"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Bound Spellit vastustajan vuorolla

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Henri Ketonen

Bound Spellit vastustajan vuorolla

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Nousi tänään esiin Bands of Powerin kanssa. Esineen kuvauksessa lukee, että sitä voi käyttää joka taikavuorolla, eikä siinä erityisesti ulosmitata vastustajan vuoroa. Joten miksei sitä saisi käynnistään vastustajan vuorolla, kun missään ei kielletä?
zqmfgb
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

No säännöissä sanotaan että bound spell loihditaan muiden loitsujen tapaan omalla vuorolla, eihän vastustajan vuorolla voi taikoa (paitsi joku miscast tulos taisi sen sallia). Sivulla 153 on näistä bound spelleistä lisää.
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Re: Bound Spellit vastustajan vuorolla

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Kaksi syytä. Ensimmäinen on se, että "the spell held in a magic item is cast in the player's Magic phase just like other spells..." sivu 153.

Toinen syy on tietysti vasarasääntö.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Henri Ketonen kirjoitti:Joten miksei sitä saisi käynnistään vastustajan vuorolla, kun missään ei kielletä?
Koska jotain saa tehdä vasta kun se on erikseen sallittu, ei silloin kuin sitä ei ole erikseen kielletty.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Ok, danke schön.
AVVV kirjoitti: Toinen syy on tietysti vasarasääntö.
Mikä?
zqmfgb
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Vasarasääntö:

Säännöissä ei kielletä minua ottamasta pajavasaraa ja lyömästä figujasi rikki. Se on siis sallittua. ;)
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

AVVV kirjoitti:Vasarasääntö:

Säännöissä ei kielletä minua ottamasta pajavasaraa ja lyömästä figujasi rikki. Se on siis sallittua. ;)
Mitä, eikö GW ole vielä Q&A:ssa tuota kieltänyt? Täytyypä laittaa droolboyzille mailia. Tosin Gav toteaa luultavasti, että voit käyttää pajavasaraa (2-handed weapon) vain jos et ole BSB tai kanna kilpeä :o).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”