Hell cannonin los
Hell cannonin los
Hell cannonin special ruleseissa lukee Large Target, mutta näkeekö hell cannon itse large target maisesti (esim. omien joukkojen yli) vai pitääkö tähtäyksessä käyttää chaos dwarffien line of sightia?
Se näkyy joukkojen yli. Mutta kun se toimii kuten Stonis (kuten SoC-listassa todetaan), käytetäänkö kanuunan vai sitä ohjaavan miehistön LoSia? Mielestäni kuvauksen "täsmälleen kuten Stone Thrower, alla olevin poikkeuksin" (ja poikkeuksissa ei puhuta Large Targetin antamasta LoSista), antaa sen kuvan ettei itse kanuunan, vaan juurikin miehistön koolla on merkitystä.
Eikös hellcannonissa miehistö ole lähinnä kulissina, koska minulla ei kuitenkaan kirjaa ole, ja olen laiska, joku muu saa tarkistaa, mutta kanuunahan voi liikkua ja ainakin sylkeä sontaa ilman miehistön apua. Sehän ei ole mikään tavallinen sotakone, vaan demoni. Siis jos joku jaksaa tarkistaa voiko helvetin tykki ampua normaalipaukkuja ilman miehistöä, niin voisi ainakin oletusarvona väittää että los on myös miehistön hengissä ollessa tykistä. Kuitenkin jos isot paukut tarvitsevat miehistön apua niin on selvää (ellei tietenkään toisin mainita) että los tulee pikkumiehistä.
Isoja kaasupilviä