"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warhammer juttua...

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Zekta

Viesti Kirjoittaja Zekta »

Jaahas...haluaisin kyllä nähdä tämän Tulpan ihan niinkuin face-to-face...
Veikkaan että povarista löytyy kartsa tupakkaa ja joka viikonloppu ollaan kaupungilla "ryyppäämässä" kavereitten kaa.
Sekös sitten onkin hienoo?

NOT! :D
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Onpas taas turha topikki, ja kyllä tuon tulpan pitäisi kokeilla tuota maalaamista ja pelaamista ennenkuin tuomitsee (vai oletko jo kokeillut?) tämän minulle niin rakkaan harrastuksen. Eihän kaikki tietenkään voi tykätä pikkutarkasta maalaamisesta ja nopan viskelystä, mutta miksi edes rekisteröidyit tähän foorumiin, jos et tykkää koko puuhasta?
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
F-B

Viesti Kirjoittaja F-B »

Jos se sua Tulppa yhtään rauhottaa niin Monikin näistä partaansa ja .... jonnekkin muualle naurajista on Suomalaisia.
(A big difference eh?)

En ala figuilua nostamaan muiden harrastusten yläpuolelle, mutta tällä hommalla voi tienatakkin vähän rahaa.
mm. Maalaamalla figuja kavereille yms.
Tällainen toiminta halventaa tätäkin harrastusta todella paljon, jos kerran saa hieman harrastukseen käyttämistään rahoista takaisin.

Pelaamiseen sopiva 2000 pisteen armeija maksaa noin 200 euroa ja siihen kun lisätään maalit ja pensselit tulee hintaa hieman yliarvioituna sellaiset n.300 euroa.
Vertaan vaikka musiikin harrastamiseen. Soitan kitaraa ja ostin viimevuonna uuden sähkökitaran. Sen hinta oli n.800 euroa.
Toissavuonna ostin uuden akustisen kitaran ja sillekkin hintaa tuli sellaiset 500 euroa.
Ja nämä kitarat olivat todella halpoja laatuunsa nähden.

-AK-
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Autoharrastus vasta halpaa onkin
  • 1200€ auto
  • 90€ uusi sivulasi
  • 50-200€ etupenkit(+verhoilu?)
  • 100-200€ uusi verhoilu
  • 550-600€ pakoputkisto
  • <400€/v vakuutus
  • >1000€ viritys
Jotain pienempää roipetta jollain 200€llä ja bensa tietenkin. Nuo ovat vielä aika halpoja kun autokaan ei paljoa maksanut.
Tietokoneisiin menee sitten myäs ihan mukavasti rahaa. En viitsi ees laskea mutta taitaa olla halvempia harrastuksia nämä figupelit.

On muuten jännä heti kun joku sanoo jotain negatiivista figuista, hinnasta yleensä. Heti aletaan puolustelemaan miten halpaa pelaaminen on vaikka muuten itketään kuinka paha rahastaja GW on.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Spongebob-Väyrynen

Viesti Kirjoittaja Spongebob-Väyrynen »

Alaikäisten lasten urheilu harrastukset maksavat yleensä isit ja äidit, mutta peri aatteessa niin he maksavat myös alaikäisten lasten figuilu harrastuksenkin. Sillä mistä kyseinen lapsi viikko/kuukausi rahansa saa? Vanhempien pussista he saavat rahansa. (jos ei oteta lukuun kesätöitä johon alle 15v lapsi harvoin pääsee.)
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
tulppa

Tulppa back

Viesti Kirjoittaja tulppa »

Kyllä noi teiän kommentit on totta... vaikka figut joskus takassa palaiski niin onhan se varmaan ihan kivaa niillä värkätä ennen sitä... ei mulla oo mitään teitä vastaan. kuitenkin kannattaa hieman harkita että mihin ne rahat menee... joku tehtaan duunari nämä tekee huonolla palkalla ja ne isot kihot kerää rahat... sitä vaan että ei se sitten ole kovin hauskaa kun kyllästyessä käsittää että on tuhlannu satoja ja tuhansia euroja tämmöseen... tulppa ei lopeta jutun lähetystä. en ole sellainen joka haukkuu ja juoksee! teitty nämä jutut on vaan minun mielipiteitä... teillä muilla on oikeus omaan. ihan vaan tiedoksi... minä ite tykkään maalailla kaverin kaa figuja... aika kuluu rattoisasti! mutta en kyllä omia figuja aio ostaa. jatkakaa vaan tätä... kyllä teille pitää kunniaa antaa koska figujen maalas on melko vaikeaa hommaa. ( en minä ainakaan sitä hyvin osaa ) jokainen sanoo omat mielipiteensä...

p.s tää foorumi on hyvä... joillain muilla foorumeilla vaan haukutaan semmosia joilla on oma mielipide!
Tulppa lopettaa toistaiseksi!
tulppa

tulppa sanoo

Zekta kirjoitti:Jaahas...haluaisin kyllä nähdä tämän Tulpan ihan niinkuin face-to-face...
Veikkaan että povarista löytyy kartsa tupakkaa ja joka viikonloppu ollaan kaupungilla "ryyppäämässä" kavereitten kaa.
Sekös sitten onkin hienoo?

NOT! :D
sori ny vaan mutta tulppa maalaa figuja kaverin kaa... lol! en pidä figujen hinnoista ja keräilystä mutta kyllä se maalaaminen on hauskaa touhua... tupakkaan en koske vaikka kuolisin...
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Lalalaa
tulppa

Plague Zombie kirjoitti:Onpas taas turha topikki, ja kyllä tuon tulpan pitäisi kokeilla tuota maalaamista ja pelaamista ennenkuin tuomitsee (vai oletko jo kokeillut?) tämän minulle niin rakkaan harrastuksen. Eihän kaikki tietenkään voi tykätä pikkutarkasta maalaamisesta ja nopan viskelystä, mutta miksi edes rekisteröidyit tähän foorumiin, jos et tykkää koko puuhasta?
rekisteröidyin siksi että voin jättää vietejä ja käydä hyviä väittelyitä ihmisten kanssa! en tarkoita riitaisessa mielessä... etsin hyviä perusteluja miksi keräillä näitä figuja.... hmmmm ehkä en enää kustu näitä leluiksi koska nää on jotain aivan muuta.... kyllä tulppa tietää... kokemusta on...
Beowulf

Viesti Kirjoittaja Beowulf »

Tässä kaverini kanssa käyty keskustelu.'
Minä- "Ala sinäkin harrastamaan 40k:ta."
Kaveri- " Voinko tulla sun luo kokeileen miltä maalaus tuntuu ?"
Minä- " Joo mennään.
Meillä kaveri maalasi jotain LOTR haltioita aivan paskasti.
Minä- "Haluatko nähdä sääntökirjan?"
Kaveri-"Joo, mut onhan niillä kaikilla ukoilla samat aseet ja säännöt?"
Minä-"Ei."
Kaveri-"Onko se suomen kielinen?"
Minä-"Ei."
Kaveri-"Aivan paska harrastus ja kallis"

Kaveri sitten lähti ovet paukken menemään.
Jotkut ovat alkaneet vihata lajia jos he eivät osaa sitä.

Pian sain kokea monta päivää kestänyttä harrastuksen haukkumista ja yleistä vittuilua.
Silloin sanoin Mopoilun, [TainnojotakinpaskacrossaustaEmt] skeittaaamisen, sekä airsoftin maksavan enemmän.
Ja he vaikenivat.
Itse tuhlaan kahteen harrastukseen älyttömästi rahaa, airsoftiin sekä figuiluun. Airsoftissa olen itse ostanut kuulat maskit, varusteet, sekä ensimäisen aseen, ja ostin isäni kanssa puoliksi sähkötoimisen rynäkkökiväärin.
Figuilussa olen ostanut kaiken itse paitsi maastoon tarvitsemiani paloja on isovanhemmilta saatu (Vaneria.). äiti ja isä ostivat minulle yhden LOTR haltia pakkauksen.
Kyllä minä mielummin pennini muovinpalasiin tuhlaan kuin rullalautailuun ( Imo rullalautailu on ihan tyhmää.)
Suomessa on sanavapaus. Beo lopettaa ja vaikenee

-Beo

Edit: Vaikka Gw kiskoo muovin palasista kovan hinnan, niin ei malta olla ostamatta uutta regimentti boxia.
Sama on luultavasti jollakin skeittaajalla, mitenkäs se vanha sanalasku meni ? -"Ei kahta ilman kolmatta"
-Beo
Toto, I don't think we're in Kansas anymore ...
Matti
Valvoja

Re: Tulppa back

Viesti Kirjoittaja Matti »

tulppa kirjoitti:kuitenkin kannattaa hieman harkita että mihin ne rahat menee...
Eiköhän virheinvestoinnit ota päähän joka tapauksessa. :) Tottahan tosin on, että lähespähän kaikki figuilijat hankkivat figuja, joita eivät käytä loppuenlopuksi, vaikka ostaessaan ajattelevat käyttävänsä (maalaukseen tai pelatakseen). Mulkin on paljon figuja, joiden epäilen jäävän loppupeleissä maalaamatta ja olivat pienoisia virheinvestointeja. Kuitenkin mikäli katson paljonko käytän aikaa ja paljonko nautin tästä harrastuksesta, sen kaikista osa-alueista, ei se raha paljoa paina. Mikäli tämä tuottaa paljon mielihyvää ja rahani riittävät siihen oikein hyvin, niin miksi lopettaa/vaihtaa? En näe oikein mitään syytä.
joku tehtaan duunari nämä tekee huonolla palkalla ja ne isot kihot kerää rahat...
Taitaa olla aika pitkälti mutu-tietoa? Periaatteessahan tuo olisi moraalisesti väärin, ehkä. Mutta todellisuudessa GW lienee todella pieni paha tuossa, koska he tiettävästi tuottavat kaiken länsimaissa, verrattuna esim. Nikeen, jonka kenkiä tehdään pitkälti Aasiassa ja todella törkein työehdoin. Toisaalta riistonkin voi määritellä monella tapaa, mikäli jossain kehitysmaassa pitää valita, ollakko kerjäläinen vai tehdäkö töitä riistofirmalle, voi jälkimmäinen antaa mahdollisuuden elää parempaa elämää. Tää nyt tietysti on myös aika pitkälti mutu-pohjalta, mutta aika pitkälti kyllä tuo riistofirma status riippuu näkökulmasta...
sitä vaan että ei se sitten ole kovin hauskaa kun kyllästyessä käsittää että on tuhlannu satoja ja tuhansia euroja tämmöseen...

Voin todeta, ettei esim. mulle moista tule. Ainahan voi ajatella, että kunpa ei ois ostanu ikinä karkkia/sipsejä/limua, niin ois paljon enemmän rahaa (ihan kuin niitä ei ois käyttäny sitten johonkin muuhun) ja kroppa ois paremmassa kunnossa tms tai sitten, että tietokone ois kannattanu hankkia vasta 3v päästä kun sais rahalle "enemmän" vastinetta. En kuitenkaan usko sen johtavan yhtään mihinkään, koska mennyt on mennyttä ja virheistä tulee oppia, mutta figuharrastustani en pidä omalla kohdallani minään virheenä, enkä usko tulevani koskaan pitämäänkään.

Mikäli sinua ei kiinnosta figut harrastuksena paljoakaan ja saat maalata kaverisi figuja, niin ehkä sinun ei kannata sijoittaa tosiaan rahaa paljoakana harrastukseen. Ehkä harrastus ei tuota sinulle tarpeeksi mielihyvää, jotta sen hintaa kannattaisi maksaa (etenkin kun saat osan harrastuksesta ilmaiseksi kaveriltasi), mutta sehän ei tarkoita, etteikö se jollekin muulle voisi olla sen rahanarvosita. :)
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

jaahas - muuten panisin lukkoon tai siirtäisin pois, mutta tästä todennäköisesti irtoaa vielä sen verran huumoria helleviikonlopun piristykseksi että antaa palaa nyt vain :).
Etana

Re: Warhammer juttua...

Viesti Kirjoittaja Etana »

Mutta jos ajattelemme, että yhen six packin hinnalla
saamme blisterin, korillisella jo melkein rykmenttilaatikon,
kahden viikonlopun juomisilla jo kalliimman laatikon erikois-
joukkoja yms. Ja mitä kummastakin jää käteen?
Korillisen olutta kumoaa, hetki voi jonkun mielestä olla
hauskaa, valvoo pitkään, sitten nukutaan ja aamulla valitetaan
kun on paha olo. Laihana lohtuna voikin kerätä maholliset pullot kasaan ja palauttaa ne kauppaan pienen liksan toivossa.

Figuihin jos kulutat rahat, tunnet aluksi mielihyvää,
valvot pitkään ja nukkuu, aamulla silmät aukaistessaan voi
pöydällä huomata eilen ostetun uuden figun joka saattaa jo
kasassa ja jonkinlaisessa maalipeitteessä olla.

Pointtina vain että jos molemmanlaiselle ihmiselle antaa rahaa
vaikka 50 euroa, figujen keräilijälle sentään jää siitä jotain
käteenkin...
Matti
Valvoja

Re: Warhammer juttua...

Viesti Kirjoittaja Matti »

Etana kirjoitti: Pointtina vain että jos molemmanlaiselle ihmiselle antaa rahaa
vaikka 50 euroa, figujen keräilijälle sentään jää siitä jotain
käteenkin...
Jeah, samalla logiikalla vois sanoa, että seurustelu on tyhmää, ellei se johda jälkikasvuun/avioliittoon. Aatteles nyt, sitä viettää paljon aikaa toisen ihmisen kanssa ja käyttää rahaakin käymällä ulkona syömässä, leffassa tms. ja mitä siitä jää sitten käteen, jos tulee ero? Materiaa ei, kokemus kyllä. Materiassa ei kannata ehkä kaikkea mitata kuitenkaan...

Alkoholin nauttiminen tapahtuu usein yhdessä, kaikki eivät kotona ryyppää kiroten säälittävää elämäänsä. Ihmisten kanssa yhdessä olo taas voi johtaa uusiin tuttavuuksiin, uudenlaisiin suhteisiin tms. sekä siellä voi oppia paljon sosiaalisia taitoja, joita ei figuja näpertämällä opi. Toisaalta taas, kyllähän figujen ympärillä pyörii paljon kaveriporukoita ja se on sikäli sosiaalista toimintaa - mutta usein myös nämä yhdessä juovat henkilöt, viettävät aikaansa muutenkin yhdessä kuin päihtyneinä.

Jokainen käyttäköön rahansa kuten parhaaksi näkee, kuka muka on oikeutettu sanomaan, miten muiden tulisi käyttää rahansa, jos menee laillisesti / yleisesti hyväksytysti?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Tätä en kieltämättä kuvitellut näkeväni. Luulin jo tosissani Tulpan olevan historiaa. Pakko nyt vielä sanoa, että ensimmäinen viestisi ei oikein antanut sellaista kuvaa, että olisit hyvällä mielellä tulossa väittelemään figuilusta. Onnistuit kieltämättä, mutta paremminkin olisi voinut mennä, jos minulta kysytään. ;)
Tulppa kirjoitti:figut joskus takassa palaiski niin onhan se varmaan ihan kivaa niillä värkätä ennen sitä...
Ehdottomasti näin. Suoraan sanottuna, näin se on aivan kaikessa, toisissa pienemmässä, toisissa suuremmassa mittakaavassa. Harvoja asioita säilyttää ja käyttää aktiivisesti tai vähemmän aktiivisesti koko elämäänsä, olenko oikeassa?
Tulppa kirjoitti:sitä vaan että ei se sitten ole kovin hauskaa kun kyllästyessä käsittää että on tuhlannu satoja ja tuhansia euroja tämmöseen...
Täsmälleen sama asia mooooonessa muussakin asiassa, ei tosiaankaan vain figuiluharrastuksessa. En tosiaan kovin montaa harrastusta Shakin lisäksi keksi, joka ei veisi enemmän tai vähemmän tolkuttomasti rahaa ja unohtuisi jossain välissä. Pointti onkin siinä, että tästäkin harrastuksesta otetaan kaikki irti, ennenkuin se into loppuu. Näin minä ainakin olen tähän mennessä elänyt, ja harrastanut, ja näin aion myös harrastaa tulevaisuudessa. Kaikki loppuu aikanaan, mutta kuten elämästä, kannattaa ottaa kaikki irti niin pitkään kuin vain voi. Mitä muuta voit tehdä? Jos lopetat harrastuksen sen takia, että 'keksin varmasti parempaa ja kestävämpää vastinetta rahoilleni' et tule käyttämään sitä rahaa sitten ikinä yhtään mihinkään. Käytä se silloin kun tahdot siihen mihin tahdot, ja nauti siitä mihin sen käytät täysin siemauksin niin pitkään kuin se on mahdollista.

edit\\
M.Salava kirjoitti:Materiaa ei, kokemus kyllä. Materiassa ei kannata ehkä kaikkea mitata kuitenkaan...
My thoughts exactly.
Viimeksi muokannut Rune, La 07.08.2004 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
tartunta

Viesti Kirjoittaja tartunta »

Minua myös hämmästyttää figuilun pitäminen kalliina harastuksena. Loppujen lopuksi jääkiekko/jalkapallo/tietokonepelit/ryyppääminen tulee maksamaan paljon enemmän, mutta valittavatko näiden harrastajat hinnoista tai harrastuksen laadusta? Enpä usko.

Jokainen saa omat hupinsa ostoksistaan. En valita jos joku saa enemmän hupia räkäkänneistä ja aamupahoinvoinnista kuin regiment boxista. Itse en ikinä ostaisi uusia luistimia 200€:lla, koska en niistä saa samaa iloa, mitä saisin uudesta armeijasta, jonka tuolla rahalla saisi kokoon. Ja tiedän, että noiden luistimien ostaja ajattelee juuri toisin päin.

Mielestäni figuilu on harrastus muiden joukossa. Harrastus kehittää aina sosiaalista kanssakäymistä ja niin edelleen. En mene väheksymään muita harrastuksia. En vain saa samaa tyydytysta niistä kuin figuilusta. 4 vuotta olen harrastanut ja loppua ei vielä näy, mutta sekin tulee, en silti kadu yhtään ostosta. (En edes niitä, jotka makaavat tyhjän panttina tuolla laatikossa)

Ja jos aloittava figuilija kyllästyy harrastukseen, hän menettää paljon vähemmän rahaa kuin poika joka innostuu kitaransoitosta ja kyllästyy kahdessa viikossa. Siksi sanoisin figuilua jopa turvalliseksi harrastukseksi.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Jonkun tehtaankin duunari kiskoo vähintään 6,50€ 'paskapalkkaa', eli edelleenkin huomautan, että päivässä noin 2 regimenttiboksin verran. Näitähän maalataan jo pari viikkoa, eli siis loppujenlopuksi figuilu ei paljoa lohkaise ansioista. Nakertaa aina vaan vähän syrjästä, mutta ei ikinä ahmaise puolta palkkaa. Eli lähinnä nuo "takassa palavat sadat, jopa tuhannet eurot" ovatkin kertyneet esim. 3 vuoden aikana, ja olettaen, että vuosiansio olisi luokkaa 10000€, niin siltikin kolmen vuoden aikana tähän harrastukseen olisi tuhlannut esim. 1/30 osan palkastaan, ja harrastuksen parissa käytettyyn aikaan nähden ja kokemuksiin, uusiin ystäviin verrattuna se ei ole paljoa. Joku jo sanoikin, että esim. karkkiin ja muuhun turhuuteen (siitä näkökulmasta, että ne eivät ole välttämättömiä) saa tuhlattua yhtälailla paljon rahaa.

Omalta osaltani toivoisin, että alkoholi jäisi tämän keskustelun ulkopuolelle, sillä itse en löydä siitä vertailukelpoisia kohteita figujen kanssa. Siis yhtälaila kun vertaisi lasillista vettä ja moottorisahaa. Nop, taas Nostradamus vaikenee, katsotaan mitä tästäkin vielä tulee, ja Grondia lainaten, tästä voi tulla vaikka jotain hupia kuumille viikonloppuhelteille.
tulppa

tulppa taas täällä

en minä sitä tarkota että figut on kalliita ja muut on halpoja... jääkiekko on kalliimpaa tiedän... mutta minä en ikinä itse aio kerätä näitä figuja. onneksi täällä on hyvin mielipiteitään perustelevaa porukkaa... tulee hyviä väittelyitä!
tartunta

Re: tulppa taas täällä

Viesti Kirjoittaja tartunta »

tulppa kirjoitti:en minä sitä tarkota että figut on kalliita ja muut on halpoja... jääkiekko on kalliimpaa tiedän... mutta minä en ikinä itse aio kerätä näitä figuja. onneksi täällä on hyvin mielipiteitään perustelevaa porukkaa... tulee hyviä väittelyitä!
Väittely paranisi, jos toinenkin osapuoli perustelisi. On hyvä, ettet juossut pois keskustelusta heti tämän threadin laittamisen jälkeen, mutta se ei riitä.
tulppa

Re: tulppa taas täällä

Captain Boromir kirjoitti:
tulppa kirjoitti:en minä sitä tarkota että figut on kalliita ja muut on halpoja... jääkiekko on kalliimpaa tiedän... mutta minä en ikinä itse aio kerätä näitä figuja. onneksi täällä on hyvin mielipiteitään perustelevaa porukkaa... tulee hyviä väittelyitä!
Väittely paranisi, jos toinenkin osapuoli perustelisi. On hyvä, ettet juossut pois keskustelusta heti tämän threadin laittamisen jälkeen, mutta se ei riitä.
minusta olen perustellu asiani... aikaisemmassa jutussani puhuin siitä miksi en pidä gw touhusta... joku möhömaha britti rikastuu kun duunari tekee töitä tehtaassa paska palkalla. minusta sinun kannattas perustella kantojas niinku tuota äsköstä... eikä myöskään minun viestien lukeminen satuta...
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”