"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

World Eaters- aloitus

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
pamp-pu

World Eaters- aloitus

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Kunhan neljäs editio näkee päivänvalon (noin julkisesti), niin ajattelin aloittaa Wolrd Eaterit.

Codex ja sääntökirja ovat pakollisia, sehän on selvä. Figuista ajattelin aluksi kahta boksia Berzerkerejä ja jokin figu Lutiksi/Lordiksi (mikä?). Seuraavaksi vaikkapa Aspat power fisteillä Berzerker- ryhmiin, jokin Heavy Support ja mahdollinen Retinue (tai mikä lie Bodyguard) Lordille(lutille.

Kuulostaako hyvältä, vai onko ihan täyttä potaskaa?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

pamp-pu kirjoitti:Codex ja sääntökirja ovat pakollisia, sehän on selvä. Figuista ajattelin aluksi kahta boksia Berzerkerejä ja jokin figu Lutiksi/Lordiksi (mikä?). Seuraavaksi vaikkapa Aspat power fisteillä Berzerker- ryhmiin, jokin Heavy Support ja mahdollinen Retinue (tai mikä lie Bodyguard) Lordille(lutille.
Bersuboksit tietysti Hyvä Juttu<tm> jos khornearmeijaa tekee :) Kannattaa harkita myös 1-2 ryhmää bloodlettereitä, vaikka kovin kalliita ovatkin rahassa ja pisteissä... Mutta täysin hintansa väärtejä kyllä.
Fistit täytyy muuten hommata jostain muualta, koska bersujen mukana niitä ei tule.
Demoniprinssi tekis myös hyvää, mutta myös lordi tai luti axe of khornella saa ikäviä aikaan :) Esim. kharnin figu on loistava, tai sitten FBstä champion of khorne... Ainakin nyt ensimmäisenä tulee mieleen mistä suoraan saisi.
Bodyguardia ei tarvitse, ennemmin tavan bersujen mukaan reuhaamaan charru.. halvempaa ja hyödyllisempää.
Heavyyn dreadnoughtia/predatoria/defileriä, ihan mistä tykkää.

Khornearmeija on erittäin suoraviivainen tehdä oikeastaan.

EDIT: Ai, hitto unohdin että GW julkaisi tuon champpafigunkin khornelle..
Viimeksi muokannut Deetwo, Ke 11.08.2004 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Battousai

Viesti Kirjoittaja Battousai »

Osta tällainen, ja sitten muutamia verikirjeitä ja...Predator.
Minkäsnäköinen eläin tuo lateksi muuten on? -TietoPredator
pamp-pu

Plague Zombie kirjoitti:Osta tällainen, ja sitten muutamia verikirjeitä ja...Predator.
En nyt tiedä tuosta aloituspaketista; kannattaa ennemmin ostaa kaksi pakettia Pers-Erkkejä, ja tehdä niistä 3 * 8 ryhmää (favoured units)...
Battousai

Niinpä onkin, miksiköhän tuossa tulee kaks kuuden ryhmää? Eihän siinä ole mitään järkeä...
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Sisällytä listaasi myös 1-2 Drediä, sillä ne tosiaan sopivat Khornemeininkiin.

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Plague Zombie kirjoitti:Niinpä onkin, miksiköhän tuossa tulee kaks kuuden ryhmää? Eihän siinä ole mitään järkeä...
Ettei olisi aloitusboxiin heitetty laatikko berserkerejä, niin ei tarvitse laatikkoa kasatessa kuin ottaa hyllystä laatikko.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

[mainos]Jos kiinnostaa ostaa maalaamattomia berserkkereitä, minulta löytyisi parikymmentä.[/mainos]
Heavyksi kyllä suosittelen dreadnoughteja. Defiler tuntuu olevan kaikilla kaaospelaajilla armeijassaan, niin että kai se sitten on hyvä, mutta itse en tykkää (sitä ei edes saa dedikoitua Khornelle). Myös Khornen mopot voisivat uudessa editionissa olla hyvinkin hintansa väärtejä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Itse olen kokenut dreadnougtin liian epävarmaksi. Sillon kun pitäisi pysyä asemissa ja ampua, niin rakkine saa päähänsä rynnätä avoimelle uhoamaan ja kun olisi tarve mennä iholle, niin eiköhän innostuta poimimaan sieniä. Defiler on toimintavarmempi, mutta vaikea saada jatkossa hull downiin, joten predator nousee omaksi suosikikseni.

Bikerit nousevat arvossa, kiitos uuden liikkumisensa ja blood frenzy-heiton puuttumisen.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Puistokemisti

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

The Captain kirjoitti:[mainos]Jos kiinnostaa ostaa maalaamattomia berserkkereitä, minulta löytyisi parikymmentä.[/mainos]
Heavyksi kyllä suosittelen dreadnoughteja. Defiler tuntuu olevan kaikilla kaaospelaajilla armeijassaan, niin että kai se sitten on hyvä, mutta itse en tykkää (sitä ei edes saa dedikoitua Khornelle). Myös Khornen mopot voisivat uudessa editionissa olla hyvinkin hintansa väärtejä.
Kiinnostavaa kyllä, CSM CA kertoo mitä Destroyer tekee jos sen antaa Defilerille, vaikka sitä ei voi antaa Defilerille.

Sivu 12. Ota sitten tuostakin selvää mitä GW ajaa takaa.
Herby

Viesti Kirjoittaja Herby »

Missään kohtaa Codex:issa ei sanota että defi ei voi ottaa Destroyeria. Joten sen saa, tosin vain mark of Khorne:n alla oleva armeija.
Faceless

Viesti Kirjoittaja Faceless »

Herby kirjoitti:Missään kohtaa Codex:issa ei sanota että defi ei voi ottaa Destroyeria. Joten sen saa, tosin vain mark of Khorne:n alla oleva armeija.
Poikahan puhuu pehmeitä. [quote="Codex:Chaos Space Marines p.47, oikea laita "Vehicles of Khornre""]A vehicle dedicated to Khorne has the Destroyer ability. This costs +25pts. A Defiler may not be given this upgrade[/quote]
Herby

Jaa mielenkiintoista mutta mulla EI lue tollasta kohtaa? Onkohan joku eka painos tai jotain. Niin sokee en ole. Puuttuu kokonaan toi defi kohta tosta tekstista.
Battousai

@Herby: Sulla on vanhempi versio, se missä Servo Armin saa muillekin kuin Iron Warrioreille.
Herby

Jep. Pelästyin et oon tulossa sokeeks tai hulluks =). Pitaa kai ostaa uus Codexi.
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Iceman kirjoitti:Itse olen kokenut dreadnougtin liian epävarmaksi. Sillon kun pitäisi pysyä asemissa ja ampua, niin rakkine saa päähänsä rynnätä avoimelle uhoamaan ja kun olisi tarve mennä iholle, niin eiköhän innostuta poimimaan sieniä.
MUTTA koska on Khornearmeija kyseessä, niin Dredillehän laitetaan toki 2x closisasetta :P

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Abu kirjoitti:
Iceman kirjoitti:Itse olen kokenut dreadnougtin liian epävarmaksi. Sillon kun pitäisi pysyä asemissa ja ampua, niin rakkine saa päähänsä rynnätä avoimelle uhoamaan ja kun olisi tarve mennä iholle, niin eiköhän innostuta poimimaan sieniä.
MUTTA koska on Khornearmeija kyseessä, niin Dredillehän laitetaan toki 2x closisasetta :P

-A
Sille jää silti valitettavasti ne pari combi-bolteria, joilla se voi innostua paukuttelemaan juuri kun haluaisi assaultoida.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
pamp-pu

Mitkäs kannattaisi laittaa Khornen Dreadnoughtille aseiksi? Täysin mättöaseistettu, vai myös hieman ampumista?
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

pamp-pu kirjoitti:Mitkäs kannattaisi laittaa Khornen Dreadnoughtille aseiksi? Täysin mättöaseistettu, vai myös hieman ampumista?
Kun Khornella pelataan niin toki mättöaseistusta kehiin. Sitten ehkä itkettää kun se kutonen tulee ja ammutaan combibolttereilla, mutta kyllä niitä ykkösiä ja kakkosiakin tulee, ja silloin mätetäänkin vihalla.

-A
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Dreadeista puheen ollen, eikös possessointi rajoita frenzyä? Näin olemme ainakin aina pelanneet, jo vanhemman codexin ajoista saakka. Pulmaksi kuitenkin muodostui, etten muista mistä olen tuon lukenut, ja nyt en enää löydä sitä mistään... Olisikos jollakulla virallista tietoa, miten asia on?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”