Millä perusteella valitsitte "puolenne"?
Minä ainakin näin kun kaverit keräs warhammereita ja päätin itte ostaa ihan huvin vuoks jonkun ja menin kauppaan (ei siis mikään supermarket) ja valitsin sieltä vaan sen mikä oli hieno eli tässä tapauksessa SM bike. Seuraava ostokseni oli myös sen mukaan mikä oli hieno koska en tiennyt oikein noista joukkueista mitään ja menin ostamaan CSM tyyppi boxin. Veljelleni kävi vielä kehnommin meni ostamaan ensin Blood Angelien baal predatorin ja sen jälkeen IG sentinelin, mutta päätyi lopulta keräämään Chaos Space Marineja.
Eli tuollain minä alotin keräämisen.
"There is no time for peace or nothing else. There is only time for WAR!"
-
Brightstar
Kauan Kauan sitten, kaukaisessa Lahden kuningaskunnassa asui pieni ja naivii 40k pelaaja nimeltä Mika. Mikalla oli ongelma: hän oli kyllästynnyt omaan Eldar armeijaansa ja halusi alkaa keräämään jotain uutta ja raitista armeijaa, mitä muut eivät pelaisi saatikka sitten edes kuulleet. Tämä ajatus mielessä hän lähti kulkemaan kohti paikallista pelikaupan figuhyllyä. Matkan varrella hän koki monta seikkailua ja vastoinkäymistä kuten suihkunpuutteessa olevat figupelaajat sekä isot ja pelottavat kaupanpitäjät. Pitkän ja vaivalloisen taivaleen jälkeen hän pääsi vihdoinkin päämäärällensä: Figuhyllyille. Mutta tästä sitten alkoikin se tosi urakka: Mikan silmien edessä kantautui tuhansia ja taas tuhansia toinen toistaan exoottisempia figulaatikoita joista suurinosa näyttivat olevan SM ja Eldar bikeja (Mika oli viellä aloittelija joten hän ei tiennyt syytä tähän...). Mutta yhtäkkiä hän näki jotain musta-punaista pilkettä kaupan kauimmaisessa ja pimeimmässä nurkassa. Tämän hennon mutta voimakkaan valon johtamana Mika lähti kahlaamaan kohti tätä pimeätä nurkkaa. Nurkalle päästyään hän huomasi heti että tätä armeijaa ei pelattu: tyttö bolttereilla, liekinheittimiä ja Meltoja. Tämän löydön innoittamana Mika osti pari pakettia Battlesistereitä, laatikon Seraphimeja ja Immolatorin ja meni onnellisena kassalle.
Maailmaan oli taas syntynyt yksi uusi Sisters of Battle pelaaja.
Eli lyhyesti miksi aloin pelaamaan Sisters of Battleja
1. halusin armeijan mikä oli vähänpelattu ja kuitenkin tehokas
2. pidin figuista (mutten hinnasta)
3. olin pelannut kaappitytöillä, eldareilla, jonkinaikaa joten oli aika vaihtua aitoihin tyttöihin
4. se musta-punanen valo...
Maailmaan oli taas syntynyt yksi uusi Sisters of Battle pelaaja.
3. olin pelannut kaappitytöillä, eldareilla, jonkinaikaa joten oli aika vaihtua aitoihin tyttöihin
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
Figut oli siistit ja kellään muulla ei ollut niitä (tarkoitan omaa kaveri porukkaa) . Eli kerään blood angelseja, ja ne eivät ole yhtään hassumpia tiedoistaan.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
kohta kerron myös tarinan kuinka aloitin figuharrastuksen, mutta vartokaa hetki.
Sumppi Ry
nyt se tarina sitten alkaa....Eräänä päivänä, olin laittamassa kellarin avainta avain-nipukkaan kunnes ystäväni soitti minulle (E-J eli MÄÄ!) että "tuu kattoo ku mul on tämmösii vaarhammerei!!" sitten juoksin portaat alas (sillä hän asui kerrosta alempana eli asuimme kerrostalossa) hän näytti miten chuulei ne oli ja muuta. sitten yksi päivä olin koulussa sitä mieltä että ne on vauvojen leluja. mutta yksi päivä menin harraste liikkeeseen ja ostin pakkauksen high elffejä (5 ed.) ja kokosin ne ja maalasin. seuraava ostos taisi olla dark elf boxi jonka tätini osti minulle. mutta en alkanut keräämään kumpaakaan. sitten silmiini ilmestyi chaos (FB) , siispä aloin keräämään niitä joita on jo keräytynyt 3000 pistettä. sitten tuli skaven kai siksi kun näin semmosen rutto munkin sääntö kirjassa. Kun aloitin 40K oon niin aloitin imperial guardilla, mutta meillä ei synkannut joten vaihdoin chaos space marineihin, meillä synkkasi erittäin hyvin ja keräsin aluksi black legionia mutta kun näin iron warriorssit niin aloin keräämään niitä (kerään yhä) mutta sitten tunsin mikä todella on sydäntä lähimpänä....Blood angels....ahh siinä vasta pleasure.... Eli:
-skaven
-chaos
-chaos space marines
-blood angels.
näitä kerään yhtä aikaisesti.
-skaven
-chaos
-chaos space marines
-blood angels.
näitä kerään yhtä aikaisesti.
Sumppi Ry
Hyvä etten ole yksin tässä spacemarineilla pelaavien maailmassa... Tuossahan nuo pääasiat ovatkin, tosin tuo kohta 3. ei pidä paikkaansa minulla mutta kuitenkin.Maailmaan oli taas syntynyt yksi uusi Sisters of Battle pelaaja.
(Mukava tarina Brightstar)
-
Elf & Goblin
Ensin oli Necronit, lähinnä hienon fluffinsa ja hienojen figujensa takia. Niihin kyllästyin, lähinnä kun en osannut pelata niillä, ja ostin IG-codexin. Kauan himosin aloittavani IG-joukon, mutta halpa örkkitarjous vei minut mukanaan. Parin kuukauden pikawaaaagh!in jälkeen myin örkit ja aloitin IGn. Eli se kauan kaivattu lapsi löytyi!
Nyt menossa 1000 pistettä ihan omia Imperiaalisia, fluffia voitte sitten joskus lueskella tarinat-osiosta. Pääteemana on hive-worldista nostettuja jengiläisiä jotka ovat muodostaneet oman rykmentin.
Nyt menossa 1000 pistettä ihan omia Imperiaalisia, fluffia voitte sitten joskus lueskella tarinat-osiosta. Pääteemana on hive-worldista nostettuja jengiläisiä jotka ovat muodostaneet oman rykmentin.
niih.
Itse aloitin ekana keräämään Space Marineita. Itse keksimäni Chapteri Screaming Eagles (101st Airborne
)
1.) On ihan pärjäävä armeija ja myös monipuolinen. Saa joko closistelevan tai shootan jos haluu...
3.) Hienoja noi on jo nyt ja uudet figut on vielä tulossa lähiaikoina.
4.) Kukaan kaveri piireis ei pelaa Space Marineilla
6.) Kaveit sano että on aloittelija ystävällinen.
Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi alkaa keräämään Chaos Space Marine Thousand Soneja ja fabassa Hordes of Chaosta
1.) On ihan pärjäävä armeija ja myös monipuolinen. Saa joko closistelevan tai shootan jos haluu...
3.) Hienoja noi on jo nyt ja uudet figut on vielä tulossa lähiaikoina.
4.) Kukaan kaveri piireis ei pelaa Space Marineilla
6.) Kaveit sano että on aloittelija ystävällinen.
Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi alkaa keräämään Chaos Space Marine Thousand Soneja ja fabassa Hordes of Chaosta
On ne aika epeleitä ne naiset. Mutta onneksi niillä on aina hyvät tissit ja perse. Naamalla ja älykkyydellä nyt ei ole niin väliä. Turhaa hifistelyä.
5) Kaveri oli itselleen ostanut ensimmäisen figuboksinsa pari päivää aikaisemmin ja mentiin katsomaan löytyiskö minullekin jotakin... Sitten nuo Eldarit vaan tuntuivat jotenkin siltä "mun armeijalta" ja nyt niitä tuolla hyllyssä komeilee iso kasa.
Edit: Elikkä emme tienneet hammereista hölkäsen pöläystä ja ostot olivat täysin"tuo on hieno" periaatteella.
Edit: Elikkä emme tienneet hammereista hölkäsen pöläystä ja ostot olivat täysin"tuo on hieno" periaatteella.
Viribus uniti, yhteisepelillä kaikki sujuu
Meikäläisen harrastus alkoi siitä, kun joskus kaverin hyllyllä näin merkillisiä örvelöitä. Jotkut kuin Space Crusadesta (verienkelit, necronit), jotkut kuin Starcraftista (tyranidit).
"Mitäs nuo on?" kysyin kiinnostuneena.
"Warhammereita," kuului vastaus, ja kouriini tuupattiin sääntökirja.
Sen kanssa vierähti hetki pari ja otin sen lainaan. Kiinnostukseni nousi ja nousi. Sitten saman kaverin kanssa pelattiin harjotuspeli kun säännöt oli miten kuten hallussa. Tasapeli, ja olisin voittanut seittemännellä vuorolla, ja ajattelin: tää peli on mua varten. Kaveri suolsi pitkät ja seikkaperäiset selostukset eri armeijoista, mutta päädyin vääjäämättä örkkeihin. Pyysin ja sain Battle Forcen joululahjaksi. Miksi örkit?
Örkit ovat viehättäneet minua Warcraft I:estä alkaen. Sitäpaitsi Warhammer 40k-örkit on koviksia ja pellejä yhtä aikaa (Waaaaagh, Orkspeak, BS 2, nahkapanssari, grotit jne.). Kiehtova yhdistelmä. Työtä saa tehdä että armeija kasvaisi mutta saa konvailla niin paljon kuin ikinä viittii.
"Mitäs nuo on?" kysyin kiinnostuneena.
"Warhammereita," kuului vastaus, ja kouriini tuupattiin sääntökirja.
Sen kanssa vierähti hetki pari ja otin sen lainaan. Kiinnostukseni nousi ja nousi. Sitten saman kaverin kanssa pelattiin harjotuspeli kun säännöt oli miten kuten hallussa. Tasapeli, ja olisin voittanut seittemännellä vuorolla, ja ajattelin: tää peli on mua varten. Kaveri suolsi pitkät ja seikkaperäiset selostukset eri armeijoista, mutta päädyin vääjäämättä örkkeihin. Pyysin ja sain Battle Forcen joululahjaksi. Miksi örkit?
Örkit ovat viehättäneet minua Warcraft I:estä alkaen. Sitäpaitsi Warhammer 40k-örkit on koviksia ja pellejä yhtä aikaa (Waaaaagh, Orkspeak, BS 2, nahkapanssari, grotit jne.). Kiehtova yhdistelmä. Työtä saa tehdä että armeija kasvaisi mutta saa konvailla niin paljon kuin ikinä viittii.
Erään pelaajan tarina: Kaikki alkoi vuoden 1985 iltana kun karmea parkaisu ravisutti erään Helsinkiäisen sairaalan perustuksia. Oli tapahtunut se mitä monet (n. 3 henkilöä) pelkäsivät: Päähenkilömme revittiin kohdun suojista tähän kurjaan maailmaan ja hän otti heti asiakseen ilmaista tyytymättömytensä asiaan.
Kolmentoista ikäisenä hän tutustui peliin nimeltä Warhammer 40000. Sci-fin ja strategiapelien(Command & Conquer) ystävänä hän kiinnostui tästä, mutta pelin säännöt osoittautuivat vähän hankaliksi (elettiin 2. laitoksen aikakautta) eikä peliseuraakaan oikein ollut, joten hän tyytyi ostamaan figun sieltä ja toisen täältä.
Täytettyään 16 hän päätti vihdoinkin kerätä oikean armeijan ja päätyi Space Wolvesiin sillä näiden iloinen ja elämänmyönteinen asenne jotenkin sopi hänelle(C'ontaa... oikeasti hän tykästyi niiden tyylikkäisiin figuihin ja Hakkaa Päälle -taktiikoihin). Armeija kerääntyi, mutta peliseuraa ei löytynytkään. Noh, olihan armeija kuitenkin hienoa hyllyntäytettä. Lukioon päästyään hän vihdoinkin tajusi kuinka pikkumaisia ja ylimielisiä ihmiset ovat. Uusi Codex Chaos Space Marines ilmestyi näihin aikoihin ja nyttemmin Night Lordsien asenne vastasi hänen näkemyksiään hyvästä ihmisestä ja uusi armeija alkoi kasaantua.
Siis yhteenvetona niille jotka eivät ylläolevasta tekstistä jaksa vaivautua mielipitetäni kaivamaan:
- Keräsin Space Wolffeja koska niissä on asennetta ja figut on hienoja.
- Keräsin/kerään (vaikea sanoa) Night Lordeja koska ajatus porukasta joka tappaa ja tuhoaa ihan pelkkää ilkeyttään kiehtoo...
Kolmentoista ikäisenä hän tutustui peliin nimeltä Warhammer 40000. Sci-fin ja strategiapelien(Command & Conquer) ystävänä hän kiinnostui tästä, mutta pelin säännöt osoittautuivat vähän hankaliksi (elettiin 2. laitoksen aikakautta) eikä peliseuraakaan oikein ollut, joten hän tyytyi ostamaan figun sieltä ja toisen täältä.
Täytettyään 16 hän päätti vihdoinkin kerätä oikean armeijan ja päätyi Space Wolvesiin sillä näiden iloinen ja elämänmyönteinen asenne jotenkin sopi hänelle(C'ontaa... oikeasti hän tykästyi niiden tyylikkäisiin figuihin ja Hakkaa Päälle -taktiikoihin). Armeija kerääntyi, mutta peliseuraa ei löytynytkään. Noh, olihan armeija kuitenkin hienoa hyllyntäytettä. Lukioon päästyään hän vihdoinkin tajusi kuinka pikkumaisia ja ylimielisiä ihmiset ovat. Uusi Codex Chaos Space Marines ilmestyi näihin aikoihin ja nyttemmin Night Lordsien asenne vastasi hänen näkemyksiään hyvästä ihmisestä ja uusi armeija alkoi kasaantua.
Siis yhteenvetona niille jotka eivät ylläolevasta tekstistä jaksa vaivautua mielipitetäni kaivamaan:
- Keräsin Space Wolffeja koska niissä on asennetta ja figut on hienoja.
- Keräsin/kerään (vaikea sanoa) Night Lordeja koska ajatus porukasta joka tappaa ja tuhoaa ihan pelkkää ilkeyttään kiehtoo...
Saattoväki kulkee hiljaa, itkemättä, hymyilemättä. Saattoväen jylhyys toivottaa hyvää matkaa.
- Masterchief
Näin ensinmäisen kerran WH:40k figuja kun kävin serkun luona. selailin vähäsen hänen eldarin codeksia ja kiinnostuin. rupesin kuitenkin keräämään IG:tä koska alienit eivät oikein kiinostaneet. IG:n figut ovat hienot ja kerään cadianneja, aremijani koko on noin 1000pts tosin muutamia figuja en ole vielä maalannut.