä toinen.
voisiko joku raskaan sarjan moderaatori valaistaa meitä...esim. THE Captain, Grond, Muhe...
Jos

Viesti Kirjoittaja Jos »

Durthu kirjoitti: Lisätään nyt tähän samaan. Se, että joku esine kielletään erillisellä säännöllä on eriasia kuin se, että sitä ei mainita optioneissa. En sitä sen tarkemmin osaa selittää.
En ymmärrä mihin viittaat tällä?

Bretti BSB ei saa ottaa lisävarusteita, koska ne kielletään säännöllä, mutta saa ottaa maagisia aseita aivan, kuten Lahmian vamppyyritkin saavat käyttää joustaan, vaikka heiltä kielletään kaikki mundane aseet ja ilmeisesti heillä ei myöskään ole optiota normaalille jouselle (joku voisi varmentaa, kiitos). BSB pohjautuu Paladiniin, jolla taasen on optio lanceen, joten miksi BSB ei saisi maagista lancea?
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

BSB:n rajoitukset maagisten aseitten osalta jäävät siihen, että sillä on vain kaksi kättä. Muita rajoituksia ei ole . Missä on kohta, jota Durthu et ymmärrä?
Durthu

En minä tiedä enää mihin pyrin milläkin, vähemmästäkin menee sekaisin. Vielä, kun tekee tässä kymmentä asiaa yhtaikaa.

Tuskin tästä enempää kannattaa alkaa peistä taittamaan. Pelataan kukin juuri niin kuin halutaan, mutta olisi todella mielenkiintoista nähdä mitä GW sanoisi tuohon kysymykseen. Onko jollain tunnuksia GW:n sivuille? Eikös sinne voi noita kysymyksiä lähettä niin saataisiin piste tälle keskustelulle. Eli jos joku ystävällinen sielu voisi tuon kysymyksen sinne lähettää - olettaen tietenkin, että ne viitsivät vastata.
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Tämä on kyllä vähän OT, mutta gw ei luultavasti vastaisi ja vaikka vastaisikin se sotkisi asioita vain lisää eikä toisi mitään ratkaisua.
Guzlob
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guzlob »

Durthu kirjoitti:Onko jollain tunnuksia GW:n sivuille? Eikös sinne voi noita kysymyksiä lähettä niin saataisiin piste tälle keskustelulle. Eli jos joku ystävällinen sielu voisi tuon kysymyksen sinne lähettää - olettaen tietenkin, että ne viitsivät vastata.
Hah. Epäilin jo pari sivua sitten Durth-acell-pupua trolliksi, mutta tuo vahvisti asian.
it is apparent the intent has been revealed
Durthu

Jälleen kerran meni tuo Guzlobin viesti hieman ohi, valotatko hieman muillekkin? Onko sinulla ollut vielä mitään asiaa itse aiheeseen?
Rune
Peliporukkavalvoja

Olihan hänellä sivulla neljä, muistaakseni. Mutta tahtoisin tosiaan tietää, mikset voisi pelata niinkuin säännöt sanovat.. Tai toisaalta, saathan sinä tietysti pelata niinkuin tahdot, mutta varaudu siihen, että jokainen muu pelaaja tulee kyllä varmasti pistämään sinulle vastaan, jos valitat heille jossain turnauksessa BSB:n taikalancesta. Mutta ei kannata ehkä enää väitellä jos ei enää tiedä mistä puhuu, vai kuinka? ;)
#Ostium

Durthu

Kuten sanottu säännöistä voi olla monenlaista tulkintaa. Minä tulkitsen säännöt noin ja pelaan silloin mielestäni oikein. Turnauksessa pelataan tietenkin turnauksen sääntöjen mukaan ja mikäli kyseinen armeijalista on hyväksytty niin silloin siinä ei ole mitään väittelemistä.

Saa Bretonnia jokatapauksessa takkiinsa, oli lanceja tahi ei. =)
Ripsa

Viesti Kirjoittaja Ripsa »

Lukekaa sääntökirjan sivu 152, toinen palsta, Magic Weapons otsikon toinen kappale: "Magic weapons always ignore any special rules that apply to an ordinary weapon of the same type."
Yksinkertaisesti, taika-aseet ovat aseita joilla on liuta erikoisominaisuuksia, ellei muuta mainita.

Ja jos ollaan tarkkoja, missään Bretonnian taikalancessa ei lue: "Counts as a lance." Vaan jokaisessa lukee erikseen: "The bearer has +2 strength on the charge when mounted." Muitten erikoisominaisuuksiensa lisäksi.
Näitten lainausten pitäisi jo tehdä selväksi, että Bretonnian taika"lancet" eivät ole aitoja lanceja, vaan taika-aseita joilla on erikoisominaisuuksia. Lyhyesti: BSB voi käyttää taika"lanceja".

Erikseen täytyy vielä mainita Sword of the Quest, jossa mainitaan erityisesti, että se on great weapon.
Durthu

Superego: Tuossa kyllä tuli hyviä perusteluita teidän kannan tueksi, myönnetään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”